Πέμπτη 12 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
Σενάριο ιδιωτικοποίησης καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Τα κυβερνητικά σχέδια για ιδιωτικοποίηση του "ηλεκτρικού σιδηροδρόμου", με πρόσχημα την εξυγίανση, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ και καλούν την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τους σχεδιασμούς της και να προχωρήσει άμεσα στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για τον πραγματικό εκσυγχρονισμό των ΗΣΑΠ.

Τα μέτρα αυτά είναι: Η άμεση διαγραφή των χρεών ή η ανάληψή τους από το κράτος, η αύξηση της πενιχρής σήμερα κρατικής επιχορήγησης, η προμήθεια σύγχρονων βαγονιών και η εκτέλεση έργων υποδομής, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης γραμμής, η εγκατάσταση και λειτουργία νέων υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος, επέκταση των σταθμών ώστε να είναι δυνατή η χρήση συρμών με έξι βαγόνια κλπ.

Σε χτεσινή κοινή συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ και του Σωματείου Ηλεκτροδηγών κατήγγειλαν ότι ο φαύλος κύκλος του δανεισμού "φούσκωσε" το έλλειμμα των ΗΣΑΠ σε 168 δισ. δραχμές, από τα οποία μόνο 56 δισ. δραχμές είναι κεφάλαιο, ενώ τα υπόλοιπα 112 δισ. δραχμές είναι τόκοι υπερημερίας, προσαυξήσεις και πρόστιμα. Επισήμαναν ότι τα λειτουργικά έξοδα των ΗΣΑΠ καλύπτονται κατά 16,7% από τα εισιτήρια, 23,5% είναι η κρατική επιχορήγηση και κατά 59,8% καλύπτονται από δανεισμούς! Κι όλα αυτά, όταν διεθνώς τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα επιδοτούνται από 30% μέχρι και 66% (Βοστώνη). Κατήγγειλαν, επίσης, ότι ο "ηλεκτρικός σιδηρόδρομος" εξαιρέθηκε από το 1994, με απόφαση του τότε αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και σήμερα υπουργού Δημόσιας Τάξης Γ. Ρωμαίου,από τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης, ενώ σήμερα η προκαταβολή που δόθηκε (περίπου 4,3 δισ. δραχμές) για την προμήθεια 120 νέων βαγονιών, προέρχεται από νέο δάνειο των ΗΣΑΠ, αφού στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και στο επενδυτικό πρόγραμμα του οργανισμού δεν προβλέπεται δραχμή!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ