Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΒ ΥΠΑ ΚΚΕ ΓΙΑ ΠΤΩΣΗ «ΣΙΝΟΥΚ»
Οι ευθύνες είναι και πολιτικές

Σχετικά με το τραγικό συμβάν του ελικοπτέρου «Σινούκ» στη Σιθωνία και την απώλεια 17 ανθρώπων, η ΚΟΒ ΥΠΑ του ΚΚΕ παρατηρεί τα ακόλουθα:

- Τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου είναι φανερό ότι οφείλονται σε αστοχία υλικού (ξαφνική ή χρόνια βλάβη) που θα ερευνηθεί από ειδικούς, με την προϋπόθεση της αποφυγής οποιασδήποτε συγκάλυψης. Ταυτόχρονα, υπάρχουν ερωτηματικά αναφορικά με την κατάσταση του υλικού που ο λαός ακριβοπληρώνει και ξαφνικά ανακαλύπτει βλάβες που αποδεικνύονται τραγικές. Επίσης ερευνητέο είναι το πώς και τι συντήρηση γίνεται και πώς πιστοποιείται η αξιοπλοΐα των πτητικών, ιδιαίτερα, μέσων.

- Οσον αφορά το τι ακολούθησε την πτώση και την «ανακάλυψή» της, έχουμε να κάνουμε με μια τραγελαφική κατάσταση που δείχνει ανάγλυφα την εικόνα της αποδιοργάνωσης και της πλήρους έλλειψης και του στοιχειωδέστερου συντονισμού. Αλληλοεμπλοκή αρμοδιοτήτων με τέσσερις φορείς να ρωτά ο ένας τον άλλο (Χορτιάτης, Λάρισα, Μέγαρα, ΥΠΑ), να επαφίεται ο ένας στον άλλο για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η ασφάλεια των πτήσεων. Το «μπάχαλο» σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια!

Μέσα στο απερίγραπτο αυτό χάλι, που δεν το είδαμε ακόμα σε όλη του την έκταση, έχουμε και την εμπλοκή της ΥΠΑ, η οποία, μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών της, όφειλε να παρακολουθεί την πτήση του ελικοπτέρου και να μην «ησυχάσει» μέχρι να της γνωστοποιηθεί επίσημα η ασφαλής προσγείωσή του. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, όπως και δεν κινητοποιήθηκε κανείς όταν πέρασαν τα προβλεπόμενα 12-15 λεπτά και δε γνωστοποιήθηκε η προσγείωση του ελικοπτέρου.

Ολα αυτά όσο και πλήθος άλλων παραλείψεων προκαλούν τον εύλογο προβληματισμό του λαού για το πώς χρησιμοποιούνται οι πανάκριβοι εξοπλισμοί των δεκάδων δισεκατομμυρίων για να εξασφαλίζουν, όπως ισχυρίζονται, την ασφάλεια στις πτήσεις. Αυτόματα συστήματα για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, ραντάρ και ένας τεράστιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός σε τι βοήθησε για την έρευνα - διάσωση τυχόν επιζώντων; Αλήθεια, πού είναι τα τρία ραντάρ διαδρομής (MSSR) που προμηθεύτηκε η ΥΠΑ για τη συμπλήρωση του υφιστάμενου δικτύου, ώστε να «καλύπτεται όλη η χώρα»; Η εγκατάστασή του και η έναρξη λειτουργίας του έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στις 31 Δεκέμβρη 2000. Τι έχει γίνει τέσσερα χρόνια μετά; Και ας μην ξεχνάμε τον «όζοντα» τρόπο που έγινε η προμήθεια και που η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν ευδόκησε να ερευνήσει τον σκανδαλώδη τρόπο υλοποίησής της. Καταλήγοντας, πρέπει να επισημανθούν οι αυτόχρημα εγκληματικές ευθύνες του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, που εφαρμόζουν πιστά και δουλικά τις εντολές των ΝΑΤΟ - ΗΠΑ - ΕΕ, με στόχους άλλους από εκείνους που έχουν οι ένοπλες δυνάμεις. Σημειώστε «ευελιξία, διακλαδικότητα, ταχείες επεμβάσεις» (πού άραγε;) κλπ. Ολο αυτό το πλέγμα συνιστά την έννοια της πολιτικής ευθύνης που πρέπει κάποτε να γίνεται αποδεκτή με όλες της τις συνέπειες.

Η ΚΟΒ ΥΠΑ καλεί τη διοίκηση της ΥΠΑ να δώσει σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις σε όσα την αφορούν και να διασφαλίσει αμερόληπτη και αντικειμενική διερεύνηση των όσων συνέβησαν, έχοντας υπόψη ότι είναι υπόλογη, μαζί με τις υπηρεσίες της, μέχρι να αποδειχτεί ότι συμβάλλει στην κάθαρση των αμαρτημάτων της, που προέρχονται από σκοπιμότητες και παράτυπες μεθόδους προμηθειών μέχρι και τη χρήση του εξοπλισμού. Η ΚΟΒ - ΥΠΑ δε θα φεισθεί προσπαθειών, με σκοπό να αποτραπεί κάθε επιχείρηση συσκότισης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ