Κυριακή 9 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Το.. .«ναυτιλιακό θαύμα» και τα συσσίτια

Η εκμετάλλευση και η ανεργία των ναυτεργατών αυξάνονται, ενώ οι εφοπλιστές αυξάνουν κέρδη και πλοία

Το... «ναυτιλιακό θαύμα» όπως χαρακτηρίζεται η υπόθεση της συνεχούς αύξησης του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, το έχουν νιώσει στο «πετσί» τους πρώτοι από όλους οι Ελληνες ναυτεργάτες. Η μερίδα δηλαδή της εργατικής τάξης που είδε, από το 1997 και για πρώτη φορά, τουλάχιστον από τα μεταπολεμικά χρόνια, μέλη της να στήνονται στην «ουρά» σε συσσίτια εκκλησιών για ένα πιάτο φαϊ και την ίδια ακριβώς περίοδο να συντελείται μια έκρηξη υπερκερδών στις τσέπες του πιο σκληρού πυρήνα του κεφαλαίου, των Ελλήνων εφοπλιστών! Τα στοιχεία είναι αμείλικτα και κυρίως εξοργιστικά. Από το 1997 που πρωτοεμφανίστηκαν τα συσσίτια για τους άνεργους ναυτεργάτες μέχρι και το Μάρτη του 2000, οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ, αύξησαν το στόλο τους κατά 380 πλοία! Δηλαδή από 3.204 πλοία του 1997 έφτασαν τα 3.584 πλοία το Μάρτη του 2000! Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), οι Ελληνες ναυτεργάτες έχασαν από τα πλοία 7.901 θέσεις εργασίας!

Το μέλλον των Ελλήνων ναυτεργατών διαγράφεται ακόμα πιο δυσοίωνο. Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτεργατών μειώθηκε από τα πλοία 5 φορές από το 1985 μέχρι και το 1997, στο όνομα της δήθεν «ανταγωνιστικότητας» του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών. Αυτήν την «καραμέλα» αναμασάει και σήμερα η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστου Παπουτσή, προδιαγράφοντας νέα αντιναυτεργατικά μέτρα. Το μήνυμα των προγραμματικών δηλώσεων του υπουργού ήταν σαφέστατο: «Χρειάζονται επιθετικές πρωτοβουλίες. Και σας λέω με ειλικρίνεια ότι, προσωπικά, δεν έχω την αγωνία για το πολιτικό κόστος»!

Να πώς «πληρώνεται» η «ανταγωνιστικότητα»

Ενα ατράνταχτο στοιχείο που αποδεικνύει το μέγεθος του «εγκλήματος» σε βάρος των Ελλήνων ναυτεργατών αποτελεί ο αριθμός των ναυτολογήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, από το 1988 μέχρι και το 1999 ο αριθμός των ναυτολογήσεων μειώθηκε κατά 22.505! Πιο αναλυτικά το 1988 ναυτολογήθηκαν 34.222 Ελληνες ναυτεργάτες, ενώ το 1999 11.717! Ακόμα -σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία- από το 1988 μέχρι και το 1999, ναυτολογούνταν κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο, 3.000 Ελληνες ναυτεργάτες λιγότεροι, με εξαίρεση το διάστημα 1989 - 1990! Ειδικότερα, ενώ το 1988 είχαν ναυτολογηθεί 34.222 ναυτεργάτες, τον επόμενο χρόνο ναυτολογήθηκαν 30.462. Το 1990 ναυτολογήθηκαν 29.768. Το 1991 ναυτολογήθηκαν 26.315 ναυτεργάτες, ενώ το 1992 ναυτολογήθηκαν 24.107. Η μεγάλη «βουτιά» εντοπίζεται από το 1994 και πέρα. Δηλαδή ενώ το 1994 ναυτολογήθηκαν 22.233, το 1995 ο αριθμός των ναυτολογήσεων ήταν ακριβώς 17.313. Το 1998 ο αριθμός των ναυτολογήσεων ήταν 13.483. Το 2000 διαγράφεται ακόμα πιο «σκούρο», καθώς -σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του ΥΕΝ - από το Γενάρη του 2000 μέχρι και το Μάρτη έγιναν 3.570 ναυτολογήσεις.

Οσον αφορά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ, το 1997 υπολογίζονται ότι ήταν 33.000, το 1998 υπολογίζονται στις 28.000 και το 1999 στις 25.495. Πρόκειται για απώλεια 7.901 θέσεων εργασίας. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά πάρθηκαν από τους αντίστοιχους κατ' έτος προϋπολογισμούς του Ταμείου. Οι αριθμοί των εν ενεργεία ναυτεργατών είναι μικρότεροι από τον αριθμό των θέσεων εργασίας. Πρόκειται για υποσημείωση που υπάρχει σε κάθε κείμενο προϋπολογισμού του ΝΑΤ. Οσον αφορά λοιπόν τον αριθμό των εν ενεργεία ναυτεργατών, σύμφωνα με τις απογραφές της Στατιστικής Υπηρεσίας του ΥΕΝ, το 1980 ήταν 52.518, ενώ στην απογραφή του 1996 ήταν 22.556!

Κέρδη πέρα από τη... φαντασία

Παρά το πετσόκομμα των ναυτεργατών από τα πλοία και την ταυτόχρονη αύξηση του πλούτου των Ελλήνων εφοπλιστών, που έχει σχολιαστεί ότι ο πλούτος αυτός ξεπερνά την πιο τολμηρή φαντασία, σήμερα η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, επανέρχεται δριμύτερη και μιλά ξανά για την αύξηση της «ανταγωνιστικότητας», προσθέτοντας αυτή τη φορά τα περί «ισχυρής ναυτιλίας» και «ισχυρής Ελλάδας».

Τα υπερκέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών αποκαλύπτουν τα δικά τους στοιχεία που μιλούν ότι το Μάρτη του 2000 η χωρητικότητα, δηλαδή η δυνατότητα του μεταφορικού έργου των πλοίων, έφτασε σε σημείο ρεκόρ! Ειδικότερα με τα 3.584 πλοία που αριθμούσε ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών τον περασμένο Μάρτη έχει συνολική χωρητικότητα 151 εκατομμυρίων τόνων και βέβαια κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Επιπλέον, από έρευνα του γενικού διευθυντή του ναυτιλιακού τμήματος της ΑΒΝ AMRO Bank, Δημήτρη Αναγνωστόπουλου, στοιχεία της οποίας δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο έντυπο «Ανάπτυξη» της εφημερίδας «ΒΗΜΑ», προκύπτει ότι η «καθαρή θέση», όπως αναφέρεται, «του ελληνικού εφοπλισμού ανέρχεται το 2000 σε 25. τρισ. δραχμές»! Δηλαδή δύο κρατικούς προϋπολογισμούς της Ελλάδας! Από το κεφάλαιο αυτό, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία «τα 19 τρισ. δραχμές είναι μετρητά, τα 12 τρισ, είναι η αξία των πλοίων ως πάγια στοιχεία και μόνο 6 τρισ. δραχμές είναι ο δανεισμός»!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στην Κόρινθο δίνουν τώρα τον αγώνα (2011-05-17 00:00:00.0)
Ο αγώνας τους μετρά αποτελέσματα (2010-04-08 00:00:00.0)
Επίθεση σε στεριά και θάλασσα (2009-06-18 00:00:00.0)
Μείωση 4,6% της επάνδρωσης με Ελληνες ναυτικούς (2003-06-05 00:00:00.0)
Κυβερνητικές «χάρες» σε βάρος των ναυτεργατών (2000-04-08 00:00:00.0)
Συντονισμένη επίθεση (1997-06-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ