Τρίτη 21 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΘΕΣΗ «ΣΙΝΟΥΚ»
Πολιτικές ευθύνες «όποτε συμφέρει» την κυβέρνηση

Eurokinissi

Επιλεκτική και «κομμένη» στα στενά συμφέροντά της είναι η αντίληψη της κυβέρνησης για την ύπαρξη πολιτικών ευθυνών για την τραγωδία με το «Σινούκ». Ενώ εξαρχής δήλωσε ότι δεν υπάρχουν πολιτικές ευθύνες, τώρα αναγνωρίζει την ύπαρξη πολιτικών ευθυνών, αλλά μόνο στο σκέλος της προμήθειας των «Σινούκ», όπου αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επέμεινε και χτες στη μη ύπαρξη πολιτικών ευθυνών στην κυβέρνηση για το δυστύχημα, αλλά την ίδια στιγμή, αντιφάσκοντας, αποδέχτηκε ότι υπάρχουν ευθύνες για την προμήθεια των συγκεκριμένων ελικοπτέρων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα άφησε να αιωρείται το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να ζητήσει τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής αν τα πορίσματα των ερευνών που βρίσκονται σε εξέλιξη το επιβάλουν: «Εφόσον τα πορίσματα των ερευνών που διενεργούνται οδηγήσουν στην ανάγκη σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής, θα γίνει», είπε ο Θ. Ρουσόπουλος, συμπληρώνοντας ότι «η κυβέρνηση δεν προτίθεται να «κουκουλώσει» καμία υπόθεση, η οποία μπορεί να έχει προβλήματα».

Αφορμή για τις τοποθετήσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου αποτέλεσε η άποψη που εξέφρασε ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης, Ν. Τσιαρτσιώνης, ο οποίος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «θα πρέπει να αναζητήσουμε την πολιτική ευθύνη αυτών που προμηθεύτηκαν το ελικόπτερο, με ποιους τρόπους, πώς το συντήρησαν, ό,τι αφορά την αρτιότητα της κατασκευής και την ικανότητα πτήσης τους».

«Αγνοια»(!) για τη «διαρροή» της απόρρητης έκθεσης του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στο «Βήμα της Κυριακής», δήλωσε ο Θ. Ρουσόπουλος, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να εκφράσει αμφιβολίες για το αν «είναι πραγματική»(!). Μετά από αυτά παρέπεμψε στο υπουργείο Αμυνας...

Αποφασίστηκε η ανέλκυση της ατράκτου

Την απόφαση για ανέλκυση της ατράκτου του μοιραίου «Σινούκ» που έχει εντοπιστεί σε βάθος 866 μέτρων, στη θαλάσσια περιοχή της Χαλκιδικής, πήραν χτες επιτελείς των υπουργείων Αμυνας και Ανάπτυξης σε ευρεία σύσκεψη που είχαν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που θεωρείται δύσκολο αλλά και δαπανηρό, αφού σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις θα υπερβεί τα 40 εκατ. ευρώ. Ωστόσο θεωρείται αναγκαίο για την παραπέρα διεύθυνση των αιτίων της πτώσης με βάση τα ευρήματα των συντριμμιών. Στο μεταξύ, ξεκίνησαν χτες το πρωί και πάλι οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του κόλπου της Σιθωνίας του βαθυσκάφους «Θέτις» και της ομάδας που επιβαίνει στο ωκεανογραφικό πλοίο «Αιγαίο», ενώ περισυνελέγη το πτώμα ενός ακόμη αγνοουμένου.

Αναβαθμίζουν την ΥΠΑ... κατόπιν εορτής

«Κατόπιν εορτής» και υπό το κράτος της αεροπορικής τραγωδίας με το ελικόπτερο «Σινούκ» στη Σιθωνία, αλλά και τον εσφαλμένο συναγερμό που σήμανε χτες για «εξαφάνιση» ελικοπτέρου της φρεγάτας «Αδρίας» βόρεια των Κυθήρων, η κυβέρνηση σπεύδει να... αναβαθμίσει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Με τροπολογία που κατέθεσε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών (ήταν άφαντη τις μέρες της αεροπορικής τραγωδίας) στο νομοσχέδιο «περί αρμοδιοτήτων του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και άλλων θεμάτων τουρισμού», αναφέρει ότι βασικός στόχος είναι να λυθεί το πρόβλημα της υποβάθμισης της ΥΠΑ στη δεύτερη κατηγορία ασφάλειας πτητικών προτύπων, αλλά και η πλήρης συμμόρφωση με τους κανονισμούς που ισχύουν σε διεθνές επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι η υποβάθμιση της ΥΠΑ, από την πρώτη στη δεύτερη κατηγορία, έγινε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Με την τροπολογία καθορίζονται οι ειδικότητες, τα καθήκοντα και τα προσόντα των επιθεωρητών, οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες για την απόκτηση πιστοποιητικού επιθεωρητή, καθώς και οι προϋποθέσεις και διαδικασίες για την αναγνώριση αλλοδαπών πιστοποιητικών επιθεωρητή. Επίσης, επανακαθορίζεται το είδος των εκδιδόμενων κανονιστικών διοικητικών πράξεων και τα αρμόδια όργανα για την έκδοση των πράξεων αυτών. Τέλος, επανακαθορίζονται τα θέματα που αναφέρονται στην οργάνωση και λειτουργία του Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων.

Σημειώνεται ότι βάσει των διεθνών κανονισμών, για οτιδήποτε ίπταται στο FIR Αθηνών και έχει υποβάλει σχέδιο πτήσης ή έχει ενημερώσει το Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της περιοχής, αποκλειστικά αρμόδια είναι η Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας, η οποία, μάλιστα έχει και την αποκλειστική ευθύνη για την ενημέρωση και ενεργοποίηση του Κέντρου Ερευνας και Διάσωσης, μέσα σε χρόνο 30 λεπτών, για όλες τις περιπτώσεις αεροπορικού ατυχήματος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μηνυτήρια αναφορά για την πτώση του Σινούκ (2008-09-12 00:00:00.0)
Ολοκληρώθηκε η ανέλκυση του «Σινούκ» (2004-10-22 00:00:00.0)
Ιδιο και κάλπικο (2004-09-21 00:00:00.0)
Ο εισαγγελέας ζήτησε το φάκελο της προμήθειας (2004-09-18 00:00:00.0)
Συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής ζητά το ΚΚΕ (2004-09-17 00:00:00.0)
Ετοιμάζουν νέες τραγωδίες (2004-09-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ