Τετάρτη 15 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Μεγαθήρια στο σταθμό του ΟΣΕ;

Η τυχόν κατασκευή μεγαθηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών, αποκλείει αμετάκλητα τη δυνατότητα μελλοντικής υπογειοποίησης των γραμμών του προαστιακού
Η τυχόν κατασκευή μεγαθηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών, αποκλείει αμετάκλητα τη δυνατότητα μελλοντικής υπογειοποίησης των γραμμών του προαστιακού
Η κατασκευή μεγαθηρίων, που θα φτάνουν μέχρι και τα 27 μέτρα ύψος, σε έκταση 80.000 τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (ΣΣΑ), προβλέπεται σύμφωνα με σχετική έκθεση που διαβιβάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομικών Μελετών του Δήμου Αθήνας σε τρία διαμερίσματα του δήμου (1ο, 4ο και 6ο), με θέμα τον καθορισμό «Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης» στο χώρο. Το θέμα έφερε εκτός ημερήσιας διάταξης στο προχτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ο υποψήφιος δήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος με τη «Συμπαράταξη για την Αθήνα», Σπύρος Χαλβατζής.

Το εξωφρενικό, όμως, είναι ότι στο διαβιβαστικό η υπηρεσία του δήμου αποδέχεται πλήρως, όπως σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής, τις προτάσεις του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, ο οποίος είχε αποδεχτεί τις προτάσεις του ΟΣΕ. Σύμφωνα με αυτές, μια ολόκληρη περιοχή - που περιλαμβάνει και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη - «λογίζεται ιδιοκτησία του ΟΣΕ»!

Ο ΟΣΕ ζητά να εκμεταλλευτεί συνολικά 80.000 τ.μ., με δυνατότητα μέγιστης κάλυψης 49.000 τ.μ., δηλαδή περίπου το 45%, και μέγιστο ύψος κτιρίων τα 27 μέτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όροι δόμησης του ΣΣΑ έχουν οριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών (ΦΕΚ208Δ/ 5.3.2004), με την οποία η κάλυψη φτάνει μόλις τα 26.800 τ.μ.

Το γεγονός ότι ο ΟΣΕ επανέρχεται, μόλις δύο χρόνια μετά την ΚΥΑ, ζητώντας διπλάσια, περίπου, δυνατότητα εκμετάλλευσης «επαληθεύει το ρητό "τρώγοντας έρχεται η όρεξη"», σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής. Και ο κατέληξε: «Ο σταθμός που θέλουν χτίσουν, θα αποκλείσει αμετάκλητα τη δυνατότητα μελλοντικής υπογειοποίησης των γραμμών του προαστιακού, καθώς θα την καταστήσει εξαιρετικά δαπανηρή».

Από την πλευρά της, η διοίκηση, μέσω του αρμόδιου αντιδημάρχου Χρόνη Ακριτίδη, ισχυρίστηκε πως το έγγραφο που διαβιβάστηκε, ήταν αυτό του ΟΣΕ και όχι η άποψη του Τμήματος Πολεοδομικών Μελετών. Είπε ότι θέση του δήμου είναι η υπογειοποίηση του προαστιακού και πως το συγκεκριμένο θέμα θα συζητηθεί και στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή Σχεδίου Πόλης πριν έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ