Σάββατο 8 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σενάρια αξιολόγησης

Τα σχέδια της κυβέρνησης για την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και ειδικότερα για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που εξήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, συζητήθηκαν στη διάρκεια ημερίδας που πραγματοποίησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση της προώθησης της μεταρρύθμισης, που προωθεί η κυβέρνηση, τονίστηκε ανάμεσα σε άλλα ότι το ένα σχολικό βιβλίο για κάθε μάθημα που υπάρχει σήμερα στα σχολεία πρόκειται αντικατασταθεί από τρία. Στην εισήγηση του, ο Μ. Κασσωτάκης πρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας, που έχει ουσιαστικά την ευθύνη για τη μεταρρύθμιση, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της αξιολόγησης των μαθητών στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο Μ. Κασσωτάκης ανέφερε μερικά από τα "σενάρια" που κυριαρχούν για την αξιολόγηση των μαθητών και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τη βαθμολογία τους: α) "η τελική επίδοση μπορεί να καθορίζεται από τα μόρια που θα προκύπτουν από τους βαθμούς προαγωγής και απόδοσης στο λύκειο, πολλαπλασιαζόμενους με συντελεστές βαρύτητας που θα αυξάνουν από την Α έως τη Γ Λυκείου", β) από τους βαθμούς των δύο τελευταίων τάξεων με μεγαλύτερη βαρύτητα της Γ Λυκείου, γ) από τους μέσους όρους βαθμολογίας των τριών ή μόνο των δύο τάξεων μαζί με την επίδοση σε ένα ή δύο μαθήματα στη Γ Λυκείου, τα οποία θα επιλέγονται ανάλογα με το είδος σπουδών που θέλει να κάνει ο υποψήφιος, δ) από τους βαθμούς μόνο των μαθημάτων που θα εξετάζονται σε κοινά θέματα σε περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο, ε) από τους βαθμούς του Λυκείου και την επίδοση σε κάποιο τεστ και στ) από τους βαθμούς του λυκείου και κάποια αντικειμενικά κριτήρια που θα θέτουν τα ίδια τα τριτοβάθμια ιδρύματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΕΕ, η εισαγωγή των φοιτητών στα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα γίνεται μέχρι το 2000 με βάση το ισχύον σύστημα των δεσμών. Με βάση τα μόρια των γενικών εξετάσεων μπορεί να γίνεται μέχρι τότε ο καθορισμός της προτεραιότητας στους Ελεύθερους Κύκλους Σπουδών.

Ως προς το από πού εκπορεύονται οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία, χαρακτηριστική ήταν η ομιλία του προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Θ. Εξαρχάκου,ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: "Μια εξέλιξη που δεν μπορούμε να μη λάβουμε υπόψη μας είναι η Συνθήκη του Μάαστριχτ και η ολοκλήρωση της εσωτερικής ευρωπαϊκής αγοράς".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ