Παρασκευή 4 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αρνηση της κοινής δράσης

Εκτός από τη ΔΑΣ, όλες οι άλλες συνδικαλιστικές παρατάξεις υιοθετούν την "κατά μόνας" δράση, με οδηγό τη λογική του "μικρότερου κακού", μπροστά στην έφοδο της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών

Την άρνησή τους στη διαμόρφωση ενιαίου μετώπου δράσης, με στόχο την ανατροπή του κυβερνητικού σχεδίου για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, επιβεβαίωσαν για μια ακόμα φορά οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ.

Η χτεσινή κοινή σύσκεψη των τριών Σωματείων, που είχε ως αντικείμενο την εξέταση των "καυτών" θεμάτων: νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τον ενιαίο κανονισμό εργασίας, εξελίχθηκε σε τεχνητή φραστική αντιπαράθεση μεταξύ των συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ και "κερασάκι" τονΣΥΝ, σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, χωρίς να γίνει συζήτηση επί της ουσίας, ενώ επιμελώς απέφυγαν ακόμα και να διατυπώσουν τις θέσεις τους για το νομοσχέδιο ξεπουλήματος των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και την επίθεση που εξαπολύει η κυβέρνηση ενάντια στους εργαζόμενους.

Από τη χτεσινή σύσκεψη προέκυψε ξεκάθαρα ότι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ στον ΗΛΠΑΠ και ΠΑΣΚΕ, ΣΥΝ στους ΗΣΑΠ, ενώ δε λένε λέξη για την ιδιωτικοποίηση, επιλέγουν την ξεχωριστή δράση και μόνο για τις περιπτώσεις που η κυβέρνηση θίγει κατακτήσεις και δικαιώματα του κάθε κλάδου χωριστά!

Η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ στην ΕΘΕΛ αρνείται κάθε αγώνα, με το πρόσχημα ότι δε γνωρίζει επίσημα τις θέσεις της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες και τις εργασιακές σχέσεις. Είναι πασιφανές ότι με την τακτική αυτή της δήθεν άγνοιας των κυβερνητικών σχεδίων, η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ επιδιώκει να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους και να τους εγκλωβίσει είτε στο ψευτοδίλημμα του "λιγότερου κακού", είτε σε αγώνες για την... τιμή των όπλων. Με αυτή την τακτική, τα στελέχη στην ηγεσία της ΠΑΣΚΕ εκτιμούν ότι θα"περάσει" ανώδυνα η κυβερνητική πολιτική, ενώ οι ίδιοι θα μπορούν να υπερηφανεύονται ότι έκαναν το καθήκον τους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων!

Η ΔΑΣ

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στηλίτευσαν τη στάση που τηρούν οι άλλες παρατάξεις και πρότειναν τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου δράσης και θέσεων για την υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού ρόλου των αστικών συγκοινωνιών και των εργασιακών δικαιωμάτων, με κεντρικούς άξονες:

  • Ενιαίος και 100% Δημόσιος Συγκοινωνιακός Φορέας, με πλήρη κατοχύρωση της κοινωνικής πολιτικής.
  • Ενιαία ΣΣΕ, ωράριο, κανονισμός εργασίας κλπ., με διασφαλισμένα τα υπάρχοντα δικαιώματα και κατακτήσεις και στόχο τη διεύρυνσή τους.
  • Διαφάνεια και αξιοκρατία στη λειτουργία της Εταιρίας.

Επίσης, οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ πρότειναν να συγκληθεί νέα σύσκεψη αύριο, με σκοπό να εκδοθεί κοινό δελτίο Τύπου με τις θέσεις των εργαζομένων, να προσδιοριστεί συνέντευξη Τύπου για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Με τις θέσεις της ΔΑΣ συμφώνησαν στα λόγια οι εκπρόσωποι των άλλων παρατάξεων, αλλά φρόντισαν με νέες φραστικές ενδοπαραταξιακές αντεγκλήσεις να διαλύσουν τη σύσκεψη, χωρίς να παρθεί καμία απόφαση.

Η ΔΑΣ τονίζει ότι απ' αυτές τις ηγεσίες οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να περιμένουν τίποτα και τους καλεί να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παραρτήματα του ΠΑΣΟΚ θέλει η ΠΑΣΚΕ τα συνδικάτα(2004-02-07 00:00:00.0)
Κοινός αγώνας ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις(2001-03-17 00:00:00.0)
Στάση εργασίας και συνέλευση τη Δευτέρα(1999-03-05 00:00:00.0)
Νέες στάσεις εργασίας(1998-11-18 00:00:00.0)
Σύσκεψη εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες(1998-10-02 00:00:00.0)
Στάσεις εργασίας σε τρόλεϊ - ηλεκτρικό(1998-09-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ