Παρασκευή 3 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Φτάνει στη Δάφνη με τρία χρόνια καθυστέρηση

Μπαίνει σε λειτουργία στις 15 Νοέμβρη

Στις 15 Νοέμβρη και με καθυστέρηση 3 χρόνων ακριβώς από ό,τι προέβλεπε η αρχική σύμβαση (15 Νοέμβρη 1997), θα μπει τελικά σε λειτουργία το τμήμα του μετρό της Αθήνας Σύνταγμα - Δάφνη, σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Το τμήμα αυτό έχει μήκος 5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 5 σταθμούς (Ακρόπολη, Συγγρού - ΦΙΞ, Ν. Κόσμος, Αγ. Ιωάννης, Δάφνη), ενώ προβλέπεται να εξυπηρετεί καθημερινά τουλάχιστον 120.000 επιβάτες. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο σταθμός της Ακρόπολης θα φιλοξενεί πάνω από 80 αρχαία αντικείμενα (τα 33 πρωτότυπα, ενώ τα υπόλοιπα αντίγραφα), αλλά και αντίγραφο των ελγινείων μαρμάρων, ενώ στο σταθμό της Δάφνης φιλοξενούνται γλυπτές παραστάσεις του Δ. Μυταρά, εμπνευσμένες από το επιτύμβιο μνημείο του Δεξίλεω που βρέθηκε στον Κεραμεικό. Αργότερα το σταθμό του ΦΙΞ θα διακοσμούν γλυπτά του Τάκι.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των αρμοδίων γύρω από τους σταθμούς του μετρό θα υπάρχουν 3.130 θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων οι 980 σε ιδιωτικούς χώρους πάρκινγκ και οι υπόλοιπες σε δημόσιους χώρους. Οπως όμως παρατηρεί κανείς από το ειδικό φυλλάδιο που μοιράστηκε χτες στους δημοσιογράφους, το πρόβλημα της έλλειψης πάρκινγκ θα είναι μεγάλο, αφού οι περισσότερες από τις 2.150 θέσεις στάθμευσης περιλαμβάνονται στον κατάλογο μόνο «κατ' ευφημισμόν» και για λόγους σκοπιμότητας. Για παράδειγμα μόνο ως «σύντομο ανέκδοτο» μπορεί να εκλάβει κανείς την πρόβλεψη των 500 θέσεων στάθμευσης στην παραλία του Π. Φαλήρου (Τροκαντερό) για την εξυπηρέτηση του σταθμού του... ΦΙΞ στη Συγγρού!

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με απογραφικές μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν από την ίδια την Αττικό Μετρό, το μετρό δε φαίνεται να είναι και τόσο ελκυστικό όσο υπολόγιζαν οι αρχικές μελέτες, τουλάχιστον γι' αυτό το «κουτσουρεμένο» τμήμα που λειτουργεί ήδη. Ετσι η ημερήσια επιβατική κίνηση σε μια τυπική εργάσιμη μέρα μόλις που φτάνει τις 255.000 μετακινήσεις, ενώ η αρχική πρόβλεψη μιλούσε για 300.000 - 350.000 μετακινήσεις. Οι λόγοι είναι προφανείς: το ακριβό εισιτήριο, η έλλειψη σωστού προγράμματος μετεπιβίβασης με άλλα μέσα μεταφοράς, η ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, το γεγονός ότι το μετρό είναι πολύ μικρό για τη σημερινή έκταση της πρωτεύουσας.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι το μετρό εξακολουθεί να είναι κουτσουρεμένο. Το τμήμα Σύνταγμα - Ασώματοι, υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2002. Προς το παρόν η σήραγγα έχει φτάσει κάτω από την εκκλησία Καπνικαρέα στην Ερμού, αλλά από δω και πέρα αρχίζουν οι δυσκολίες, καθώς τα εδάφη διακρίνονται για τη σαθρότητά τους και θα απαιτήσουν ειδικά έργα αντιστήριξης.

Οσο για το κόστος του έργου; Μέχρι τώρα κυμαίνεται γύρω στα 750 δισ. δρχ., αν και ούτε καν οι αρμόδιοι μπορούν να το υπολογίσουν ακριβώς...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ