Παρασκευή 5 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Σε τροχιά αποδιοργάνωσης και συρρίκνωσης

Οταν ο τζίρος στην αγορά των ταχυμεταφορών φτάνει τα 12 δισ. δραχμές ετησίως, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία κατέχουν μερίδιο μόνο 10%. Αυτό, όμως, δεν εμπόδισε τη διοίκηση του Οργανισμού να απολύσει 70 έκτακτους υπαλλήλους στις υπηρεσίες "EXPRESS" και "Πόρτα - Πόρτα" ...

Εικόνα αποδιοργάνωσης και συρρίκνωσης του έργου τους εμφανίζουν τα ΕΛΤΑ, ενώ συνεχίζουν να παραμένουν πέντε μήνες χωρίς γενικό διευθυντή. Τα σχέδια για ανασυγκρότηση και ανάπτυξη του Οργανισμού παραμένουν στα συρτάρια, τη στιγμή που νευραλγικές υπηρεσίες τους αποψιλώνονται από προσωπικό και στον ανταγωνισμό με τις ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία καθημερινά χάνουν έδαφος.

Η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε με τις 70 περίπου απολύσεις των έκτακτων υπαλλήλων που εργάζονταν στις υπηρεσίες ταχείας επίδοσης, "Express" και "Πόρτα - Πόρτα", των οποίων οι συμβάσεις έληξαν με το τέλος του χρόνου. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ ,αντί να αντιμετωπίσει έγκαιρα το ζήτημα, άφησε να παρέλθει ο χρόνος, με αποτέλεσμα σήμερα οι υπηρεσίες αυτές, που ήδη παρουσίαζαν έλλειψη προσωπικού, να μείνουν σχεδόν χωρίς υπαλλήλους. Για παράδειγμα, στην "Express", που λειτουργεί στο Κέντρο Διαλογής Αθηνών, το οργανόγραμμα που έγινε το 1988, προβλέπει 54 θέσεις εργαζομένων οι οποίοι θα κάλυπταν τις ανάγκες του τομέα τους. Αν και από τότε οι ανάγκες σε προσωπικό αυξήθηκαν λόγω της ζήτησης της αγοράς, στην υπηρεσία εργάζονταν μόνο 30 υπάλληλοι εκ των οποίων 19 απολύθηκαν. Τα ίδια προβλήματα παρουσιάζει η υπηρεσία και στα Κέντρα της Καισαριανής, της Κηφισιάς, του Περιστερίου και του Αεροδρομίου.

"Οι υπηρεσίες "Express" και "Πόρτα - Πόρτα" είναι όχι μόνο κερδοφόρες αλλά και δραστηριοποιούνται σε έναν τομέα με μεγάλο μέλλον και σκληρό ανταγωνισμό", επισημαίνει ο Βασίλης Βήττος,μέλος του ΔΣ του Σωματείου των ταχυδρόμων. "Η υποβάθμισή τους, που άρχισε επί ΝΔ και συνεχίζεται σήμερα από το ΠΑΣΟΚ, έχει πάρει σκανδαλώδεις διαστάσεις, που μας κάνει να σκεφτόμαστε πως πρόκειται για συνειδητή επιλογή η οποία πριμοδοτεί τους ιδιώτες ανταγωνιστές. Είναι λογικό - εξηγεί ο Β. Βήττος - το κοινό να στρέφεται προς τις ιδιωτικές εταιρίες, γιατί ενώ πληρώνει για ταχεία επίδοση, με την απομάκρυνση των έκτακτων, τα ΕΛΤΑ θα αδυνατούν να το εξυπηρετούν, αφού θα αναθέτουν αυτό το έργο στους ταχυδρόμους που διαχειρίζονται και την απλή αλληλογραφία. Με τον τρόπο αυτό χάνεται η αξιοπιστία των Ελληνικών Ταχυδρομείων και συκοφαντείται ο δημόσιος τομέας προς όφελος των ιδιωτικών εταιριών του κλάδου που αναπτύσσονται ραγδαία".

Ας σημειωθεί ότι στον τομέα της ταχυμεταφοράς δραστηριοποιούνται περίπου 200 εταιρίες, ντόπιες και ξένες, των οποίων ο ετήσιος τζίρος φτάνει τα 12 δισεκατομμύρια δραχμές. Σε μια τέτοια δυναμική αγορά που αναπτύσσεται σταθερά, τα ΕΛΤΑ περιορίζονται σε μερίδιο 10% της συγκεκριμένης αγοράς, ενώ με τη συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών του κινδυνεύει να χάσει και αυτό το ποσοστό.

"Σήμερα στα ΕΛΤΑ παρατηρείται μια γενικότερη αποδιοργάνωση των υπηρεσιών του", σχολιάζει ο Γιώργος Κρίκας, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΕΛΤΑ, από την παράταξη της "Δημοκρατικής Συνεργασίας"."Οι θυρίδες συναλλαγής στενάζουν και η διανομή γίνεται χάρη στην υπεράνθρωπη και φιλότιμη προσπάθειας των εργαζομένων. Οι νέες υπηρεσίες των ταχυμεταφορών με την απόλυση των συμβασιούχων δέχονται οριστικό χτύπημα. Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του κοινού ούτε στα υπάρχοντα συμβόλαια (30 - 40) με μεγάλους πελάτες και ιδιαίτερα με τράπεζες. Κινδυνεύουμε μάλιστα να πληρώσουμε και αποζημιώσεις, γιατί έχουμε υπογράψει ποινικές ρήτρες. Το ίδιο συμβαίνει και με τους οδηγούς των υπηρεσιακών αυτοκινήτων που προχτές δεν πραγματοποίησαν 15 δρομολόγια. Η παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο χειροτερεύει καθημερινά. Η έλλειψη γενικού διευθυντή οξύνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα, ενώ δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε τα θέματα καθημερινής ρουτίνας".

"Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, η ηγεσία της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ αναλαμβάνει μεγάλη ευθύνη γιατί δεν αντιδρά και δεν καταγγέλλει την κυβερνητική πολιτική. Η Ομοσπονδία πρέπει να παρέμβει ουσιαστικά, να ενημερώσει τους εργαζόμενους και να συμβάλει στην ενεργοποίησή τους, για να αποτραπεί ο κατήφορος των ελληνικών ταχυδρομείων", καταλήγει ο Γ. Τρίκας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ