Παρασκευή 5 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
Στο στόχαστρο οι λαοί
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σε κρίση

Από την κινητοποίηση των εργαζομένων στη «Σουίσαιρ»

Associated Press

Από την κινητοποίηση των εργαζομένων στη «Σουίσαιρ»
ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ - ΖΥΡΙΧΗ - ΛΟΝΔΙΝΟ.-

Ο ελβετικός αερομεταφορέας προσωρινά τουλάχιστον θα βρεθεί και πάλι στους αιθέρες, μετά από παρέμβαση και «μετάγγιση» οικονομικής βοήθειας εκ μέρους της ελβετικής κυβέρνησης. Παρ' όλα αυτά η κρίση που μάστιζε την εταιρία - πριν από τα τραγικά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου - δεν έχει αποσοβηθεί οριστικά.

Εξάλλου, απλώς τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, η δραματική αύξηση του κόστους των πτήσεων εξαιτίας των μέτρων ασφαλείας, καθώς και η δραματική μείωση της εμπιστοσύνης των επιβατών δημιούργησαν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ. Η «Σουίσαιρ» είναι απλώς η πρώτη που έδειξε να χάνει τη μάχη. Αλλά η αεροπορική εταιρία από χθες επαναλαμβάνει σταδιακά τις πτήσεις της, έπειτα από την απόφαση της ελβετικής κυβέρνησης το βράδυ της Τετάρτης να εκταμιεύσει κονδύλια ύψους 450 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων, προκειμένου να διασώσει τον ελβετικό κολοσσό από την οικονομική κατάρρευση. Ανάλογη απόφαση πήρε και η βελγική κυβέρνηση, προκειμένου να διασώσει τη «Σαμπένα», όπου η χρηματοδότηση θα διαρκέσει ένα μήνα, ενώ είναι άγνωστο τι θα γίνει μετά.

Η «λαιμητόμος» των απολύσεων

Εν τω μεταξύ, παγκόσμια είναι η κρίση που περνούν οι αεροπορικές εταιρίες και συνολικά έχουν γίνει περισσότερες από 100 χιλιάδες απολύσεις. Η «British Airways» ανακοίνωσε δραματική μείωση των επιβατών κατά 36% μετά την 11η Σεπτεμβρίου και ότι σκέφτεται απολύσεις, ενώ η «British Midland» καθήλωσε οκτώ αεροσκάφη και απέλυσε 600 εργαζόμενους. Χτες, θα πρέπει να προστεθεί στον κατάλογο και η ολλανδική «KLM Royal Dutch Airlines NV», ο υπ' αριθμόν τέσσερα ευρωπαϊκός αερομεταφορέας που ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπή του προσωπικού της, απολύοντας 2.500 εργαζομένους της λόγω μείωσης της ζήτησης. Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωσή της, η KLM θα μειώσει το δυναμικό της από τις 28 Οκτώβρη χρησιμοποιώντας μικρότερα αεροσκάφη και αραιώνοντας τη συχνότητα πτήσεών της. Επισήμανε, επιπλέον, ότι ζητά από τους εργαζομένους σε αυτήν να αποδεχτούν μείωση αποδοχών, ενώ θα μειώσει τις ώρες εργασίας, εβδομαδιαία, 12.000 υπαλλήλων της.

Η κρίση που μαστίζει τις παγκόσμιες αερομεταφορές χαρακτηρίζεται από αναλυτές ως η μεγαλύτερη μετά το Β` Παγκόσμιο Πόλεμο και έχει προκαλέσει πονοκεφάλους σε εταιρίες, κυβερνήσεις και κυρίως σε εργαζόμενους που χάνουν ή πιστεύουν ότι ενδέχεται να χάσουν τη δουλιά τους. Ετσι, η συζήτηση για το εάν θα πρέπει ή όχι οι κυβερνήσεις να βοηθήσουν τις αεροπορικές εταιρίες που βρίσκονται σε δύσκολη θέση, ύστερα από τις τρομοκρατικές ενέργειες στις ΗΠΑ, που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έντονη. Η συζήτηση έγινε με αφορμή την παρουσίαση από τον αρμόδιο επίτροπο για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Πέδρο Σόλμπες, των θέσεων του Συμβουλίου και της Επιτροπής για το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και των αποτελεσμάτων της ανεπίσημης συνεδρίασης του EKOFIN στη Λιέγη, στις 22-23 Σεπτέμβρη. Οσον αφορά στο επίμαχο ζήτημα, δηλαδή την κρατική ενίσχυση στις αεροπορικές εταιρίες, ο επίτροπος ζήτησε από τα κράτη να διαβιβάζουν στην Επιτροπή κάθε μέτρο χορήγησης που πρόκειται να λάβουν, ώστε να γίνεται έλεγχος για το κατά πόσο είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία και για έναν καλύτερο συντονισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ