Πέμπτη 27 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Το 1999 και... βλέπουμε

Ενώ με βάση την αρχική σύμβαση το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί, η κυβέρνηση... πανηγυρίζει επειδή ο "μετροπόντικας" κατόρθωσε να φτάσει στο Σύνταγμα!

Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση που υπογράφηκε το 1990, το μετρό της Αθήνας σήμερα θα έπρεπε να είναι έτοιμο να παραδοθεί για χρήση στα εκατομμύρια των Αθηναίων. Κι όμως, μέχρι τώρα - σύμφωνα τουλάχιστον με τις επίσημες ανακοινώσεις - έχει κατασκευαστεί μόνο το 62% του έργου, ενώ οι εργολάβοι έχουν πάρει "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δρχ. και το κόστος του μετρό έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 17%.

Παρ' όλα αυτά, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και η εταιρία "Αττικό Μετρό ΑΕ" που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, διοργάνωσαν χτες το πρωί "φιέστα" για να... πανηγυρίσουν την άφιξη του "μετροπόντικα" στο Σύνταγμα, ύστερα από περιπέτειες που κράτησαν συνολικά γύρω στα 4 χρόνια! Τόσο χρειάστηκε το τεράστιο μηχάνημα ολομέτωπης κοπής για να διανοίξει τη σήραγγα από το Σταθμό Λαρίσης έως το Σύνταγμα.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι το έργο εξελίσσεται σε δύσκολες συνθήκες και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το μετρό θα είναι έτοιμο το 1999, με καθυστέρηση δηλαδή ενός ακόμη χρόνου από την ημερομηνία που προβλέπει η σκανδαλώδης συμπληρωματική σύμβαση που υπογράφηκε το 1994 και η οποία, ως γνωστόν, έδωσε "πανωπροίκια" στους εργολάβους τουλάχιστον 64 δισ. δρχ. για... επίσπευση των εργασιών! Κι αυτή όμως η πρόβλεψη του υπουργού φαντάζει εξαιρετικά αισιόδοξη, καθώς παραμένουν ανοιχτά αρκετά μέτωπα και "αγκάθια" για την πορεία του έργου. Ενα από αυτά είναι και οι διαπραγματεύσεις για νέα "πανωπροίκια" που διεκδικούν οι εργολάβοι. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι πολλοί να προσδιορίζουν την ολοκλήρωση του μετρό της Αθήνας γύρω στο καλοκαίρι του 2001...

Ο Κ. Λαλιώτης, πάντως, υποσχέθηκε ότι σε 10 περίπου μέρες θα ανακοινώσει πώς θα προχωρήσει το έργο στο τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, που όπως είναι γνωστό έχει περικοπεί από την αρχική εργολαβία (ελπίζουμε όχι με τέτοιον τρόπο που να γίνουν σκόνη τα αρχαία). Επίσης δήλωσε ότι θα εξαγγείλει τη διεξαγωγή νέου διαγωνισμού για την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς το Περιστέρι και το Αιγάλεω, παρότι δεν έχουν εξασφαλιστεί μέχρι τώρα τα σχετικά κονδύλια, το ύψος των οποίων υπολογίζεται σε πάνω από 100 δισ. δρχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ