Χωρίς συγκεκριμένα αποτελέσματα για τη δανειοδότηση των μεγάλων έργων, που πρόκειται να γίνουν στη χώρα μας, πραγματοποιείται στην Αθήνα το ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σύμφωνα με πληροφορίες, ανοιχτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα για τη χρηματοδότηση των έργων από την τράπεζα και συγκεκριμένα:
- Ευνοϊκά αντιμετωπίζεται μεν η χρηματοδότηση των έργων του μετρό της Αθήνας (οι αντιπρόσωποι της ΕΤΕπ επισκέφτηκαν μάλιστα χτες το έργο), αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία των εργασιών, που όπως είναι γνωστό προχωρούν με βήματα χελώνας. Η "Αττικό Μετρό" ζητά πρόσθετη χρηματοδότηση 110 δισ. δρχ., μετά την αφαίμαξη από τα "πανωπροίκια" προς τους εργολάβους που υπέστη, καθώς και άλλα 100 δισ. δρχ. για την επέκταση του μετρό μέχρι τον Ελαιώνα.
- Η οριστική συμφωνία για τη δανειοδότηση του αεροδρομίου των Σπάτων με 300 δισ. δρχ. δεν έχει ακόμη υπογραφεί, ενώ παράγοντες της τράπεζας έλεγαν χτες ότι αυτό ίσως γίνει μέχρι το τέλος του μήνα, πράγμα που εγκυμονεί κινδύνους, λόγω καθυστερήσεων, να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο τεράστια ποσά για ποινικές ρήτρες προς τη "Χόχτιφ".
- Η απόφαση για τη δανειοδότηση του Ρίου - Αντιρρίου αποκλείεται να ληφθεί πριν το φθινόπωρο.
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, παράγοντες της ΕΤΕπ αποκλείουν τη χρηματοδότηση του δημοσίου με 1,5 περίπου τρισ. δρχ. ώστε να καλύψει τις "μαύρες τρύπες" που υπάρχουν στη χρηματοδότηση των οδικών και άλλων μεγάλων έργων. Ετσι, δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να προσφύγει τελικά στην έκδοση ακόμη και ειδικών... ομολόγων για να χρηματοδοτήσει μέρος των ελλειμμάτων αυτών, αφού ο διπλασιασμός των διοδίων που προετοιμάζει δε θα αποφέρει παρά 8 με 9 δισ. δρχ. το χρόνο!