Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΩΡΑ ΑΥΤΑ

Οι χτεσινές μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των μαθητών σ' ολόκληρη τη χώρα έδειξαν πως το μαθητικό κίνημα, όχι μόνο δεν υποχωρεί και δεν τιθασεύεται, αλλά θεριεύει και τίποτα πια δεν το σταματά. Ούτε το ιδιώνυμο της κυβέρνησης, ούτε η εισβολή εισαγγελέων και χωροφυλάκων στα σχολεία, ούτε οι συμβουλές για αυτοσυγκράτηση και οι εκκλήσεις για χρησιμοποίηση «ήπιων μορφών πάλης» κι όχι «ακραίων». Οι μαθητές απέδειξαν ότι δε φοβούνται εξουσιαστές και παιδονόμους, δεν καταλαβαίνουν από πάτρωνες και συμβουλάτορες. Δεν επιτρέπουν σε κανέναν ν' αποφασίζει γι' αυτούς, χωρίς αυτούς.

Οι ίδιοι, μέσα από μαζικές και δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και συλλογικών αποφάσεων, καθορίζουν και το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ και τις ΜΟΡΦΕΣ του αγώνα τους. Και αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους, επιδεικνύοντας μια ωριμότητα που προκαλεί το θαυμασμό του λαού μας και τον εκνευρισμό της κυβέρνησης και των κάθε λογής υποστηρικτών της.

Η εξέλιξη του αγώνα των μαθητών δίνει συντριπτικό χτύπημα και στους φανερούς και «καθαρούς» αντιπάλους του μαθητικού κινήματος, αλλά και στους κρυφούς και «βρώμικους» αντιπάλους, που καμώνονται πως, δήθεν, καταλαβαίνουν την αντίδραση των μαθητών κι αναγνωρίζουν το δίκιο του αγώνα τους, αλλά διαφωνούν με κάποιες, «ακραίες» μορφές της πάλης τους. Τώρα, ξεσκεπάζεται όχι μόνο το αυταρχικό και αντιδημοκρατικό πρόσωπο της κυβέρνησης, αλλά και το προσωπείο εκείνων που επιχειρούν, κουτοπόνηρα, να μεταφέρουν τη συζήτηση από την ΟΥΣΙΑ του μαθητικού ξεσηκωμού, σε ΑΝΟΥΣΙΕΣ κι επικίνδυνες, εκφοβιστικές διαλέξεις και απειλές περί νομιμότητας της πάλης, για να δικαιολογήσουν τη δική τους ΑΠΟΥΣΙΑ από τις αγωνίες και τους αγώνες των νέων και γενικότερα του λαού μας.

***

Το μαθητικό κίνημα αποδεικνύει ότι είναι σε θέση κάθε φορά να εναλλάσσει τις μορφές πάλης του, ώστε να είναι αποτελεσματικές στη διεκδίκηση των συγκεκριμένων αιτημάτων και, ταυτόχρονα, να εξασφαλίζουν την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη και πιο ενεργή συμπαράσταση και συμπαράταξη στον κοινό αγώνα για μόρφωση και δημοκρατία των εκπαιδευτικών, των γονιών, του ελληνικού λαού. Με την επιμονή τους στο περιεχόμενο του αγώνα τους, οι μαθητές καταφέρνουν να πείθουν, τουλάχιστον, τους καλοπροαίρετους που θέλουν να πειστούν, και για τις μορφές της πάλης τους. Οσον αφορά στις καταλήψεις - τις οποίες εξορκίζουν οι κάθε λογής αντίπαλοι του μαθητικού κινήματος, επικαλούμενοι μια νομιμότητα, τα όρια της οποίας καθορίζουν αυθαίρετα και ενίοτε και αντισυνταγματικά, αναλόγως των περιστάσεων και των συμφερόντων τους, οι εκάστοτε κυβερνώντες και γενικώς η εξουσία - οι μαθητές τις χρησιμοποιούν ως μορφή πάλης, όταν και όπως πρέπει, ώστε να εξαναγκάσουν την κυβέρνηση ν' ασχοληθεί με τον αγώνα τους και να απολογηθεί για την αντιεκπαιδευτική πολιτική της στη νεολαία και στον ελληνικό λαό.

***

Τα φληναφήματα και οι υποκριτικές φωνές, πως με τις καταλήψεις σταματάει η εκπαιδευτική διαδικασία και πλήττεται το δημόσιο σχολείο, δεν πείθουν πια κανένα. Ολοι γνωρίζουν ότι και πριν τις καταλήψεις, τα σχολεία δε λειτουργούσαν κανονικά, αφού λείπουν καθηγητές, σχολικά προγράμματα και βιβλία, τεχνολογικός εξοπλισμός και κτιριακή υποδομή προς δόξαν, βεβαίως, και της λεγόμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Και είναι γνωστό τοις πάσι πως το δημόσιο σχολείο δεν υποβαθμίζεται, λόγω των καταλήψεων που διαρκούν μερικές μέρες, αλλά εξαιτίας της πολιτικής των εκάστοτε κυβερνώντων που αποσκοπεί και λαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα για την κατάργηση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, την ενίσχυση της ιδιωτικής και εμπορευματοποίηση της γνώσης.

Επομένως, «εξ όνυχος του λέοντα» και «ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί!»

***

Αλλά ποιος έδωσε το δικαίωμα στους εξουσιαστές, στους «κολαούζους» τους και στους κουτοπόνηρους «συμβουλάτορες» να καθορίζουν και να επιβάλλουν αυτοί τις μορφές πάλης που, κάθε φορά, θα χρησιμοποιεί το λαϊκό κίνημα, για να έχουν αποτέλεσμα οι δίκαιοι αγώνες του; Αν το εργατικό κίνημα είχε παραχωρήσει αυτό το δικαίωμα, το πολύ πολύ να δινόταν η δυνατότητα στους εργαζόμενους ν' αγωνίζονται όπως οι Γιαπωνέζοι, που... απεργούν, δουλεύοντας περισσότερο για να ικανοποιήσουν τ' αφεντικά.

Αν το αγροτικό κίνημα παραχωρούσε το δικαίωμα της επιλογής των μορφών πάλης του στον... Τσουκάτο και στον... Γιαννόπουλο, το πολύ πολύ να βλέπαμε τους αγρότες να αγωνίζονται... κουνώντας άσπρα μαντίλια προς τους διερχομένους της Εθνικής Οδού, μέσα από τα χωράφια τους.

Αν το μαθητικό κίνημα παραχωρούσε το δικαίωμα της επιλογής των μορφών πάλης του, το πολύ πολύ να επιτρεπόταν στους μαθητές να πηγαίνουν στις εκκλησίες, φορώντας τα σκουλαρίκια τους, όπως τους καλεί ο Αρχιεπίσκοπος και να φυτεύουν χασίς, προς ιδίαν κατανάλωση, στα περβάζια των σπιτιών τους, όπως τους προτρέπει ο υπουργός Εξωτερικών.

Αν το φιλειρηνικό κίνημα παραχωρούσε το δικαίωμα επιλογής των μορφών πάλης του, το πολύ πολύ να βλέπαμε χιλιάδες συγκεντρωμένους στο αεροδρόμιο για να υποδεχτούν, «μετά βαΐων και κλάδων» και ομού μετά την εξ Αμερικής ερχόμενης και εν Ελλάδι άδουσας κυρίας Υβέτ, τον Κλίντον.

***

Ας το καταλάβουν, λοιπόν, μια και καλή όλοι ότι το λαϊκό κίνημα θα καθορίζει μόνο του και το περιεχόμενο και τις μορφές της πάλης του, ξεπερνώντας, όταν χρειάζεται, και τα όρια «νομιμότητας» που, οι εξουσιαστές και οι «νομιμόφρονες» υποστηρικτές τους καθορίζουν, κάθε φορά, κατά το δοκούν και όπως τους συμφέρει.

Ας απαντήσουν ΤΩΡΑ για την ουσία των λαϊκών αγώνων, για τα δίκαια αιτήματά τους και αργότερα, όταν οι αγώνες ολοκληρωθούν, έχουμε καιρό να μιλήσουμε και για τις μορφές πάλης. Οχι, βεβαίως, στη βάση των απαγορεύσεων, της νομιμότητας και της κρυφής ελπίδας ν' αποτύχουν οι αγώνες, αλλά για το κατά πόσο οι μορφές πάλης συνδυάζονται με την έκταση και την οξύτητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα λαϊκά στρώματα και πόσο είναι αποτελεσματικές...

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

ΣΠΟΤ

Ας απαντήσουν οι διάφοροι καλοθελητές ΤΩΡΑ για την ουσία των λαϊκών αγώνων, για τα δίκαια αιτήματά τους και αργότερα, όταν οι αγώνες ολοκληρωθούν, έχουμε καιρό να μιλήσουμε και για τις μορφές πάλης. Οχι, βεβαίως, στη βάση των απαγορεύσεων, της νομιμότητας και της κρυφής ελπίδας ν' αποτύχουν οι αγώνες, αλλά για το κατά πόσο οι μορφές πάλης συνδυάζονται με την έκταση και την οξύτητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα λαϊκά στρώματα και πόσο είναι αποτελεσματικές...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καταδικάζουν την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων(2022-02-10 00:00:00.0)
Να σταματήσει η επιχείρηση ποινικοποίησης των αγώνων(2008-11-13 00:00:00.0)
Περί «νομιμότητας»...(2006-03-21 00:00:00.0)
Ο ταξικός χαρακτήρας της νομιμότητας(2001-04-29 00:00:00.0)
Παρανομεί η κυβέρνηση και όχι ο λαός(1999-12-10 00:00:00.0)
Η νομιμότητα της λαϊκής πάλης(1999-01-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ