Παρασκευή 2 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Θέλουν και τα ΚΤΕΟ

Να αλώσουν και το νευραλγικό - κερδοφόρο χώρο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων, με ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 100 δισ. δρχ. επιχειρούν και επίσημα τώρα οι ιδιώτες, όπως έκαναν με επιτυχία και για τις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ).

Τη δημόσια πρωτοβουλία για το σκοπό αυτό ανέλαβαν τα αφεντικά των ασφαλιστικών εταιριών, τα οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, αξιώνουν ξεκάθαρα ν' ανοίξει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών και στον τεχνικό έλεγχο των αυτοκινήτων.

Με επιστολή που απέστειλαν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας προς τον υπουργό Μεταφορών Χάρη Καστανίδη,προβάλλοντας έντεχνα την αδήριτη ανάγκη για τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων στην Ελλάδα, ζητούν να "περνούν" από τακτικό τεχνικό έλεγχο όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και όχι μόνο όσα κυκλοφορούν σε περιοχές που υπάρχουν ΚΤΕΟ. Ο έλεγχος αυτός, επισημαίνουν, "μπορεί να γίνεται είτε από κινητά συνεργεία ΚΤΕΟ, είτε από εξουσιοδοτημένα ιδιωτικά συνεργεία, όπως γίνεται με την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ)".

Είναι αυτονόητο, βέβαια, ότι πίσω από αυτή την όψιμη "ευαισθησία" των ασφαλιστικών εταιριών για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, εκτός των άλλων, κρύβεται και η "βουλιμία" τους να εισβάλουν σε έναν ακόμα κερδοφόρο τομέα του Δημοσίου, που αποφέρει ετήσια έσοδα άνω των 100 δισ. δρχ. Αρκεί να επισημανθεί ότι τα ημερήσια έσοδα του ΚΤΕΟ στο Ελληνικό, μόνο από τον τεχνικό έλεγχο των Ι. Χ., ξεπερνούν τα δυο εκατ. δρχ., ενώ τα λειτουργικά έξοδα (μισθοί, συντήρηση μηχανημάτων κλπ.), φτάνουν δε φτάνουν τις 500. ΟΟΟ δρχ. Αν στα έσοδα αυτά συνυπολογιστούν και τα έσοδα των υπόλοιπων 51 ΚΤΕΟ, που λειτουργούν σ' όλη την Ελλάδα, είναι αυταπόδεικτο γιατί μπήκε στο στόχαστρο των ιδιωτών αυτή η χρυσοφόρα υπηρεσία του Δημοσίου. Βέβαια, γεγονός είναι ότι οι ιδιώτες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος, για να αξιώσουν μερίδιο σε κέρδη δισεκατομμυρίων δραχμών, αφού η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει στην τύχη του τον τόσο σημαντικό θεσμό των ΚΤΕΟ. Ενδεικτικό της κυβερνητικής αδιαφορίας για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, είναι ότι σήμερα στην Αττική λειτουργούν μόνο τέσσερα ΚΤΕΟ, από τα εννιά που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός. Δυο ΚΤΕΟ, στο Σούλι Αττικής και τα Μέγαρα είναι έτοιμα από καιρό, αλλά δε λειτουργούν, επειδή η κυβέρνηση - άγνωστο γιατί - αρνείται να τα στελεχώσει, ενώ για άλλα δύο ΚΤΕΟ, υπάρχουν τα οικόπεδα και όλος ο εξοπλισμός (βρίσκεται σε άριστη κατάσταση σε αποθήκες), αλλά είναι άγνωστο αν και πότε θα λειτουργήσουν.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών (ΠΟΣΥΜΕ) Βασ. Χρονόπουλος,επισημαίνει ότι η παρέμβαση αυτή της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών δεν έχει στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά μόνο το οικονομικό όφελος και καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της να λειτουργήσουν όπως πρέπει τα κρατικά ΚΤΕΟ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ