Τρίτη 3 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τους επιβίβασαν στο ... θάνατο

Η προσωρινή κράτηση των πλοίων στο λιμάνι συνιστά ομολογία ενόχων

Επρεπε να χαθούν 81 ανθρώποι για να ομολογήσει η κυβέρνηση πως χρόνια τώρα επιτρέπει σε σαπάκια να ταξιδεύουν;

Associated Press

Επρεπε να χαθούν 81 ανθρώποι για να ομολογήσει η κυβέρνηση πως χρόνια τώρα επιτρέπει σε σαπάκια να ταξιδεύουν;
Το εδώλιο του κατηγορουμένου διεκδικεί... επάξια ολόκληρη η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, αλλά και προσωπικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής. Τα κυβερνητικά επιτελεία, ειδικά οι υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς και ο υπουργός Χρ. Παπουτσής, το περασμένο Σάββατο 30 Σεπτέμβρη, με την απόφασή τους να σταματήσουν 65 ακτοπλοϊκά πλοία, ομολόγησαν με απύθμενο θράσος πως γνώριζαν ότι στις ελληνικές θάλασσες αλωνίζουν σαπιοκάραβα που από καθαρή τύχη ταξίδευαν, όμως χρειάστηκαν 81 νεκροί για να τα σταματήσουν και να ελέγξουν «έστω και για τα μάτια του κόσμου»! Ειδικά για το σάπιο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» αποδεικνύονται πλέον περίτρανα οι ιστορικά εγκληματικές ευθύνες τους, αφού όχι μόνο γνώριζαν ότι δε διέθετε καν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις ασφαλείας που θέτει ακόμα και αυτή η «ανάπηρη» κοινοτική οδηγία 98/18, στο όνομα της οποίας σταμάτησαν τα 65 πλοία, αλλά από τις 21 Σεπτέμβρη, δηλαδή 5 μέρες πριν το τραγικό ναυάγιο, είχαν και στα συρτάρια τους τις καταγγελίες - καταπέλτη του μηχανικού Σορόκου και τις εκκλήσεις του, παραμονές του ναυαγίου, για εξονυχιστικό έλεγχο στο πλοίο!

Απόδειξη πρώτη ότι γνώριζαν για τα πλοία αυτά αποτελεί το γεγονός ότι την 1η Σεπτέμβρη είχαν στείλει το τελευταίο σχετικό σήμα στις πλοιοκτήτριες εταιρίες τις οποίες ενημέρωναν ότι θα έπρεπε να συμμορφωθούν με το Προεδρικό Διάταγμα 103, που περιείχε την κοινοτική οδηγία μέχρι την 1η Οκτώβρη, δηλαδή μέχρι και χτες Κυριακή. Να σημειώσουμε ότι σε κανένα σημείο του σήματος δεν αναφέρεται προειδοποίηση για ακινητοποίηση των πλοίων. Απόδειξη δεύτερη αποτελεί το χτεσινό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο οποίο αναφέρεται: «Από το 1998 και μετά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέστελνε συνεχώς υπομνήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρίες, οι οποίες εντάθηκαν το τελευταίο διάστημα»(!) και συμπληρώνει τον εξής τουλάχιστον γελοίο ισχυρισμό: «Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η ατυχής συγκυρία της βύθισης του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" σε καμία περίπτωση δε συσχετίζεται με τη συγκεκριμένη απόφαση»! Μάλιστα επισημαίνεται: «Είναι πασιφανές ότι και από νομικής πλευράς είναι τελείως αδύνατο να επιβληθούν κυρώσεις οποιουδήποτε είδους στα πλοία τα οποία δεν είχαν συμμορφωθεί πριν από την προθεσμία που το ίδιο το ΠΔ έθετε»...

Μάτσο παλιοσίδερα, που αντί να πάρουν το δρόμο για τα διαλυτήρια, περιμένουν τους επιθεωρητές του ΥΕΝ να διαπιστώσουν την αξιοπλοΐα τους
Μάτσο παλιοσίδερα, που αντί να πάρουν το δρόμο για τα διαλυτήρια, περιμένουν τους επιθεωρητές του ΥΕΝ να διαπιστώσουν την αξιοπλοΐα τους
Αντί λοιπόν οι βεβαιωμένα σοβαρές ελλείψεις των πλοίων να ευαισθητοποιήσουν έστω και στο ελάχιστο το ΥΕΝ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του, όπως τη Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, για να διενεργεί τους στοιχειώδεις ελέγχους στα πλοία, στο όνομα της εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων, έκλεινε μάτια και αυτιά, ακόμα και σε συγκεκριμένες καταγγελίες για την επικινδυνότητά τους, όπως αυτή του Σορόκου!

Εξίσου απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι ταυτόχρονα κυβέρνηση και εφοπλιστές, αυτό το δίδυμο που σκοτώνει, πατώντας πάνω στους 81 που έπνιξαν, έστησαν και μια ανήθικη επιχείρηση παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης και ειδικά των νησιωτών, όχι απλά για να σκεπάσουν το έγκλημά τους. Αλλά για να μπορούν να το διαπράξουν ξανά, όποια στιγμή θέλουν, και μάλιστα χωρίς την επόμενη φορά να δώσουν λογαριασμό σε κανέναν. Προσπαθούν να κρύψουν ότι το «χέρι» που έστειλε στον πάτο της θάλασσας το «ΣΑΜΙΝΑ» είναι ακριβώς αυτό το καθεστώς της ασυδοσίας που έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ για χάρη των εφοπλιστών. Προσπαθούν να πείσουν ότι ο... εκσυγχρονισμός των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών θα επιτευχθεί με την άμεση «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας και την πρόωρη εφαρμογή - δηλαδή πριν τις 31 Δεκέμβρη 2003 - του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 που αίρει το καμποτάζ, που με απλά λόγια διευρύνει πλήρως αυτό το σημερινό άκρως επικίνδυνο καθεστώς!

Μάλιστα η απόφαση για την άμεση άρση του καμποτάζ (την άρση δηλαδή του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα) αναμένεται να ληφθεί μεθαύριο Πέμπτη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο θα έχει ως αποκλειστικό θέμα συζήτησης το αποτέλεσμα των εργασιών της ...«Επιτροπής Προσωπικοτήτων», η οποία συστάθηκε από τον Χρ. Παπουτσή για να καθορίσει τους άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με τον Κοινοτικό Κανονισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ