Πέμπτη 9 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συγκάλυψη, μείωση δρομολογίων και «πακέτα» στους ομίλους

Eurokinissi

Με κροκοδείλια δάκρυα, υποσχέσεις αλλά και προκλητικές διαπιστώσεις προκειμένου να αναδειχτεί το ...«ανθρώπινο λάθος», εμφανίστηκε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτης, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την ίδια εγκληματική πολιτική. Παράλληλα, φρόντισε να εξαγγείλει νέο πακτωλό εκατομμυρίων στο ιδιωτικό κεφάλαιο που λυμαίνεται τους σιδηροδρόμους, στο όνομα της αναβάθμισης και της διασφάλισης των δρομολογίων.

Αναφερόμενος εκτενώς στις «πλημμέλειες» που έγιναν το μοιραίο βράδυ «σε τρία επίπεδα ασφαλείας», ακόμη, όπως είπε, και «εκ μέρους της ίδιας της αμαξοστοιχίας», ο Γ. Γεραπετρίτης ανερυθρίαστα υποστήριξε ότι ο σιδηρόδρομος «υφίστατο διαχρονική υποβάθμιση που είχε να κάνει και με τη συντήρηση και με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών. Επί 50 χρόνια λειτουργούσε με χειροκίνητα συστήματα ασφαλείας», χωρίς να πει κουβέντα για το ότι το έγκλημα φέρει την υπογραφή της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που υλοποίησαν την πολιτική της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης για τα κέρδη του κεφαλαίου. Ενώ επανέλαβε και τα περί καθυστερήσεων στην υλοποίηση συμβάσεων, που είχαν ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν τα συστήματα ελέγχου, αφήνοντας φυσικά στο απυρόβλητο το γεγονός ότι και αυτές είναι αποτέλεσμα της πολυδιάσπασης, των ανταγωνισμών ανάμεσα στους ομίλους, του γεγονότος ότι η ασφάλεια του λαού μπαίνει τελευταία στο ζύγι του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.

Επιπλέον, είπε απολύτως ψευδώς ότι «δεν υπήρξε καμία αγνόηση οποιασδήποτε ενημέρωσης ή έγκαιρης προειδοποίησης». Και το είπε αυτό όταν είναι γνωστό ότι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ με δύο επιστολές, στις 24 Γενάρη και τις 7 Φλεβάρη, καλούσε την κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα ασφαλείας αλλά και για προσλήψεις προσωπικού για να μη θρηνήσουμε νεκρούς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Γ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε και στις ελλείψεις προσωπικού παρουσιάζοντάς τες ως αποτέλεσμα της «υπαγωγής της χώρας σε περιοριστικούς κανόνες προσλήψεων», αλλά και του «μεγάλου κύματος συνταξιοδοτήσεων», ενώ ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση επιχείρησε να καλύψει τα κενά προσλαμβάνοντας 200 άτομα... με μπλοκάκι και προκηρύσσοντας διαγωνισμούς για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, που ούτε με το κιάλι δεν βλέπουν τις πραγματικές ανάγκες.

Αναφερόμενος στην «επόμενη μέρα» των σιδηροδρόμων, ο νέος υπουργός Μεταφορών, αφού ξεκαθάρισε ότι «η σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη "Hellenic Train" πρέπει να τηρείται», εξήγγειλε μέτρα, όπως η υποχρεωτική ύπαρξη δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, «ακόμη και αν αυτό σημαίνει λιγότερα δρομολόγια», και η λήψη μέτρων για την ολοκλήρωση της σύμβασης αναβάθμισης.

Παράλληλα, ο Γ. Γεραπετρίτης εξήγγειλε νέο «ζεστό» χρήμα στους ιδιώτες που λυμαίνονται τον σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα αυξήσει τη χρηματοδότηση με τουλάχιστον 75 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό και με 185 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επίσης εξήγγειλε την αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, αλλά και την αυστηροποίηση του πλαισίου για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων.

Κατόπιν όλων αυτών, που προαναγγέλλουν και τα νέα εγκλήματα σε βάρος του λαού και της ασφάλειάς του, αποφάνθηκε από πάνω ότι... «δυστυχήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν παντού» (!), επικαλούμενος γι' αυτό και την πείρα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου βέβαια υλοποιείται η ίδια πολιτική σε βάρος των λαών και για τα κέρδη του κεφαλαίου.

Εξάλλου, χτες το απόγευμα, ο Κυρ. Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μαξίμου με τον Kristian Schmidt, διευθυντή αρμόδιο για τις χερσαίες μετακινήσεις στη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον εκτελεστικό διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, Josef Doppelbauer, την Elzbieta Lukaniuk, μέλος του επιτελείου της Επιτρόπου Μεταφορών Adina Valean, και την αναπληρώτρια επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Ελένη Παλαιολόγου. Επισήμως, τα μέλη της ευρωενωσιακής αποστολής παρουσίασαν στον πρωθυπουργό «τις πρώτες σκέψεις, οι οποίες θα διαμορφωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις».

Είναι αυτό που λέμε «ο λύκος να φυλάξει τα πρόβατα», αφού η στρατηγική της ΕΕ που υλοποιείται από τις κυβερνήσεις είναι αυτή που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στο να παραμένει απροστάτευτος ο λαός από τα δυστυχήματα, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της διαφύλαξης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων.

Στο μεταξύ, συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο για το ζήτημα των σιδηρόδρομων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ