Παρασκευή 28 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πανάκριβο εισιτήριο και προβλήματα ασφάλειας

Μπορεί ο ελληνικός λαός να χρυσοπλήρωσε μια φορά το μετρό, το οποίο η κυβέρνηση το παραδίδει σήμερα ανολοκλήρωτο, τώρα η ίδια τον υποχρεώνει να πληρώσει και τσουχτερό εισιτήριο 250 δρχ. για να το χρησιμοποιήσει!

Σύμφωνα μάλιστα με την απόφαση που έλαβαν τα αρμόδια υπουργεία, τη νύφη θα πληρώσουν και όσοι χρησιμοποιούν το παλιό μετρό των ΗΣΑΠ, καθώς και εκεί τα εισιτήρια θα ακριβύνουν από τις 31 Γενάρη:

  • Των 120 δραχμών για τις δύο ζώνες θα φτάσουν τις 150 και των 180 των τριών ζωνών θα φτάσουν τις 250.
  • Τις 250 δραχμές θα πληρώνουν μάλιστα όσοι από σταθμό των ΗΣΑΠ σκοπεύουν να επιβιβαστούν (στην Ομόνοια και στην Αττική) στο νέο μετρό.
  • Η διάρκεια μάλιστα του κάθε εισιτηρίου από την ακύρωσή του θα είναι 90 λεπτά. Μπαίνει έτσι και μια ιδιότυπη χρονοχρέωση...
Θέμα ασφαλείας

Κατά πόσον όμως είναι ασφαλές το μετρό; Δυστυχώς, παρ' όλα τα (υπερβολικά) χρήματα που ξοδεύτηκαν για το έργο, πολλοί είναι αυτοί - ακόμη και πρώην στελέχη της «Αττικό Μετρό» - που δεν εγγυώνται για την ασφάλεια που εμπνέει.

Οι περισσότεροι θέτουν κυρίως τα εξής ερωτήματα:

  • Γιατί, αφού έτσι κι αλλιώς το έργο είχε τρομερές καθυστερήσεις, η κυβέρνηση βιάστηκε να το λειτουργήσει χωρίς να περιμένει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές, που σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές έπρεπε να διαρκέσουν ένα χρόνο;
  • Κατά πόσον εξαλείφτηκαν τα 619 προβλήματα στο έργο που παρατήρησε η ίδια η «Μπέχτελ» στο τέλος του περασμένου Νοέμβρη;

Εμείς ευχόμαστε να μη συμβεί κάτι απρόοπτο, όμως οι αρκετές κακοτεχνίες που παρατηρούνται και διά γυμνού οφθαλμού στο έργο, δε μας κάνει και τόσο αισιόδοξους. Είναι και κείνες οι εισαγόμενες γρανιτένιες πλάκες που στοίχισαν 7 δισ. δρχ. και οι οποίες καλύπτονται τώρα με πλαστικό ή ξύνονται επειδή προκαλούν γλιστρήματα. Είναι και εκείνη η αστοχία της στεγανωτικής μεμβράνης σε αρκετούς σταθμούς, όπως της Ομόνοιας, που στάζει...

Και ελλείψεις

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, το πιο σημαντικό είναι ότι το μετρό ετοιμάζεται να λειτουργήσει χωρίς να υπάρχουν σταθμοί μετεπιβίβασης και σταθμοί γκαράζ κοντά στους σταθμούς.

Οι ελλείψεις αυτές, όπως τονίζουν πολλοί, μειώνουν σοβαρά την αποτελεσματικότητα έστω και της μερικής λειτουργίας του μετρό και τη συμβολή του στο κυκλοφοριακό και συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αθήνας.

Το πρόβλημα αυτό είχε βέβαια εντοπιστεί εδώ και πολλά χρόνια. Η «Αττικό Μετρό» είχε μάλιστα το 1995 εξαγγείλει την κατασκευή 7 γκαράζ κοντά σε ισάριθμους σταθμούς του μετρό. Από τότε όμως δεν έγινε τίποτα. Μόνο έτσι για τα μάτια του κόσμου, έγινε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2000 η δημοσίευση του διαγωνισμού για το σταθμό που βρίσκεται στο ΦΙΞ (Νέος Κόσμος)...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ