• Ορ. Κολοζώφ: Πακέτο με την ιδιωτικοποίηση το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων
  • - Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί στη Βουλή και η κατ' άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, αφού χτες ψηφίστηκε επί της αρχής του από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ενδεικτικό της πρεμούρας που... - 1998-12-03 00:00:00.0"/>
  • Ορ. Κολοζώφ: Πακέτο με την ιδιωτικοποίηση το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων
  • - Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί στη Βουλή και η κατ' άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, αφού χτες ψηφίστηκε επί της αρχής του από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ενδεικτικό της πρεμούρας που... - 1998-12-03 00:00:00.0" /> Βιάζονται για να αποφύγουν τις κινητοποιήσεις | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Πέμπτη 3 Δεκέμβρη 1998
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 11
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ
    Βιάζονται για να αποφύγουν τις κινητοποιήσεις
    • Με "εμβόλιμη" συνεδρίαση το πρωί και κανονική το βράδυ συνεχίστηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ και ολοκληρώνεται σήμερα
    • Ορ. Κολοζώφ: Πακέτο με την ιδιωτικοποίηση το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων

    Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί στη Βουλή και η κατ' άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, αφού χτες ψηφίστηκε επί της αρχής του από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ενδεικτικό της "πρεμούρας" που έχει η κυβέρνηση για την εσπευσμένη ψήφιση του νομοσχεδίου είναι και το γεγονός ότι χτες η Βουλή πραγματοποίησε δύο συνεδριάσεις, μία "εμβόλιμη" το πρωί και μία το απόγευμα.

    Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ τόνισε ότι η κυβέρνηση όλα τα νομοσχέδια που έχουν αντιλαϊκό χαρακτήρα επιδιώκει να τα ψηφίζει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, για να αποφύγει τις αντιδράσεις των εργαζομένων. "Αυτό έκανε, είπε, με όλες τις ΔΕΚΟ, έτσι κάνει και με τον ΟΣΕ, ακολουθώντας την πεπατημένη, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Οι εργαζόμενοι για πρώτη φορά ενωμένοι παλεύουν σε μία τέτοια κλίμακα για να υπερασπιστούν ένα και μόνο πράγμα, το δημόσιο χαρακτήρα των σιδηροδρόμων της Ευρώπης και να εμποδίσουν το ξεπούλημά τους στους ιδιώτες".

    Με το νομοσχέδιο, είπε, επιδιώκεται ο κατατεμαχισμός του ΟΣΕ σε απεριόριστο αριθμό εταιριών, περιορίζεται ο σιδηρόδρομος στα 1.000 χιλιόμετρα από τα 2.500 που είναι σήμερα. Παραχωρεί σε ιδιώτες δικαίωμα εκμετάλλευσης των δικτύων, καταργεί 3.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2002 και άλλες 2.000 μέχρι το 2005. Οι δε κανονισμοί εργασίας προβλέπουν την κατάργηση της μεγαλύτερης κατάκτησης αυτού του αιώνα του οχτάωρου και γενικά μας γυρίζουν στις εργασιακές σχέσεις που υπήρχαν στο χώρο αυτό το 1920.

    Ο Ορ. Κολοζώφ κατήγγειλε ότι με την εισαγωγή της λειτουργίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια καταργείται ο κοινωνικός ρόλος του ΟΣΕ και θα συρρικνωθεί το δίκτυο, από τη στιγμή που μοναδικός γνώμονας θα είναι το κέρδος.

    Σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις, είπε ότι αυτές πάνε πακέτο με τις ιδιωτικοποιήσεις και υπογράμμισε: "Αν δεν ήταν το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων, δε θα φέρνατε αυτόν τον κανονισμό προσωπικού της εταιρίας. Το ίδιο ισχύει και για την "Ολυμπιακή", το ίδιο ισχύει και για τις αστικές συγκοινωνίες. Αλλωστε αυτό είναι το χαρακτηριστικό αυτού του νομοσχεδίου: Το ένα είναι η ιδιωτικοποίηση και πακέτο με την ιδιωτικοποίηση είναι η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων". Αλλαγή με την οποία παραβιάζεται η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, αλλά και οι διεθνείς συμβάσεις εργασίας.

    Υλοποιείτε την οδηγία των Βρυξελλών

    Μιλώντας στη συζήτηση επί των άρθρων 1 έως 12, η εισηγήτρια του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου τόνισε ότι με αυτά η κυβέρνηση έρχεται να υλοποιήσει τις επιταγές συγκεκριμένης οδηγίας της ΕΕ. Σύμφωνα με αυτή, διαχωρίζεται η υποδομή από την εκμετάλλευση του δικτύου και με βάση αυτό, το κράτος θα αναλάβει το μεγάλο βάρος της κατασκευής, της υποδομής, της βελτίωσης και από την άλλη θα παραδοθεί το φιλέτο του δικτύου της εκμετάλλευσης στους ιδιώτες. Ο κατακερματισμός του ΟΣΕ, είπε, σε πολλές θυγατρικές εταιρίες και η παράδοση της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες αποτελεί και το κίνητρο της συμμετοχής των ιδιωτών στην ανάπτυξη της υποδομής. Η δε λειτουργία του ΟΣΕ, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θα έχει άμεση αρνητική συνέπεια την απώλεια του κοινωνικού χαρακτήρα του έργου που παρείχε ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα.

    Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής στην παρέμβασή του αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη Θεσσαλία και τόνισε:

    "Η Θεσσαλία είναι από τις πρώτες περιοχές της χώρας που ανέπτυξε το σιδηρόδρομο, είχε αναπτυχθεί οικονομικά και είχε συνδεθεί το λιμάνι του Βόλου με την υπόλοιπη χώρα. Σήμερα το λιμάνι του Βόλου αναπτύσσεται και προωθείται η υποδομή του με βάση το ότι θα αποτελέσει πορθμείο μεταφοράς σαν κεντρικός τελικός στόχος με τις άλλες χώρες. Αλλά η σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου - Ηγουμενίτσας δε γίνεται, όταν κατά πλειοψηφία σχεδόν τα μεταφορικά μέσα θα έρχονται από εκείνη την κατεύθυνση".

    Σε παρέμβασή του ο υπουργός Μεταφορών Α. Μαντέλης ισχυρίστηκε ότι "οι δυνατότητες του σιδηροδρόμου έτσι όπως είναι σήμερα έχουν εξαντληθεί", ενώ ομολόγησε ότι ο προαστικός σιδηρόδρομος είναι ένα από τα κομμάτια στα οποία δίνεται δυνατότητα "ίδρυσης θυγατρικής" ή να γίνει παραχώρηση και εκχώρηση. Είπε ότι ο ΟΣΕ έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει και το "τηλεπικοινωνιακό του δίκτυο" και ανέφερε ότι το κόστος που αναλαμβάνει το κράτος για τον ΟΣΕ συνολικά ανέρχεται στα 599 δισ. δρχ. Οσον αφορά τις "περιφερειακές γραμμές" ισχυρίστηκε ότι δεν καταργούνται, αλλά θα γίνει μία "συντήρησή τους", καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα για την ανάπτυξή τους στο παρόν επενδυτικό πρόγραμμα.

    Για τα άρθρα 1 έως 12 οι βουλευτές κατέθεσαν αίτηση ονομαστικής ψηφοφορίας και από τους 240 ψηφίσαντες, 130 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ, ενώ 110 βουλευτές της αντιπολίτευσης ψήφισαν κατά.

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
    Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ιδιωτικοποιήσεις στα τρένα; (2013-04-16 00:00:00.0)
    Με νέο ...μηχανοδηγό στην ιδιωτικοποίηση (2009-10-07 00:00:00.0)
    Αποψιλώνει το προσωπικό με συγκροτημένα δικαιώματα (2009-05-05 00:00:00.0)
    Η ΝΔ συνεχίζει το καταστροφικό έργο του ΠΑΣΟΚ (2006-12-10 00:00:00.0)
    Νομοσχέδιο εκτροχιασμού του ΟΣΕ (1998-11-29 00:00:00.0)

    Κορυφή σελίδας
    Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ