- Το έδαφος για το ξεπούλημα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας προλειαίνει η κυβέρνηση, με τις αυξήσεις 20% που επιβάλει από την ερχόμενη Δευτέρα στα εισιτήρια, γεγονός που σημαίνει νέα... - 1998-08-14 00:00:00.0"/> - Το έδαφος για το ξεπούλημα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας προλειαίνει η κυβέρνηση, με τις αυξήσεις 20% που επιβάλει από την ερχόμενη Δευτέρα στα εισιτήρια, γεγονός που σημαίνει νέα... - 1998-08-14 00:00:00.0" /> Ακριβότερα κατά 20% τα εισιτήρια από Δευτέρα! | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΑΣΑ - ΗΛΠΑΠ - ΗΣΑΠ
Ακριβότερα κατά 20% τα εισιτήρια από Δευτέρα!
  • Νέα βάρη στις πλάτες των εργαζόμενων, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του επιβατικού κοινού
  • Το Σεπτέμβρη αυξήσεις - "φωτιά" σε ΟΣΕ και ΕΛ-ΤΑ

Το έδαφος για το ξεπούλημα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας προλειαίνει η κυβέρνηση, με τις αυξήσεις 20% που επιβάλει από την ερχόμενη Δευτέρα στα εισιτήρια, γεγονός που σημαίνει νέα βάρη στις πλάτες των εργαζόμενων και των οικογενειών τους, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του επιβατικού κοινού.

Κύμα αυξήσεων έρχεται στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, εποπτείας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, με απαρχή τα εισιτήρια και συνέχεια το Σεπτέμβρη, όταν αναμένεται να πάρουν "φωτιά" τα εισιτήρια του ΟΣΕ και τα ταχυδρομικά τέλη, με αυξήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και το 80%!

Ειδικότερα, από την ερχόμενη Δευτέρα τα εισιτήρια στα μπλε λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τον "ηλεκτρικό σιδηρόδρομο") αυξάνονται στις 120 δραχμές (αύξηση 20%), ενώ το εισιτήριο των 150 δραχμών που ισχύει σήμερα και για τις τρεις ζώνες του "ηλεκτρικού" αυξάνεται στις 180 δραχμές (αύξηση 20%). Στις δύο γραμμές "εξπρές" του ΟΑΣΑ (από και προς το αεροδρόμιο) το εισιτήριο αυξάνεται από 200 σε 250 δραχμές και από 400 σε 500 δραχμές για μετακίνηση από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 5 π.μ. Κατά 10 δραχμές αυξάνονται και τα "μισά" εισιτήρια, που σήμερα κοστίζουν 50 δραχμές. Η μηνιαία κάρτα που ισχύει στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μειώνεται από 6.000 σε 5.000 δρχ., ενώ στις 8.000 δρχ. παραμένει η αντίστοιχη κάρτα που ισχύει και για τα τρία δημόσια συγκοινωνιακά μέσα της πρωτεύουσας (λεωφορεία, τρόλεϊ και "ηλεκτρικό").

Είναι αξιοσημείωτο ότι σε χτεσινή ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, αναφέρεται "κομψά" ότι από τη Δευτέρα "αλλάζει το τιμολόγιο κομίστρων", ενώ προβάλλεται, για αυτονόητους λόγους, "η σημαντική μείωση στην τιμή της μηνιαίας κάρτας για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ". Κάτι που φρόντισε να προβάλει η κυβέρνηση και μέσω της κρατικής τηλεόρασης, με δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ, Στρ. Παπαδημητρίου,ο οποίος ενώ απέφυγε κάθε νύξη για τις αυξήσεις στα εισιτήρια, αντίθετα υπερηφανεύτηκε ότι για πρώτη φορά υπάρχει μείωση στην τιμή της κάρτας, επειδή "θέλουμε να ευνοήσουμε τους σταθερούς επιβάτες, που είναι κυρίως τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, αλλά και να προσελκύσουμε νέους επιβάτες". Κάτι, βέβαια, που απέχει μακράν από την πραγματικότητα. Υπηρετεί, ωστόσο, άριστα το κυβερνητικό σχέδιο για την εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων των αστικών συγκοινωνιών κομμάτι - κομμάτι στους ιδιώτες. Κι αυτό γιατί αν η πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να ευνοηθούν τα χαμηλά εισοδήματα και να προσελκύσει νέους επιβάτες, αντί για αυξήσεις στα εισιτήρια και αλχημείες με τις κάρτες, θα φρόντιζε πρώτα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό, ώστε να καταστήσει αξιόπιστες τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες παρουσιάζουν τη σημερινή άσχημη εικόνα, λόγω της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Μειώνεται η επιβατική κίνηση

Επισημαίνεται ότι από το 1992, η ετήσια επιβατική κίνηση μόνο της ΕΘΕΛ, μειώθηκε από 700 εκατομμύρια σε 335 εκατ. επιβάτες, λόγω μείωσης του στόλου και των δρομολογίων (έλλειψη προσωπικού), ενώ την τελευταία 4ετία η απώλεια εσόδων από τον τρόπο οργάνωσης και διάθεσης των εισιτηρίων, με τη συμμετοχή και ιδιωτών, ανέρχεται σε 33,5 δισεκατομμύρια δραχμές, πάντα μόνο για τα λεωφορεία! Οσον αφορά το ετήσιο όφελος για τον επιβάτη που χρησιμοποιεί καθημερινά λεωφορείο και τρόλεϊ από τη μείωση της κάρτας, είναι μηδαμινό, αν ληφθεί υπόψη ότι κανείς δε χρησιμοποιεί όλο το χρόνο τις αστικές συγκοινωνίες. Οι πραγματικοί λόγοι μείωσης της τιμής της κάρτας, είναι να εξασφαλιστούν εκ των προτέρων συγκεκριμένα κέρδη για τους ιδιώτες, στους οποίους έχει αποφασίσει να εκχωρήσει εξολοκλήρου η κυβέρνηση τη διακίνηση των εισιτηρίων.

Ο Χρ. Σταμούλος

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, επισημαίνει ότι οι αυξήσεις είναι προάγγελος της ιδιωτικοποίησης και έχουν καθαρά και μόνο φορομπηχτικό χαρακτήρα. Τονίζει ότι όσες αυξήσεις έχουν επιβληθεί μέχρι σήμερα, όλες έγιναν στο όνομα της "εξυγίανσης", χωρίς ποτέ βέβαια να μειώσουν τα ελλείμματα, ούτε να βελτίωσαν στο ελάχιστο την ποιότητα των υπηρεσιών. Επισημαίνει ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια, υπηρετούν, όπως επισήμανε πρόσφατα με ανακοίνωσή του το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, το κυβερνητικό σχέδιο εκχώρησης των δημόσιων συγκοινωνιών κομμάτι - κομμάτι στην πλουτοκρατία, αφού πρώτα χτυπήσει δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η παραπλανητική εκστρατεία ότι δήθεν ο ελληνικός λαός θα επιβαρυνθεί με ένα τρισεκατομμύριο δραχμές για την "εξυγίανση" των αστικών συγκοινωνιών και συνεπώς "θα πρέπει κάτι να δώσουν και οι εργαζόμενοι".

Ο Χρ. Σταμούλος υπογραμμίζει ότι οι 120 δραχμές είναι η απαρχή της μετατόπισης του οικονομικού βάρους που απαιτεί η άσκηση της όποιας "κοινωνικής πολιτικής" στις τσέπες του επιβατικού κοινού. Την ίδια ώρα επιδοτούνται αδρά οι ιδιώτες. Καθημερινά χάνονται δρομολόγια, λόγω των ελλείψεων σε στόλο και προσωπικό. Η κυβέρνηση με τις αυξήσεις, ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και τον περιορισμό της όποιας κοινωνικής πολιτικής. Η κυβέρνηση επιδεικνύει πρεμούρα για αύξηση στα εισιτήρια και όχι για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού. Ενας ακόμα στόχος της κυβέρνησης είναι με την προπαγάνδα της για τα ελλείμματα λόγω των δήθεν προνομίων των εργαζομένων να τους φέρει σε αντιπαράθεση με το επιβατικό κοινό, ώστε να αποτρέψει τις προϋποθέσεις κοινής δράσης, του ενιαίου μετώπου για την πραγματική εξυγίανση και εκσυγχρονισμό των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Ωστόσο, καταλήγει ο Χρ. Σταμούλος, θα πρέπει να γνωρίζει η κυβέρνηση ότι οι εργαζόμενοι δε θα σταθούν με σταυρωμένα χέρια. Θα αναπτύξουν αγώνες, ξεπερνώντας τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ