Σάββατο 28 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Στη λογική του μικρότερου κακού...

...κινήθηκε χτες ο Κ. Λαλιώτης, για να δικαιολογήσει την κατασκευή του, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ. Αμείλικτα ερωτήματα προς την κυβέρνηση από τον Δ. Κουμπούρη

Στη λογική του μικρότερου κακού κατέφυγε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης,για να δικαιολογήσει την απόφαση της κυβέρνησης όσον αφορά την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα, απαντώντας χτες στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα, ο Κ. Λαλιώτης προχώρησε κατά την απάντησή του σε συλλογισμούς, που αν μη τι άλλο δεν τιμούν ούτε τον ίδιο, ούτε την κυβέρνηση, αλλά ούτε και την κοινή λογική.

- Κατ' αρχάς ενώ χαρακτήρισε τη συμφωνία κατασκευής του αεροδρομίου, που είχε υπογράψει η ΝΔ με γερμανική εταιρία, ως αποικιοκρατική,δεν έδωσε τον ίδιο χαρακτηρισμό και για τη σχετική συμφωνία που υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ. Και τούτο για τους εξής λόγους: Αυξήθηκε το ποσοστό των μετοχών του ελληνικού δημοσίου στην εταιρία του νέου αεροδρομίου από το 40% που ήταν στο 55%. Επίσης μειώθηκε ο χρόνος συνεκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου από τα 550 χρόνια στα 30 και μειώθηκε, όπως ο υπουργός υποστήριξε, το κόστος κατασκευής του. Δεν εξήγησε όμως ο υπουργός, παρόλο που προκλήθηκε να το κάνει από τον βουλευτή του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρη, πώς είναι δυνατόν να μην είναι αποικιοκρατικού χαρακτήρα η συμφωνία που υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ, όταν η γερμανική εταιρία "Hohtif", που διαθέτει μόνο το 9% των κεφαλαίων για την κατασκευή του αεροδρομίου, παίρνει το 45% των μετοχών της εταιρίας και δικαίωμα 30 χρόνων συνεκμετάλλευσης.

- Σχετικά με την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα, μια επιβάρυνση που αφορά όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής, ο Κ. Λαλιώτης είπε τα εξής επιεικώς προκλητικά: Πρώτον ότι το υπάρχον αεροδρόμιο του Ελληνικού επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον απ' ό,τι θα το επιβαρύνει το αεροδρόμιο στα Σπάτα και δεύτερον ότι το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο έχουν αναλάβει και θα πραγματοποιήσουν ολοκληρωμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Μ' άλλα λόγια, πάρθηκε η απόφαση για την κατασκευή του αεροδρομίου, χωρίς καν να υπάρχει μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στο ήδη περιβαλλοντικά βεβαρημένο λεκανοπέδιο της Αττικής.Απλώς εκτιμήθηκε ότι το κακό θα είναι μικρότερο απ' ό,τι τώρα με το Ελληνικό, κάτι που φυσικά δεν μπορεί να είναι το καθοριστικό κριτήριο για την επιλογή των Σπάτων ως χώρου που θα δεχτεί το νέο αεροδρόμιο.

Ο Δ. Κουμπούρης

Τρία ζητήματα ουσίας έθεσε στον υπουργό ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρης και απαίτησε συγκεκριμένες απαντήσεις, χωρίς φυσικά να τις πάρει.

Πρώτον,γιατί η κυβέρνηση προχωράει στην κατασκευή του αεροδρομίου, αθετώντας τις δικές της παλιότερες θέσεις που ήταν αντίθετες με την επιλογή των Σπάτων, αγνοώντας τις αντιδράσεις των μαζικών φορέων, χωρίς να έχει στα χέρια της μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και με δεδομένο ότι θα υπάρξουν σοβαρότατες επιπτώσεις για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής;

Δεύτερον,γιατί κρύβεται η κυβέρνηση πίσω από την αποικιοκρατική συμφωνία της ΝΔ και δε φέρνει τη δικιά της συμφωνία στη Βουλή για να τη δει και να την κρίνει η εθνική αντιπροσωπεία;

Τρίτον,πώς γίνεται η "Hohtif" με 9% κεφάλαια να παίρνει το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου και το δικαίωμα 30 χρόνων συνεκμετάλλευσης;

Επίσης ο Δ. Κουμπούρης έθεσε έντονα το ζήτημα της διαφάνειας, καλώντας τον υπουργό να απαντήσει στις καταγγελίες που έχουν γίνει και υπογράμμισε ότι η κατασκευή του αεροδρομίου θα φέρει τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές και χωροταξικές στο λεκανοπέδιο Αττικής.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το...«Χοχτιφόσιμο» (2001-12-22 00:00:00.0)
Πτήσεις με πανάκριβα τέλη για τους επιβάτες (2000-06-23 00:00:00.0)
"Διευκόλυνση" 13,8 δισ. δρχ. στους εργολάβους! (1998-02-11 00:00:00.0)
Στην υπηρεσία των μεγάλων συμφερόντων (1997-12-09 00:00:00.0)
Η κυβέρνηση "ξέχασε" τις εξαγγελίες της! (1997-11-26 00:00:00.0)
Τα μεγάλα συμφέροντα επέβαλαν το αεροδρόμιο Σπάτων (1996-09-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ