Τρίτη 27 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Αγωνιστική απραξία επιδιώκει η ΠΑΣΚΕ

Να εγκλωβίσουν τους εργαζόμενους στη "λογική" ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και αρκούν ορισμένες μικροβελτιώσεις για να γίνει πλήρως αποδεκτό, επιχείρησαν χτες τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ στην ΕΘΕΛ, κατά την "ενημερωτική" Γενική Συνέλευση του κλάδου. Παράλληλα, προσπάθησαν να περάσουν το μήνυμα ότι μέσα από το διάλογο, η κυβέρνηση θα αποδεχτεί τις προτάσεις που έχει καταθέσει η πλειοψηφία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ (δηλαδή η ΠΑΣΚΕ) και έτσι δε θα χρειαστεί η λήψη αποφάσεων για κινητοποιήσεις.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Ανδ. Κολλάς,χαρακτήρισε "ιστορική στιγμή" την κατάθεση του νομοσχεδίου, γιατί πρώτη φορά δίνεται η ευκαιρία να συζητηθεί το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών! Μίλησε για πολλά "θετικά" του νομοσχεδίου και χαρακτήρισε "αρνητικό" όσα αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, για τα οποία είπε ότι "διαφωνεί κάθετα". Αν και δέχτηκε ότι πάγια θέση των εργαζομένων είναι η σύσταση Ενιαίου Συγκοινωνιακού Φορέα, εντούτοις, απέρριψε ακόμη και την πρόταση των συνδικαλιστών της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΔΑΣ - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) να αποτελέσει βάση διαλόγου το νομοσχέδιο που είχε φέρει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ το 1992! Ως εμπόδιο για τη σύσταση του Ενιαίου Φορέα, επικαλέστηκε και τη διαφορετική στάση που κρατούν οι ηγεσίες των Συνδικάτων ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ. Καταλήγοντας, είπε ότι και οι εργαζόμενοι αυτή την ώρα έχουν "ιστορική ευθύνη" και γι' αυτό απαιτείται... "νηφαλιότητα και ψυχραιμία" μέχρι να δώσει η κυβέρνηση τις οριστικές της απαντήσεις.

Ο Χρήστος Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, εκπρόσωπος της ΔΑΣ, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για συζήτηση με την κυβέρνηση. Αντίθετα, πρόσθεσε, αντικείμενο διαλόγου, διαπραγματεύσεων και πάλης, μπορεί να αποτελέσει το νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ το 1992. Στηλίτευσε την 3ετή αδράνεια της πλειοψηφίας του Συνδικάτου, επισημαίνοντας ότι, αν είχε κρατήσει άλλη στάση, σήμερα όλα θα ήταν διαφορετικά, και κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν "διαζύγιο" από την αδράνεια, τον οχαδελφισμό και την απογοήτευση και με την αγωνιστική τους αντίσταση ν' ανατρέψουν τη σημερινή κατάσταση. Ο Χρ. Σταμούλος τόνισε ότι οι εργαζόμενοι δεν "παζαρεύουν" τίποτα από τις εργασιακές τους σχέσεις (κατάργηση ΣΣΕ, παραχώρηση ρεπό, κατάργηση 8ωρου κλπ.) ούτε τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα, που αποτελούν κατακτήσεις σκληρών και πολύχρονων αγώνων. Επισήμανε ότι το μέτωπο των εργαζομένων θα πρέπει να είναι διπλό, και όσον αφορά το θεσμικό μέρος (Ενιαίος Φορέας, ενιαίος σχεδιασμός, ενιαίο κέντρο αποφάσεων, ενιαίο κέντρο εκτέλεσης), και όσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα.

Καταλήγοντας ο Χρ. Σταμούλος πρότεινε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στην κυβέρνηση (μέχρι τα μέσα Ιούνη) ν' απαντήσει στις θέσεις των εργαζομένων, με βάση το νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ το 1992 και στη συνέχεια να συγκληθεί νέα Γενική Συνέλευση για να καθοριστεί η παραπέρα στάση του κλάδου, ανάλογα με τις απαντήσεις της κυβέρνησης. Ως προς την τακτική και το χρόνο σύγκλησης της νέας Γενικής Συνέλευσης συμφώνησαν και οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, αλλά διαφώνησαν επί της ουσίας του περιεχομένου του νομοσχεδίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χωρίς ηλεκτρικό, τρόλεϊ και πράσινα αύριο, για έξι ώρες (1998-09-23 00:00:00.0)
Αγώνας κόντρα και στις συμβιβασμένες ηγεσίες (1998-09-15 00:00:00.0)
Σε δρομολόγιο ιδιωτικοποίησης (1998-07-12 00:00:00.0)
Διάλογος ...και βλέπουμε (1998-02-03 00:00:00.0)
Διπλό μήνυμα σε κυβέρνηση και συμβιβασμένες ηγεσίες (1997-12-10 00:00:00.0)
Ιδιωτικοποίηση και επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων (1997-04-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ