Το εικονιζόμενο «Καζαντζάκης» είναι από τα σχετικά νεότερα πλοία. Κι όμως βρέθηκε με σοβαρές ελλείψεις στην πυρασφάλεια. Τι θα ανακαλύψει ένας πραγματικός έλεγχος στα «σαπάκια»; |
Η υπόθεση αυτή αφορά τα πλοία «ΣΟΥΠΕΡ ΝΑΪΑΣ», «ΝΑΪΑΣ ΕΞΠΡΕΣ» και «ΝΤΑΛΙΑΝΑ». Ειδικότερα για το πρώτο πλοίο κατηγορούνται ο επιθεωρητής της ΔΕΕΠ Σπύρος Σκαβάρας και οι επιθεωρητές του Ελληνικού Νηογνώμονα Φώτης Κιτσάτογλου και Γεώργιος Βέκρης επειδή στις 31/5/96 και 17/6/96 «για τον έλεγχο - όπως αναφέρεται του "ΣΟΥΠΕΡ ΝΑΪΑΣ" με πρόθεση συνέταξαν εκθέσεις μη ανταποκρινόμενες στην πραγματικότητα αναφέροντας ότι προέβησαν σε επιθεώρηση αυτού την οποία στην πραγματικότητα δεν πραγματοποίησαν, με συνέπεια να μην συμπεριληφθούν στις εκθέσεις αυτές βλάβες του ανωτέρω πλοίου που έχριζαν αμέσως επισκευής, προκειμένου να είναι αυτό αξιόπλοο και συγκεκριμένα δε συμπεριέλαβαν σε αυτές την ύπαρξη διαμπερούς ρήγματος 30 εκ. περίπου»! Το ρήγμα σύμφωνα με το κατηγορητήριο βρισκόταν στην εγκάρσια στεγανή φρακτή κοντά στο μέρος της γάστρας του πλοίου, σημείο που είχε υποστεί ζημιά από προσάραξη! Επίσης δεν είχαν καταγράψει προβλήματα στο δίκτυο έρματος της πρωραίας δεξαμενής και πολλά άλλα στοιχεία ιδιαίτερης σημασίας για την ασφάλεια του πλοίου.
Για το δεύτερο πλοίο κατηγορούνται ο επιθεωρητής της ΔΕΕΠ Γενάδιος Αλμυρούδης και οι επιθεωρητές του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Θωμάς Σκριβάκης και Νίκος Δασκαλάκης επειδή στις τον Απρίλη του 1997 συνέταξαν παρόμοια με τα παραπάνω έγγραφα, χωρίς να έχουν διενεργήσει έλεγχο στο πλοίο, στα οποία δε συμπεριέλαβαν μια σειρά σοβαρές ζημιές στο μηχανοστάσιο, στα ηλεκτρολογικά του πλοίου, διαρροές πετρελαίου και λιπαντέλαιου από διάφορα σημαία των δύο μηχανών προώσεως και πολλά άλλα.
Για το «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» κατηγορούνται ο επιθεωρητής της ΔΕΕΠ Νίκος Δασκαλάκης και ο επιθεωρητής του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Φώτης Κιτσάτογλου επειδή στις 26/9/96 και 19/12/96, εξέδωσαν και πάλι έγγραφα που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματική κατάσταση του πλοίου, καθώς δεν ανέφεραν τις ζημιές στις έλικες και στα αξονικά συστήματα του πλοίου, ότι υπήρχε διάβρωση της πρωραίας δεξαμενής ζυγοσταθμίσεως ότι υπήρχε ζημιά στα πλευρά του σκάφους, έλλειψη στεγανότητας και πάει λέγοντας.
Οσον αφορά τους δύο εφοπλιστές που κατηγορούνται ότι προκάλεσαν την απόφαση στους επιθεωρητές να εκδώσουν «ψευδώς» έγγραφα ο πρώτος, ο Αντώνης Αγαπητός, ήταν ο πλοιοκτήτης των πλοίων «ΣΟΥΠΕΡ ΝΑΪΑΣ» και «ΝΑΪΑΣ ΕΞΠΡΕΣ» και ο δεύτερος, ο εκπρόσωπος της εταιρίας «ΝΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» πλοιοκτήτριας εταιρίας του ΝΤΑΛΙΑΝΑ, εταιρία που ανήκε στον εφοπλιστή Αγούδημο.