Σάββατο 18 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ
Μετ' εμποδίων και το σήμα κινδύνου

Εκτεθειμένος πολλαπλά ο υπουργός Εμπ. Ναυτιλίας για την κάλυψη που παρέχει στον εφοπλιστή Σαρλή

Διάτρητη είναι, μετά και τις χτεσινές αποκαλύψεις, η δήλωση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Κατσιφάρα,που απολογούμενος για το πολύνεκρο ναυάγιο του ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ είχε δηλώσει ότι "όλα έγιναν κανονικά". Χτες αποδείχτηκε ότι όχι μόνο το πλοίο αφέθηκε με ευθύνη του ΥΕΝ να ταξιδεύει χωρίς ασυρματιστή, αλλά και ότι την κρίσιμη ώρα που έπρεπε να σταλεί - με σιγουριά για τη λήψη του - ένα σήμα κινδύνου, ο μοναδικός άνθρωπος που του είχαν φορτώσει έξω από τα πάγια καθήκοντά του και το καθήκον να στείλει το SOS, δεν μπορούσε να χειριστεί τις πενιχρές έστω συσκευές ραδιοεπικοινωνίας που διέθετε το πλοίο! Ο ένας από τους δύο Ελληνες επιζώντες, ο πλοίαρχος Παναγιώτης Ιγνάτης παρά το "σεμινάριο", από το οποίο πέρασε πριν εμφανιστεί στους δημοσιογράφους, δεν μπόρεσε να κρύψει ότι δεν είχε εκπαιδευτεί και δε διέθετε δίπλωμα για χειρισμό συσκευών της κλάσης "στάνταρ C" και ότι το μόνο δίπλωμα που διέθετε ήταν αυτό που έχει ο κάθε καπετάνιος, δηλαδή για χειρισμό συσκευής μέχρι επιπέδου "στάνταρ F", συσκευή που με δυσκολία εξασφαλίζει επικοινωνία ακόμα και μεταξύ πλοίων που βρίσκονται σε μικρή απόσταση. Το πρακτικό αποτέλεσμα των παραπάνω το έζησαν - όσο έζησαν - οι 12 ναυαγοί που χάθηκαν στα κύματα, καθώς, ενώ το ναυάγιο έγινε στις 10,50 το πρωί, τα πρώτα ελικόπτερα σηκώθηκαν από τη στεριά στις 5 το απόγευμα, γιατί τότε μόνο έγινε δυνατόν να επιβεβαιωθεί ότι πράγματι στην περιοχή υπάρχει ναυάγιο!

Η δεύτερη πληροφορία για την οποία αναμένεται οι συγγενείς των ναυαγών, τιμώντας τους νεκρούς τους, να ζητήσουν διερεύνηση, είναι ότι ο Γερμανικός Νηογνώμονας από τον οποίο είχε δοθεί προσωρινό πιστοποιητικό αξιοπλοφιας του πλοίου, είχε καταγράψει στο πιστοποιητικό τις παρατηρήσεις του για την όχι καλή κατάσταση στην οποία βρίσκονταν οι λαμαρίνες της πλώρης του πλοίου, εκεί δηλαδή όπου εικάζεται ότι και δημιουργήθηκε το μοιραίο ρήγμα που βούλιαξε το πλοίο!

Ο πλοίαρχος Παναγιώτης Ιγνάτης μίλησε τελικά στους δημοσιογράφους χτες το πρωί, στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,μετά και από... δεύτερη συνάντηση "κεκλεισμένων των θυρών" που είχε ο ίδιος και ο δεύτερος μηχανικός του πλοίου Δημήτρης Πλάκας με τον Γ. Κατσιφάρα!Ο πλοίαρχος ισχυρίστηκε χτες ότι η εισροή υδάτων δεν μπορούσε να εντοπιστεί αν προερχόταν από το αμπάρι και ότι η εισροή νερών δε γινόταν κατ' ανάγκη από ρήγμα στη λαμαρίνα... Τα ερωτηματικά πολλαπλασιάστηκαν όταν ο πλοίαρχος επανέλαβε αυτούσια μια φράση που είχε χρησιμοποιήσει μία μέρα πριν ένας σύμβουλος του υπουργού: Οτι "αν υπήρχε ασυρματιστής θα είχαμε ένα ακόμα θύμα"!

Σε ερώτηση, γιατί, όταν εξέπεμψε το πρώτο σήμα δεν έδωσε και τη "φύση του κινδύνου" γεγονός που εμπόδισε το θάλαμο Επιχειρήσεων του ΥΕΝ να διαπιστώσει έγκαιρα την εγκυρότητα του σήματος, ο πλοίαρχος απάντησε ότι δεν προλάβαινε!

Ενδεικτικά για το τι συμβαίνει η Ενωση Ραδιοτηλεγραφητών Ραδιοηλεκτρονικών Αξιωματικών καταγγέλλει ότι το ΥΕΝ ανέθεσε την ανάκριση στη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοφιας, την υπηρεσία που είναι κατηγορούμενη γιατί επέτρεψε στο πλοίο να ταξιδεύει χωρίς ασυρματιστή...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ