Πέμπτη 3 Ιούνη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Φιέστα στην Αστυπάλαια για τις «πράσινες» μπίζνες

Φιέστα στην Αστυπάλαια έστησε χτες η κυβέρνηση εγκαινιάζοντας έργο που πήρε η γερμανική «Volkswagen» στην Αστυπάλαια, όπου προβλέπονται η χρήση αποκλειστικά ηλεκτροκίνησης και η παραγωγή Ενέργειας από ΑΠΕ.

Στην πράξη το όλο σχέδιο συνιστά έναν «κράχτη» για τα «πράσινα» πεδία κερδοφορίας που ο λαός θα πληρώσει με γιγάντωση της ενεργειακής φτώχειας, απλησίαστα «πράσινα» εμπορεύματα, νέα χαράτσια, αλλά και ανεργία και ένταση της εκμετάλλευσης.

Αλλωστε, όπως τονιζόταν χαρακτηριστικά, ήδη από το Νοέμβρη, σε υλικό που διένειμε ο ΥΠΕΞ ως «ιστορικό υπόβαθρο» της συμφωνίας, «η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται για την παροχή ενός περιβάλλοντος φιλικού προς τις επιχειρήσεις, που θα προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις, ειδικά σε νέους και δυναμικούς τομείς».

Θυμίζουμε πως στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη κυβέρνηση και «Volkswagen AG» υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (οι υπογραφές έπεσαν από τον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κ. Φραγκογιάννη, και τον Χέρμπερτ Ντις, διευθύνοντα σύμβουλο του γερμανικού ομίλου) για μια «μεγάλη, πράσινη, καινοτομική επένδυση» του γερμανικού ομίλου στο νησί, στο πεδίο της «πράσινης Ενέργειας» και «κινητικότητας», όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι βλέπουν νέα - και εγγυημένα από το αστικό κράτος - πεδία κερδοφορίας.

Η αποτίμηση των πρώτων βημάτων του προγράμματος έγιναν χτες στο νησί από τον Κυρ. Μητσοτάκη και τον Ντις.

Το δρομολογούμενο έργο, με αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα 6 χρόνια, επισήμως θα λειτουργήσει «πιλοτικά» για την αλλαγή του μοντέλου ηλεκτροπαραγωγής σε μικρά ή απομακρυσμένα νησιά.

Εδράζεται σε 4 πυλώνες. Πρώτος, η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Εφαρμόζεται πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.

Ο δεύτερος πυλώνας αποσκοπεί στην αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής («υπηρεσίες διαμοιρασμού»). Κατ' αυτόν τον τρόπο, διατείνονται στην κυβέρνηση, θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτήν τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες. Το οποίο σημαίνει ότι, προφανώς με ευθύνη κυβερνήσεων και τοπικών διοικήσεων, ένα νησί με πληθυσμό περίπου 1.300 καταγεγραμμένους κατοίκους και 72.000 τουρίστες το καλοκαίρι διαθέτει μόλις δύο λεωφορεία, που επιπλέον δεν καλύπτουν όλο το νησί.

Ο τρίτος πυλώνας προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας, σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.

Ο τέταρτος πυλώνας αφορά την «ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου» με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με δημοσιεύματα στο γερμανικό Τύπο, μια από τις σημαντικότερες πτυχές για τη VW στη συμφωνία είναι ακριβώς η δυνατότητα δοκιμών αυτόνομα κινούμενων αυτοκινήτων. Οπως έχει γραφτεί χαρακτηριστικά, «η σχετική νομοθεσία σε όλες τις χώρες της ΕΕ είναι αρκετά πολύπλοκη για τη διεξαγωγή τέτοιου είδους πιλοτικών προγραμμάτων σε δημόσιους δρόμους, με αρκετούς περιορισμούς στο είδος των δρόμων ή τη χρονική διάρκεια των δοκιμών. Η Αστυπάλαια, ως παραμεθόριος περιοχή, μπορεί να είναι πιο ελαστική ως προς τη συγκεκριμένη νομοθεσία δίνοντας στην VW ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στην εξέλιξη αυτόνομα κινούμενων οχημάτων».

Η κυβέρνηση, ακριβώς για να προωθήσει ο γερμανικός όμιλος την «αυτόνομη οδήγηση», έχει δεσμευθεί «να εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες», με πρόσχημα «να διασφαλίσει ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές», λες και αυτό δεν έπρεπε να το διασφαλίζει από τα πριν για την κάλυψη των αναγκών των νησιωτών, αλλά μόνο σε συμφωνία με έναν επιχειρηματικό όμιλο... Χώρια άλλες ανάγκες που βρίσκονται σταθερά στα αζήτητα, με δεκάδες εκατομμύρια να πηγαίνουν για τις «πράσινες» μπίζνες, την ώρα που θα μπορούσαν να πηγαίνουν σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια.

Σε αυτό το πλαίσιο η φιέστα περιλάμβανε παράδοση «δωρεάν» υπηρεσιακών αυτοκινήτων (για Αστυνομία, Λιμενικό, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς και 12 σταθμών φόρτισης από τον ΔΕΔΔΗΕ.

«Πράσινες» αλλά χρυσές δουλειές...

Ο δε πρωθυπουργός απηύθυνε ομιλία σε σχετική εκδήλωση κάνοντας καθαρό ότι η κυβέρνηση προχωρά τα σχέδια στην «πράσινη» Ενέργεια, όπως η απολιγνιτοποίηση, ταυτόχρονα και το λεγόμενο Σχέδιο Ανάκαμψης που κατατέθηκε στην ΕΕ, συνδέοντας τους πόρους του με τις «πράσινες» μπίζνες. Εθεσε και εδώ ως πρόταγμα τις συνεργασίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με «σημαία» την περίπτωση της Αστυπάλαιας, βάζοντας στόχο αυτό το μοντέλο να επεκταθεί και σε άλλες ζώνες της χώρας.

Σημειωτέον, όπως έκανε σαφές προηγουμένως ο υφυπουργός Φραγκογιάννης, οι 4 μεγάλες τράπεζες της χώρας, οσμιζόμενες «ψητό», είναι έτοιμες για χορήγηση δανείων για να καλύψουν οι κάτοικοι το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, πέρα από την κρατική επιδότηση.

Ο δε Ντις έκανε καθαρό ότι η ενεργειακή αυτάρκεια θα έρθει «σπέρνοντας» στο νησί ανεμογεννήτριες και πάνελ και τόνισε ότι «σε παγκόσμιο επίπεδο, η προστασία του κλίματος και η μετάβαση σε βιώσιμη κινητικότητα αποκτούν τεράστιο ενδιαφέρον. Η "Volkswagen" πρωτοστατεί σε αυτήν την αλλαγή, προσφέροντας ένα πλήρες φάσμα βιώσιμων μετακινήσεων - από αυτοκίνητα έως βιώσιμες ενεργειακές λύσεις φόρτισης. Η Αστυπάλαια μπορεί να γίνει ένα πρότυπο (blueprint) γρήγορου μετασχηματισμού που ενισχύεται από τη στενή συνεργασία κυβερνήσεων και επιχειρήσεων».

Ενδεικτικά για το ποιος «πληρώνει τη νύφη» είναι και όσα περιλαμβάνονται στη συμφωνία, με το κράτος - με τα λεφτά των εργαζομένων - να αναλαμβάνει να δώσει 8-10 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ αλλά και να επιδοτεί με 12.000 ευρώ την αγορά των νέων αυτοκινήτων (εξασφαλίζοντας εγγυημένες πωλήσεις στον γερμανικό όμιλο), την ώρα που η VW θα δώσει 3 εκατ. ευρώ («σε βάθος χρόνου» 13 εκατ. για μια 6ετία) και αυτοκίνητα... σε τιμές κόστους.

Ταυτόχρονα, χαρακτηριστικό του απλησίαστου κόστους που θα φορτωθούν τα λαϊκά στρώματα για τα «πράσινα» εμπορεύματα, είναι και το γεγονός ότι παρά τις «εκπτώσεις» και «διευκολύνσεις», τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο νησί προβλέπεται να μειωθούν κατά το 1/3, ενώ ο λαός θα κληθεί να πληρώνει και τις «υπηρεσίες διαμοιρασμού».

Αλλωστε, η ανάπτυξη της «αγοράς του διαμοιρασμού» και όσων την συνοδεύουν (εφαρμογές, υπηρεσίες συντήρησης κ.τ.λ.), σύμφωνα με γνώστες της υπόθεσης, κουμπώνει ακριβώς πάνω στα σχέδια των μεγάλων ομίλων της αυτοκινητοβιομηχανίας να διασφαλίσουν την κερδοφορία τους στις νέες συνθήκες, αφού η εκτίμηση είναι ότι σταδιακά στα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειώνονται, καθώς τα ηλεκτροκίνητα δεν χρειάζονται ανανέωση του στόλου τους τόσο συχνά όσο αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ