Επίκουρη Καθηγήτρια Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ αποτελεί ποιοτικό σημαινόμενο αντίστασης και ανυπακοής, γιατί η ενίσχυση του ΚΚΕ μπορεί να σημάνει την αποφασιστική ώθηση της λαϊκής συμμαχίας. Ο στόχος είναι η πάλη σε αντιιμπεριαλιστική - αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση και το αποτέλεσμα οι ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της εξουσίας και της οικονομίας. Οι εκπαιδευτικοί σε κάθε βαθμίδα χρειάζεται να αντισταθούμε στην ανιστορική αφαίρεση και να διδάξουμε εκ νέου τα ιστορικά φαινόμενα με βάση τις οικονομικές σχέσεις και τους ταξικούς αγώνες των λαών. Ο Μ. Ferro από το 1981 ενέταξε στην έρευνά του για την «ιστορία που αφηγούνται παντού τα παιδιά» τη μελέτη των σχολικών εγχειριδίων από την Αμερική, την Αφρική, την Αρμενία, την Πολωνία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τον αραβομουσουλμανικό κόσμο. Η παρέμβαση της ιμπεριαλιστικής πολιτικής στο περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων είναι εμφανής σε πολλαπλές δράσεις: α) Ο Ιταλός υπουργός Παιδείας προσπάθησε να εφαρμόσει την «οδηγία» του Μπερλουσκόνι ώστε «τα παιδιά να μην μελετούν άλλο ιστορικά βιβλία με μαρξιστικές παρεκκλίσεις» και να απαλειφθεί από τα περιεχόμενα διδασκαλίας κάθε αναφορά στον κομμουνισμό και στα ιδεώδη του β) η τελευταία δυτικότροπη παρέμβαση στη Ρωσία, όπου από το 2005 δεν γιορτάζεται η «Επανάσταση των Μπολσεβίκων», αλλά αντί αυτής γιορτάζεται η «Ημέρα της Ενότητας του Λαού» σε μια προσπάθεια αποσιώπησης του κομμουνιστικού παρελθόντος και «προσβλέποντας στη βοήθεια της συλλογικής λήθης» γ) στην ευρωπαϊκή Γαλλία ψηφίστηκε ένας αμφιλεγόμενος νόμος από τη γαλλική εθνοσυνέλευση για αλλαγή στα σχολικά βιβλία ιστορίας όσον αφορά στις γαλλικές αποικίες.