Τρίτη 12 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Κυβερνητική επιλογή, η απαξίωση

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ

Τις πελώριες ευθύνες της κυβέρνησης που χρησιμοποιεί όλα τα μέσα για να προκαλέσει την ολοκληρωτική απαξίωση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", ώστε να ξεπουληθεί άρον - άρον στο μεγάλο κεφάλαιο, υπογραμμίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ με Επίκαιρη Ερώτηση για τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει το λαό ότι αυτή η επιλογή είναι "αναγκαία", τονίζει ο Ορ. Κολοζώφ και επισημαίνει ότι στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση προχωρά στις εξής μεθοδεύσεις:

  • Μεταθέτει στους πιλότους τις ευθύνες για την ταλαιπωρία του κοινού και την περικοπή του προγράμματος πτήσεων, αν και η διοίκηση της εταιρίας είναι που δεν τήρησε τη συμφωνία που υπέγραψε τον περασμένο Μάη για την κάλυψη των κενών θέσεων πιλότων με την πρόσληψη των επιτυχόντων στο διαγωνισμό του 1996.
  • Αφήνει κενές τις θέσεις που υπάρχουν σε ιπτάμενο προσωπικό και προσωπικό εδάφους, αναγκάζοντας τους εργαζόμενους να εργάζονται και πέραν του ωραρίου τους, χωρίς μάλιστα να αμείβονται κανονικά σαν υπερωριακή απασχόληση.
  • Μεταφέρει το Τελωνείο στο Ανατολικό Αεροδρόμιο, δίπλα στις αποθήκες της "Λουφτχάνσα", "αβαντάροντας" ολοφάνερα με τον τρόπο αυτό τη γερμανική εταιρία σε βάρος της ΟΑ.
  • Αναζητεί "στρατηγικό επενδυτή", ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας δηλώνει ευθαρσώς ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο "μέσα από διαδικασίες πλήρους ιδιωτικοποίησης της ΟΑ".

Καταλήγοντας ο Ορ. Κολοζώφ ρωτά τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να σταματήσει η πορεία απαξίωσης και να λειτουργήσει ομαλά και αποτελεσματικά ο εθνικός αερομεταφορέας, με την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και την καταβολή των κανονικών αμοιβών τους.

Σήμερα το πρωί ο βουλευτής του ΚΚΕ έχει προγραμματίσει διαδοχικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους της Ενωσης Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ), της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), καθώς και τη διοίκηση της ΟΑ.

Καταγγελία των πιλότων

Η εφαρμογή των δύο ψευδεπίγραφων νόμων "περί εξυγίανσης", που ψήφισε η κυβέρνηση εξαπατώντας τον ελληνικό λαό και τη Βουλή, καταρράκωσε το κύρος της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και απειλεί τη βιωσιμότητά της.

Αυτό καταγγέλλει με χτεσινή της ανακοίνωση η διοίκηση της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ), χαρακτηρίζοντας παράλληλα "ψέμα" ότι ζητά αύξηση αποδοχών 35% και ότι ενδιαφέρεται να γίνει εργοδότης, με την εξαγορά μετοχών της εταιρίας.

Στην ανακοίνωση των πιλότων, που τιτλοφορείται "Η αλήθεια για την ΟΑ", μεταξύ άλλων επισημαίνεται:

  • Η κυβέρνηση με τους νόμους 2271/94 και 2602/98, επέβαλε στον κλάδο περισσότερη δουλιά (μέχρι και 18 ώρες τη μέρα), λιγότερη ανάπαυση, πάγωμα και μείωση αποδοχών (μέχρι 35%), με τη διαβεβαίωση ότι έτσι θα εξυγιάνει τον εθνικό αερομεταφορέα.
  • Στο πλαίσιο αυτό υπογράφτηκε και η συμφωνία για την παροχή εργασίας των πιλότων σε μέρα ανάπαυσης, η οποία έληξε στις 31 Δεκέμβρη 1998, ενώ ήδη από τις αρχές του περασμένου Οκτώβρη η ΕΧΠΑ επισήμανε στη διοίκηση της ΟΑ τον κίνδυνο να υπάρξουν προβλήματα στις πτήσεις της εταιρίας από την 1η Γενάρη 1999, λόγω έλλειψης πιλότων. Το ενδεχόμενο να υπάρξουν ανωμαλίες στο πτητικό πρόγραμμα της ΟΑ, προαναγγέλθηκε και με δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ΕΧΠΑ στις 18 Δεκέμβρη 1998.
  • Παρότι ο κλάδος εξωθήθηκε σε παροχή "παράνομης εργασίας" καθ' υπέρβαση των ορίων (πέραν των 13 ή 18 ωρών τη μέρα), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων, το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται σήμερα με αποκλειστική ευθύνη της διοίκησης της ΟΑ, που δεν προγραμμάτισε στόλο, πτήσεις και προσωπικό, ενώ σπατάλησε δισεκατομμύρια δραχμές σε προμήθειες, παραγγελίες, ποινικές ρήτρες και εκπαίδευση χειριστών που ουδέποτε προσέλαβε!
  • Ανώτατα κυβερνητικά στελέχη έκαναν κατ' επανάληψη δημόσια απαξιωτικές δηλώσεις σε βάρος του εθνικού αερομεταφορέα, ενώ ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης είχε δηλώσει ότι η ΟΑ δε θα "πετάει" μέχρι το Πάσχα του 1998. Αυτές οι δηλώσεις, σε συνδυασμό με την υποβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, προκάλεσαν σοβαρότατη ζημία στην εταιρία, με επακόλουθο να "χαθούν" τους τελευταίους οκτώ μήνες 800.000 επιβάτες της ΟΑ, προς όφελος των ανταγωνιστών.
  • Κύριο μέλημα όλων των εργαζομένων στον εθνικό αερομεταφορέα είναι η πραγματική εξυγίανση και επιβίωση της ΟΑ. Αντίθετα, "μικρή και συρρικνωμένη εταιρία, θέλουν οι ανταγωνιστές και οι υποψήφιοι αγοραστές".

Στο μεταξύ, σε χτεσινή του συνεδρίαση το ΔΣ της ΟΑ αποφάσισε να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό για την πρόσληψη 45 πιλότων, ενώ σε συνάντηση που είχε αργότερα με τους εκπροσώπους των πιλότων, δεσμεύτηκε ότι θα υποβάλει σήμερα γραπτώς τις προτάσεις της για τα αιτήματα του κλάδου. Η στάση των πιλότων θα καθοριστεί μετά από τη συνέλευση της Παρασκευής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ