Πέμπτη 19 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ιδιωτικοποιούν και τους εθνικούς δρόμους!

Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση και του εθνικού οδικού δικτύου προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, προλειαίνοντας το έδαφος για νέες δραστικές αυξήσεις στην τιμή των διοδίων.

Χτες 14 ξένοι μεγάλοι τραπεζικοί και χρηματοοικονομικοί όμιλοι υπέβαλαν στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επιλογή τους ως χρηματοοικονομικού συμβούλου, με σκοπό την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων για την κατασκευή με τη ληστρική μέθοδο της συγχρηματοδότησης των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, υποψήφιοι κατά προτεραιότητα οδικοί άξονες, τμήματα των οποίων θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο αυτή και η εκμετάλλευσή τους θα παραχωρηθεί για αρκετές δεκαετίες στους ιδιώτες, είναι η Εγνατία, η Εθνική Οδός Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), η Εθνική Οδός Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα κ. ά.

Η προσέλευση τόσων τραπεζών για να παίξουν το ρόλο του συμβούλου στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού οδικού δικτύου αποδεικνύει ότι οι ιδιώτες προσδοκούν τεράστια υπερκέρδη, καθώς η κυβέρνηση είναι έτοιμη, προκειμένου να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια στην κατασκευή τους, να τους παραχωρήσει σκανδαλώδεις φορααπαλλαγές και άλλα προνόμια, όπως η εκμετάλλευση ακόμη και των τμημάτων που ήδη στο μεταξύ θα έχουν κατασκευαστεί!

Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού, από τους 14 ομίλους που εκδήλωσαν ενδιαφέρον θα προεπιλεγούν οι 6, οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν αναλυτικές προσφορές. Το γενικό κυβερνητικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει την πρόσληψη του Συμβούλου στις αρχές του Β εξαμήνου του 1998, με στόχο την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης των Εθνικών οδών στους ιδιώτες το 2000.

Οπως μάλιστα ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας, η κυβέρνηση επιδιώκει την προσέλκυση ιδιωτών για την κατασκευή με τη ληστρική μέθοδο της συγχρηματοδότησης (κατά τα πρότυπα των Σπάτων) και άλλων έργων υποδομής, "όπως αυτά που απαιτούνται για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και που θα ενταχθούν στο Γ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, καθώς και έργα μη επιλέξιμα για συγχρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία". Για τα τελευταία πρέπει να πούμε ότι ουσιαστικά είναι έργα που επιλέγουν οι ίδιοι οι ιδιώτες, με γνώμονα φυσικά μόνο τα τεράστια κέρδη που θα αποκομίσουν, όταν θα τα εκμεταλλευτούν...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το «έγκλημα των Τεμπών»... (2006-04-21 00:00:00.0)
Τεράστια οικονομική «τρύπα» σε όφελος των εργολάβων (2003-01-14 00:00:00.0)
Στο μεγάλο κεφάλαιο με τσουχτερά διόδια (2000-02-19 00:00:00.0)
Αμερικανική ήταν τελικά η επιλογή... (1999-03-16 00:00:00.0)
Υπερδιπλάσια τα διόδια ως το 2000 (1998-04-23 00:00:00.0)
Κανόνας η ληστρική αυτοχρηματοδότηση (1998-03-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ