Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ «ΣΙΝΟΥΚ»
Αποκαλύψεις μαζί με συσκότιση

Στα προβληματικά πτερύγια των ελίκων επικεντρώνονται οι υποψίες

Χαρακτήρα χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις γύρω από τα δύο μέτωπα που αναδείχτηκαν μέσα από τη μοιραία συντριβή του ελικοπτέρου «Σινούκ». Το πρώτο μέτωπο είναι αυτό των αιτίων της πτώσης, καθώς η μια αποκάλυψη ακολουθεί την άλλη και όλες μαζί συντείνουν στη διαπίστωση ότι η πτώση του ελικοπτέρου μπορεί να οφείλεται σε αίτια, όπως η ύπαρξη προβληματικών πτερυγίων στις έλικες, τα οποία θα ήταν δυνατόν να αντιμετωπιστούν, αν το όλο σύστημα συντήρησης και ελέγχου λειτουργούσε αποτελεσματικά.

Το δεύτερο μέτωπο, που, ούτως ή άλλως, συνδέεται με το πρώτο, καθώς αποτελούν λειτουργίες του ίδιου συστήματος, είναι η λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και της κυβέρνησης μετά το τραγικό συμβάν, που όλοι μαζί κατάφεραν να αντιληφθούν μετά από 3 ώρες την απώλεια του ελικοπτέρου.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ξέσπασε και ένας δικομματικός καβγάς, μεταξύ κυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που συσκοτίζει τα πραγματικά αίτια και αποπροσανατολίζει από τον προσδιορισμό των πραγματικών υπευθύνων. Μέσα από αυτήν τη στείρα αντιπαράθεση περί «πολιτικών ευθυνών», αποσιωπάται πλήρως ότι κοινή και εξ αδιαιρέτου είναι η πολιτική ευθύνη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για τον «αναπροσανατολισμό» των Ενόπλων Δυνάμεων, την εφαρμογή του νέου αμυντικού δόγματος, όπως το υπαγόρευσαν το ΝΑΤΟ και οι Αμερικάνοι, που απομακρύνει πλήρως τις Ενοπλες Δυνάμεις από την πραγματική τους αποστολή και τις μετατρέπει σε νεοταξική ταξιαρχία με άλλες προτεραιότητες και αρχές λειτουργίας.

Ηταν ύποπτα τα πτερύγια

Στο χορό λοιπόν των αποκαλύψεων έχει μπει, για τους δικούς της λόγους, και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας που κυκλοφόρησε τα σχετικά έγγραφα που επιβεβαιώνουν πως οι έλικες του συγκεκριμένου ελικοπτέρου (ΕΣ 916) ήταν «ύποπτοι». Σύμφωνα με έγγραφο της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού, στις 20 Φλεβάρη 2003, η κατασκευάστρια εταιρία «Μπόινγκ» είχε στείλει τεχνική οδηγία, «καθόσον διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένες πτέρυγες, 26 τον αριθμό, που παραδόθηκαν σε ένοπλες δυνάμεις διαφόρων χωρών, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, απαιτείται η εκτέλεση ειδικής επιθεώρησης λόγω υπόνοιας κατασκευαστικής ατέλειας». Είχε προηγηθεί πτήση, κατά την οποία είχαν διαπιστωθεί ισχυρές δονήσεις σε ταχύτητες πάνω από 120 κόμβους (200 χλμ. την ώρα).

Οπως διαπιστώθηκε, τρεις από αυτές τις πτέρυγες βρίσκονταν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο μοιραίο «Σινούκ», το οποίο βρισκόταν στην Ελλάδα από το Δεκέμβρη του 2001. Η κατασκευάστρια εταιρία στην οδηγία της έθετε ως όριο για να γίνει τεχνική επιθεώρηση τις 300 ώρες πτήσης, τελικά δόθηκε παράταση στις 320 ώρες. Σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο, ο έλεγχος από την «Μπόινγκ» έγινε στις 23 Γενάρη 2004 και κρίθηκε ότι οι ύποπτες πτέρυγες των ελίκων είναι «κατάλληλες». Μάλιστα, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, σχετική γραπτή έκθεση για την ύπαρξη τεχνικών προβλημάτων στο μοιραίο ελικόπτερο είχε υποβάλει και ο άτυχος πιλότος του. Με αφορμή τις αποκαλύψεις αυτές, η εισαγγελία Πρωτοδικών διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση. Παράλληλη εισαγγελική έρευνα για τα αίτια πτώσης, αλλά και καθυστέρησης στην ενημέρωση διενεργεί, σύμφωνα με πληροφορίες, και η Εισαγγελία του Αεροδικείου.

Διαχέονται οι ευθύνες

Οσον αφορά στη διερεύνηση ευθυνών στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά από εντολή του υπουργού Αμυνας, συντάχθηκε από τις υπηρεσίες του ΓΕΕΘΑ ο σχετικός κατάλογος, όπου αποδίδονται ευθύνες για την καθυστερημένη ενημέρωση και αντίδραση σχετικά με το δυστύχημα σε 40 στρατιωτικούς, αξιωματικούς και υπαξιωματικούς. Μεταξύ αυτών που υποδεικνύονται ως υπεύθυνοι, είναι ο ήδη παραιτηθείς αρχηγός ΓΕΑ Π. Παπανικολάου και ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Ν. Ντούβας.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Αμυνας, θέλοντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις σε συνέντευξή του στον Τ/Σ «Alpha», αποκάλυψε ότι το αεροσκάφος «Εμπραέρ», που χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση για επίσημες αποστολές υπουργών στο εσωτερικό και το εξωτερικό, παρουσίαζε προβλήματα ευστάθειας. Το αεροσκάφος, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός, παρέμεινε καθηλωμένο για 27 ημέρες έως ότου ολοκληρωθούν «ειδικές εργασίες».

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες στο χώρο της τραγωδίας, όπου έχει καταφθάσει το ωκεανογραφικό πλοίο «Αιγαίο» για τον εντοπισμό των οκτώ αγνοουμένων και της ατράκτου του ελικοπτέρου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τρεις στρατιωτικοί νεκροί και αναπάντητα ερωτήματα (2008-03-19 00:00:00.0)
«Ασκήσεις» πολεμικής «αριθμητικής» (2007-06-02 00:00:00.0)
Επίμετρο για τους νεκρούς του «Σινούκ»Ι (2004-09-24 00:00:00.0)
Δεν είδαν δεν άκουσαν... (2004-09-16 00:00:00.0)
Πληθαίνουν τα ερωτηματικά (2004-09-14 00:00:00.0)
Επιβεβαιώνεται η ανευθυνότητα (1996-02-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ