Παρασκευή 20 Οχτώβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ενας ακόμα κρίκος στην απελευθέρωση της αγοράς των Μεταφορών

«Οι ευρωπαϊκές Οδηγίες που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των μεγάλων μεταφορικών οδικών επιχειρήσεων και των πολυεθνικών ομίλων της ΕΕ και εχθρεύονται τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων».

Αυτό επισήμανε ο Γ. Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας επί των άρθρων και των τροπολογιών νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ενσωμάτωση Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με τις ψήφους των βουλευτών ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επί της αρχής και επί των άρθρων.

Ο Γ. Δελής στις παρεμβάσεις του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για έναν ακόμα κρίκο στην απελευθέρωση της αγοράς Μεταφορών, με στόχο την ενίσχυση της ελεύθερης κυκλοφορίας οχημάτων από μονοπωλιακούς ομίλους για τη μείωση του κόστους και την αύξηση των κερδών τους, συνθλίβοντας τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους του κλάδου και επιδεινώνοντας τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, ευνοώντας σε όλη την ΕΕ τη συγκέντρωση κεφαλαίου στον κλάδο.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ πρόσθεσε ότι η αρχική Οδηγία, που ίσχυε από το 2006, έθετε κάποιους περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων σε άλλες χώρες εκτός από εκείνη όπου ήταν η έδρα της εταιρείας ενώ η σημερινή τροποποίησή της καταργεί αυτούς τους περιορισμούς, με στόχο τη χρήση των μισθωμένων οχημάτων στο έδαφος κάθε κράτους - μέλους.

Για την τροπολογία 26, που αφορά την αύξηση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού της Καβάλας από το Ελληνικό Δημόσιο στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας σε 65 έτη, από 60 που ήταν μέχρι τώρα, εξέφρασε επίσης την αντίθεση του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι αυτή η διάταξη έχει έναν σκοπό, την εξυπηρέτηση της ιδιωτικοποίησης και αυτού του λιμανιού, με τη μορφή της υποπαραχώρησης.

Για το άρθρο 30 και την υποστελέχωση των περιφερειακών αεροδρομίων, κατήγγειλε την κυβέρνηση που επιχειρεί με «μπαλώματα» και μετακινήσεις προσωπικού να καλύψει τα κενά, αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων, των επιβατών και των εργαζομένων.

Κοροϊδία στους πληγέντες

Για την κυβερνητική τροπολογία για οικονομική ενίσχυση πληγέντων από φυσικές καταστροφές, ο Γ. Δελής έκανε λόγο για εμπαιγμό και κοροϊδία, για μέτρα - ψίχουλα που δεν καλύπτουν σε καμία περίπτωση τις ανάγκες των πληγέντων, πόσο μάλλον αν τα συγκρίνει κανείς με την ακρίβεια και την ανέχεια που ζουν μετά τις καταστροφές. Επισήμανε την ανάγκη να δοθούν σπίτια στους πληγέντες με πλήρη κάλυψη του κράτους, να αποζημιωθούν στο 100% όσοι υπέστησαν ζημιές σε σπίτια, χωράφια και επιχειρήσεις, να δοθεί έκτακτο επίδομα 1.500 ευρώ σε κάθε οικογένεια, προσαυξημένο κατά 300 ευρώ για κάθε παιδί και να «παγώσουν» τουλάχιστον για ένα εξάμηνο οι οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς Ταμεία, τράπεζες, εφορία κ.λπ. Αυτά είναι τα ελάχιστα μέτρα ανακούφισης για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, κατέληξε.

Οσον αφορά το «flyover» στη Θεσσαλονίκη εγκάλεσε την κυβέρνηση, που ξεκινά μία τέτοια μεγάλη οδική παρέμβαση χωρίς να έχει συντάξει μία ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για τις επιπτώσεις της, και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ να μην ξεκινήσει το έργο προτού ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία είναι ελάχιστα για τις ανάγκες 1 εκατομμυρίου ανθρώπων.

Τέλος, κατήγγειλε τον φαιδρό ισχυρισμό της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, που ανέφερε ότι «το ΚΚΕ βοηθά τα κέρδη των εργολάβων», προκειμένου να αντικρούσει την κριτική του Κόμματος για το «flyover». Οπως σημείωσε ο Γ. Δελής, αυτός «ο ρόλος της εξυπηρέτησης των κερδών των εργολάβων είναι δικός σας, τον μοιράζεστε και με τα υπόλοιπα κόμματα και το αποδεικνύετε καθημερινά». «Αυτόν τον ρόλο, του υπηρέτη των αστικών συμφερόντων, το ΚΚΕ ούτε τον διεκδικεί ούτε μας ενδιαφέρει να τον έχουμε, είναι ολόδικός σας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χρειάζεται άμεση και πλήρης αποκατάσταση των πληγέντων στη Θάσο (2019-12-04 00:00:00.0)
Αποζημιώνει τους εργολάβους επειδή δεν εισέπραξαν όσα ήθελαν από διόδια! (2017-03-31 00:00:00.0)
Πλήρης απελευθέρωση σε ταξί και βυτιοφόρα (2012-11-20 00:00:00.0)
Ποινικοποιεί τη μη πληρωμή εισιτηρίων και διοδίων (2011-02-11 00:00:00.0)
Οδική ανασφάλεια (2007-01-20 00:00:00.0)
Πιέσεις για τις μεταφορές (2005-12-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ