Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Καταργούν τη βενζίνη σούπερ

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (Του ανταποκριτή μας Βησ. ΓΚΙΝΙΑ).-

Μέσα στον επόμενο χρόνο ή το αργότερο «μέχρι το 2001», τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα και δίτροχα παλιάς τεχνολογίας στην Ελλάδα, που χρησιμοποιούν βενζίνη με μόλυβδο (μη καταλυτικά) θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία, γιατί, μετά από εντολή των κατασκευαστικών εταιριών και με άλλοθι το «περιβάλλον», η Κομισιόν καταργεί με νόμο τη μολυβδούχο βενζίνη. Πρόκειται για διά νόμου ανακατανομή του εισοδήματος στα πλαίσια των διευρυμένων «οικο-μπίζνες» των πολυεθνικών, αφού τα «παλιά», δηλαδή τα κυκλοφοριακά μέσα των χαμηλόμισθων κοινωνικών στρωμάτων, όχι μόνο θα 'ναι άχρηστα και πρέπει να αλλαχτούν, αλλά ταυτόχρονα θα υπάρξει αύξηση του συνολικού κόστους κατοχής αυτοκινήτου, από τη βενζίνη μέχρι τα ασφαλιστικά. Πρόκειται για την περιβόητη κοινοτική οδηγία 98/70/ΕΚ της 13/10/1998 («auto-oil»), η οποία προέβλεπε κατάργηση της μολυβδούχας βενζίνης στην ΕΕ από 1/1/2000, και δυνατότητα παράτασης «μέχρι το 2004» σε τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), για τις οποίες η πλήρης κατάργηση θα επέφερε «σοβαρές κοινωνικοοικονομικές αρνητικές συνέπειες». Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, την ερχόμενη Τετάρτη η Κομισιόν και η αρμόδια επίτροπος Σουηδή Μ. Γουάλστρομ θα εισηγηθεί την παράταση μόλις ενός έτους της χρήσης βενζίνης με μόλυβδο στις τέσσερις ενδιαφερόμενες χώρες. Η επίτροπος θα επικαλεστεί την (...) «ατμοσφαιρική ρύπανση» και θα απαιτήσει συμμόρφωση το αργότερο μέχρι τέλους του 2000. Η εντολή της Κομισιόν είναι δεσμευτική για όλα τα κράτη - μέλη. Ο πρόεδρος της Κομισιόν Ρ. Πρόντι, με χθεσινές δηλώσεις του στις Βρυξέλλες, «επιβεβαίωσε» τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες την ερχόμενη Τετάρτη 15 Δεκέμβρη, η Κομισιόν θα συζητήσει πρόταση για παράταση μόλις « ενός χρόνου που κρίνεται επαρκής για τη συμμόρφωση των ενδιαφερόμενων χωρών». Σύμφωνα με τον Ρ. Πρόντι, «ακόμη και αν αποφασιστεί παράταση δύο ετών, πρέπει να αρχίσουμε την προσαρμογή αμέσως. Αλλά ο στόχος της Κομισιόν είναι παράταση μόνο ενός έτους, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του 2000 να είναι έτοιμες όλες οι απαραίτητες αλλαγές και οι τεχνικές προετοιμασίες». Ο Ιταλός Πρόεδρος της Κομισιόν έκανε τις σχετικές δηλώσεις, γιατί και η Ιταλία αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με 15,2 εκατ. οχήματα μη καταλυτικά, εξ ου και το ενδεχόμενο ακόμη ενός χρόνου παράτασης. Οπως και να 'ναι, το αργότερο μέχρι τέλους του 2001, η μολυβδωμένη βενζίνη θα καταργηθεί και δε θα κυκλοφορεί στην αγορά.

Η ελληνική κυβέρνηση μπορεί, βέβαια, να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, στην προσπάθεια εξεύρεσης κάποιου χρόνου, αλλά έχει τη δυνατότητα, από την ίδια την κοινοτική οδηγία, να χορηγήσει φορολογικά κίνητρα για την απόσυρση των μη καταλυτικών οχημάτων. Πρόκειται για το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει, ώστε να ελαφρύνει, κάπως, το δυσβάσταχτο για τα λαϊκά στρώματα χαράτσι των Βρυξελλών, παρόλο που το έκτακτο έξοδο θα επιβαρύνει, στο μεγαλύτερο ποσοστό, τους εργαζόμενους, που, έτσι και αλλιώς, τελούν υπό άγρια, πολυετή, πολιτική λιτότητας. Οι ελληνικές αρχές αποδεικνύονται ανίκανες να συγκρατήσουν τις αδηφάγες επιδιώξεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, που επιβάλλουν όρους στις Βρυξέλλες, αλλά έχουν υποχρέωση να προστατέψουν τα λαϊκά εισοδήματα βρίσκοντας πόρους από τον «εθνικό» προϋπολογισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ