Δηλώσεις της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για τα διαρρεόμενα σενάρια από τον Γ. Παπανδρέου περί κατάργησης των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Με τη διαρροή σεναρίων, για τις προθέσεις του ΠΑΣΟΚ να καταργήσει τις εξετάσεις για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την αγανάκτηση για την κατάσταση στην Παιδεία, την οποία η λαϊκή οικογένεια πληρώνει όλο και περισσότερο και τη βλέπει να γίνεται όλο και φτωχότερη.
Πρόκειται για «πομφόλυγες, σαπουνόφουσκες», για κάτι που «το πετάνε στις εκλογές έτσι κι ό,τι πιάσει», τόνισε η Αλέκα Παπαρήγα στη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε χτες στη ΝΕΤ και στον δημοσιογράφο Κ. Αρβανίτη. «Μιλάνε μόνο για κατάργηση των εξετάσεων. Οχι ενταγμένο στη συνολική τους αντίληψη για την Παιδεία. Είναι ψέμα σαν εξαγγελία», είπε η Αλ. Παπαρήγα και συνεχίζοντας υπογράμμισε: «Εμείς συζητάμε αυτό το ζήτημα ενταγμένο σ' ένα σχέδιο όπου θα υπάρχει υποχρεωτική εκπαίδευση 12χρονη και ενιαία, δημόσιο σύστημα μεταλυκειακών σπουδών για τα παιδιά που θέλουν να έχουν μια επαγγελματική ειδίκευση. Χωρίς συνύπαρξη με την ιδιωτική Παιδεία, ή τα ιδιωτικοποιημένα πανεπιστήμια. Η πρόταση μόνο για κατάργηση των εξετάσεων συνδέεται με ιδιωτικά πανεπιστήμια, πολλών ταχυτήτων, με πανεπιστήμια που θα φτιάχνουν διάφοροι και κρύβει το πρόβλημα ότι θα υπάρχουν παιδιά που θα εγκαταλείπουν τα θρανία πριν τελειώσουν το Λύκειο. Οταν οι ταξικοί φραγμοί θα γίνουν μεγάλοι, τα παιδιά που θα βγαίνουν από το Λύκειο θα είναι λιγότερα από τις θέσεις στα Πανεπιστήμια. Το ζήτημα, βεβαίως, μπορεί να συζητηθεί αλλά όχι σαν μια σαπουνόφουσκα και υποκατάστατο της ιδιωτικοποίησης», σημείωσε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Υπενθυμίζεται ότι τα σενάρια για κατάργηση των εξετάσεων και πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα οποία φέρεται να επεξεργάζεται ο Γ. Παπανδρέου κάνουν λόγο για αλλαγή του συστήματος εισαγωγής. Ειδικότερα, μιλούν για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και αντικατάστασή τους από διαφορετικό σύστημα επιλογής, το οποίο θα συνίσταται είτε σε θέσπιση προκαταρκτικού έτους ή εξαμήνου στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συνυπολογισμό της βαθμολογίας του απολυτηρίου ή ένα μεικτό σύστημα που θα περιλαμβάνει πανελλαδικές εξετάσεις σε μαθήματα κορμού και συντελεστές για την εξέταση σε άλλα μαθήματα, που θα θέτουν τα ίδια τα ιδρύματα. Το ενδεχόμενο ήδη προκαλεί αντιδράσεις στα Πανεπιστήμια, καθώς πρυτάνεις κάνουν λόγο για ανάγκη υποστήριξης των υποδομών στα πανεπιστήμια, τα οποία ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα από την αύξηση των εισακτέων χωρίς αντίστοιχη ουσιαστική αύξηση χρηματοδότησης.