• Καταδικάζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και καλεί τους καθηγητές να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη λογική της καταστολής των αγώνων
  • - Σε καταδότες και παιδονόμους, επιδιώκει να μεταβάλει τους διευθυντές των σχολείων το υπουργείο Παιδείας, στην προσπάθειά του να στήσει έναν τρομοκρατικό αυταρχικό μηχανισμό, κόντρα στο μαθητικό... - 1999-01-12 00:00:00.0"/>
  • Καταδικάζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και καλεί τους καθηγητές να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη λογική της καταστολής των αγώνων
  • - Σε καταδότες και παιδονόμους, επιδιώκει να μεταβάλει τους διευθυντές των σχολείων το υπουργείο Παιδείας, στην προσπάθειά του να στήσει έναν τρομοκρατικό αυταρχικό μηχανισμό, κόντρα στο μαθητικό... - 1999-01-12 00:00:00.0" /> "Καταδότες" και "παιδονόμους" θέλουν τους διευθυντές | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Τρίτη 12 Γενάρη 1999
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 12
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    "Καταδότες" και "παιδονόμους" θέλουν τους διευθυντές
    • Με εγκύκλιό του, το υπουργείο Παιδείας, τους ζητά να καλούν εισαγγελείς και να "ελέγχουν" μαθητές και καθηγητές
    • Καταδικάζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και καλεί τους καθηγητές να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη λογική της καταστολής των αγώνων

    Σε "καταδότες" και "παιδονόμους", επιδιώκει να μεταβάλει τους διευθυντές των σχολείων το υπουργείο Παιδείας, στην προσπάθειά του να στήσει έναν τρομοκρατικό αυταρχικό μηχανισμό, κόντρα στο μαθητικό κίνημα. Νωρίς χτες το πρωί, έφτασε με φαξ σε όλα τα σχολεία μια απαράδεκτη εγκύκλιος, που υπογράφει ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Δ. Παπαϊωάννου,ξεσηκώνοντας έντονες αντιδράσεις, τόσο από τους διευθυντές (όπως, για παράδειγμα, αυτών του ΤΕΕ Πετρούπολης, του 3ου Λυκείου Ν. Ηρακλείου, του 2ου Λυκείου Κηφισιάς κ.ά., που ανακοίνωσαν στους μαθητές την εγκύκλιο, λέγοντας, ταυτόχρονα, ότι προτιμούν να παραιτηθούν παρά να την εφαρμόσουν), όσο και της ΟΛΜΕ, που κάλεσε τους Συλλόγους των καθηγητών "να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη λογική της καταστολής των κινητοποιήσεων". Κατά τα άλλα, η ενέργεια αυτή του υπουργείου αποτελεί ομολογία ότι, παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς του, οι μαθητικές κινητοποιήσεις δεν "ξεφουσκώνουν". Λέει, συγκεκριμένα, αυτή η εγκύκλιος - μνημείο αυταρχισμού και φασίζουσας νοοτροπίας:

    "Στη συνέχεια προηγούμενων οδηγιών μας, σας εφιστούμε την προσοχή στη λήψη των μέτρων που ακολουθούν και τα οποία επιβάλλονται από το Σύνταγμα και το νόμο και υπαγορεύονται από λόγους δημοκρατίας και ισότητας. Η παράταση καταστάσεων ματαίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας ουσιαστικά πλήττει τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, ακυρώνει τις ίσες ευκαιρίες μόρφωσης και εκ των πραγμάτων ευνοεί τους κοινωνικά ισχυρότερους, ενώ διατηρεί τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των διαφόρων τύπων σχολείου.

    1. Καθίσταται προφανές από τα παραπάνω ότι αποτελεί συνταγματική υποχρέωση (άρθρο 16. παρ. 1 του Συντάγματος) και δημοκρατικό καθήκον η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Η αποκατάσταση της ομαλής ροής της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για να μην προκύψουν δυσμενείς συνέπειες για τη φοίτηση των μαθητών και ολοκλήρωση της διδασκαλίας του προβλεπόμενου αναλυτικού προγράμματος.

    Κατόπιν τούτου, πρέπει να γνωρίσετε στους διευθυντές των σχολικών μονάδων ευθύνης σας ότι οφείλουν:

    α) Να ενημερώσουν τους μαθητές για την αναγκαιότητα ομαλής διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία με τα σχολικά συμβούλια και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την επίτευξη του σκοπού αυτού.

    β) Να εξασφαλίσουν με κάθε πρόσφορο μέσο ότι το σχολείο θα παραμείνει ανοιχτό, ζητώντας και τη συνδρομή της εισαγγελικής αρχής για τη διασφάλιση της ανεμπόδιστης λειτουργίας του, σε περίπτωση που αυτή παρακωλύεται ή αποκλείεται (άρθρο 334 παρ. 3 ΠΚ). Υποχρεώνονται, επίσης, σε περίπτωση διαπίστωσης ζημιών και φθορών ή άλλων άδικων πράξεων (διακίνηση ναρκωτικών), να καταθέτουν αμελητί μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου και να εγείρουν τις σχετικές αγωγές αποζημίωσης (άρθρο 206 παρ. 1 περ. κστ ΥΚ). Διευκρινίζεται ότι την εισαγγελική αρχή οφείλουν να ενημερώνουν και να ζητούν τη συνδρομή της - σύμφωνα με τις αρμοδιότητές τους των άρθρων 2 ν. 1304/82 και 1 του ΠΔ 340/83 - και οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων ή Γραφείων, αφού ενημερώσουν σχετικά το ΥΠΕΠΘ στα τηλέφωνα που παρατίθενται στο τέλος του εγγράφου.

    γ) Να ενημερώσουν τους μαθητές ότι οι απουσίες από τα μαθήματα πρόκειται να καταγραφούν σε όλες ανεξαιρέτως τις σχολικές μονάδες της χώρας (ΠΔ 104/79, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 58 του ν. 2145/93).

    δ) Να ελέγχουν την - αυτονόητη - υποχρέωση των καθηγητών να προσέρχονται στα σχολεία, σύμφωνα με το ωράριό τους (άρθρο 14 του ν. 1566/85).

    ε) Να ενημερώνουν τους προϊσταμένους Διευθύνσεων και Γραφείων για κάθε περιστατικό που συμβαίνει στο σχολείο και παρακωλύει τη λειτουργία του.

    2. Οι προϊστάμενοι των Γραφείων πρέπει να διαβιβάζουν κάθε σχετικό στοιχείο στους προϊσταμένους Διευθύνσεων και οι τελευταίοι, τις προμεσημβρινές ώρες κάθε ημέρας, οφείλουν να ενημερώνουν το υπουργείο για την κατάσταση των σχολείων της περιοχής τους αναλυτικά, επικοινωνώντας στα τηλέφωνα 32.46.031 και 32.36.623".

    "Δε θα γίνουμε παιδονόμοι"

    Το νέο αυτό κρούσμα αυταρχισμού καταγγέλλει, με ανακοίνωσή του, το ΔΣ της ΟΛΜΕ και καλεί τους διευθυντές των σχολείων "να καταγγείλουν τους εκβιασμούς της κυβέρνησης, που τους πιέζουν να καλέσουν τους εισαγγελείς, να καταδώσουν τους μαθητές τους και να καταστείλουν με τη βία τις κινητοποιήσεις τους. Κανένας διευθυντής δεν πρέπει να γίνει - και δε θα γίνει - όργανο επιβολής των "σύγχρονων" παιδαγωγικών αντιλήψεων επιβολής με αυταρχικές μεθόδους στο δημόσιο σχολείο. Κανένας διευθυντής δε θα μετατραπεί σε "μάρτυρα κατηγορίας" κατά των μαθητών και συναδέλφων του σχολείου του".

    Η ΟΛΜΕ καλεί τους Συλλόγους των καθηγητών "να απορρίψουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτή τη λογική της καταστολής των κινητοποιήσεων των μαθητών μας" και τους καθηγητές "να αρνηθούν το ρόλο του παιδονόμου σε κάθε περίπτωση και κυρίως να μη υλοποιήσουν προτροπές ή εντολές για να παίρνουν απουσίες στους δρόμους ή και μέσα στο σχολείο, ενώ οι μαθητές συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους".

    Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρετίζει "τους δεκάδες χιλιάδες συναδέλφους και τους εκατοντάδες διευθυντές σχολείων που ανταποκρίνονται στην απόφαση του κλάδου και αγνοούν τις έξω από κάθε εκπαιδευτική και παιδαγωγική δεοντολογία εντολές". Κάθε απόπειρα εκβιασμού, εκφοβισμού ή δίωξης εναντίον συναδέλφων Δ/ντών θα βρει αποφασιστικά αντιμέτωπο, όχι μόνο το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αλλά και το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου,τονίζει η ΟΛΜΕ και καταλήγει ως εξής: "Πεποίθησή μας είναι ότι η ενότητα του μαθητικού, σπουδαστικού και εκπαιδευτικού κινήματος, που διαμορφώνεται στους δρόμους των σημερινών αγώνων και αποκτά μια πρωτοφανή κοινωνική απήχηση, θα δώσει την πραγματική διέξοδο, που είναι η κατάργηση, τελικά, των αντιεκπαιδευτικών νόμων, ως προϋπόθεση για κάθε θετικό εκπαιδευτικό μετασχηματισμό".

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
    Νέες πιέσεις και απειλές από το υπουργείο Παιδείας (2021-12-21 00:00:00.0)
    Κανένας εκπαιδευτικός για μάθημα τα Σάββατα (2012-01-28 00:00:00.0)
    Κανένας εκπαιδευτικός για μάθημα τα Σάββατα (2012-01-28 00:00:00.0)
    Παρέμβαση σε βάρος εκπαιδευτικού (2007-05-25 00:00:00.0)
    Να εγκαταλείψει η κυβέρνηση τη θεωρία των «υποκινητών» (2000-07-08 00:00:00.0)
    Οι ...υποκινητές (1999-12-12 00:00:00.0)

    Κορυφή σελίδας
    Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ