Πέμπτη 12 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΙΙ. ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΚΛΑΔΟΣ: Νηπιαγωγοί

Πτυχιούχοι:

α) Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΕΙ κατεύθυνσης Νηπιαγωγών.

β) Πτυχίο Σχολής Νηπιαγωγών.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Ανάλυση δραστηριοτήτων και μεθόδευσή τους: Ψυχοκινητικός, κοινωνικός, ηθικός, θρησκευτικός, αισθητικός τομέας, τομέας δεξιοτήτων προμαθηματικών, προγραφικών και προαναγνωστικών και του κύκλου εμπειριών και γνώσεων από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.

ΙΙΙ. ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΛΑΔΟΣ: ΠΕ1

Θεολόγοι:

Πτυχιούχοι ΑΕΙ ή της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

1. Ερμηνεία Κ. Διαθήκης.

2. Εκκλησιαστική Ιστορία.

3. Θέματα δογματικής και λατρείας.

4. Χριστιανισμός και θρησκεύματα.

ΚΛΑΔΟΣ: ΠΕ2

Φιλόλογοι:

Πτυχιούχοι οποιουδήποτε Τμήματος ΑΕΙ Φιλοσοφικής Σχολής ή Τμήματος Ιστορίας, εκτός των Ξενόγλωσσων Τμημάτων.

Πτυχιούχοι του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Πανεπιστημίου Θράκης.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Ο υποψήφιος οφείλει:

1. Να γνωρίζει τα βασικά μορφολογικά στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (είδη έντεχνου και πεζού λόγου, εκπρόσωποί τους, έργα και βίοι τους, περίοδοι ανάπτυξής τους κτλ.).

2. Να κατέχει την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα σε μορφολογικό (Γραμματική, Συντακτικό) και σημασιολογικό επίπεδο.

3. Να μπορεί να μεταφράζει στη Νέα Ελληνική ένα απόσπασμα από κείμενα της Αττικής Πεζογραφίας ή από ποιητικά που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

4. Να κατανοεί, να ερμηνεύει και να αναλύει κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας από το πρωτότυπο και από μετάφραση.

5. Να γνωρίζει τους σκοπούς και τους στόχους της διδασκαλίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο και από μετάφραση.

6. Να έχει εξοικειωθεί με τον τρόπο διδασκαλίας κειμένων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας από το πρωτότυπο και από μετάφραση.

Σημείωση: Η παραπάνω ύλη περιλαμβάνεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Τα κείμενα που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι τα ακόλουθα:

Ι. ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Κείμενα μεταφρασμένα

1. Ομήρου Οδύσσεια: ραψ. ε και ζ και εκτενή αποσπάσματα από τις ραψωδίες α, ι, λ, ν, π, φ, ψ και ω).

2. Ομήρου Ιλιάδα: ραψ. Ζ και εκτενή αποσπάσματα από τις ραψωδίες Α, Ι, Μ, Π, Σ, Τα, Χ και Ω).

3. Ηροδότου Ιστορίαι (αποσπάσματα από τα βιβλία Α, Γ, Στ, Ζ και Η).

4. Πλουτάρχου Βίοι (Σόλων ή Περικλής).

5. Θουκυδίδη Ιστορία (αποσπάσματα από τα βιβλία Στ και Ζ).

6. Ευριπίδη Ιφιγένεια η εν Ταύροις και Αισχύλου Προμηθέας Δεσμώτης (κατά το μεγαλύτερο μέρος τους).

7. Πλάτωνας Κρίτων ή Απολογία του Σωκράτη και αποσπάσματα από τον Φαίδωνα και από τα 2ο και 8ο βιβλία των Ηθικών Νικομαχείων του Αριστοτέλη. ΙΙ. ΛΥΚΕΙΟ

α. Κείμενα από το πρωτότυπο

1. Ξενοφ. Ελληνικά (Β βιβλίο).

2. Αρριανού Αλεξάνδρου Ανάβαση (αποσπάσματα).

3. Λυσία λόγος υπέρ Αδυνάτου.

4. Σοφοκλή Αντιγόνη.

5. Πλάτωνος Πρωταγόρας (αποσπάσματα).

6. Θουκυδίδη Ιστορία (αποσπάσματα από το Α και Γ βιβλίο).

7. Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος.

8. Ανθολόγιο Αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων (Γ Λυκείου).

β. Κείμενα από μετάφραση

1. Ισοκράτη Πανηγυρικός.

2. Ανθολόγιο Αρχαίων Ελλήνων Λυρικών (Α Λυκείου).

ΙΙΙ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝ. ΓΛΩΣΣΑΣ

Διδάσκονται τα βασικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας με βάση ένα ανθολόγιο παλαιότερων ελληνικών κειμένων (3 τεύχη) στο Γυμνάσιο και ελεύθερη επιλογή θεμάτων - αποσπασμάτων κειμένων - για τους μαθητές της 3ης δέσμης στη Γ Λυκείου.

Σημείωση: Η παραπάνω ύλη περιλαμβάνεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Β. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Ο υποψήφιος οφείλει:

1. Να γνωρίζει τα βασικά στοιχεία της Νεοελληνικής Γραμματολογίας (περίοδοι και φάσεις ανάπτυξης, Σχολές, χαρακτηριστικά τους, τάσεις και εκπρόσωποι κάθε Σχολής, βίοι και έργα τους, επιδράσεις).

2. Να είναι σε θέση να προβαίνει σε ερμηνευτική ανάλυση ενός λογοτεχνικού νεοελληνικού κειμένου (πεζού ή ποιητικού).

3. Να γνωρίζει τα στοιχεία δομής και λειτουργίας της Νέας Ελληνικής Γλώσσας σε όλα τα επίπεδα της χρήσης.

4. Να γνωρίζει τους σκοπούς και τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

5. Να έχει εξοικειωθεί με τις μεθόδους διδασκαλίας λογοτεχνικών κειμένων (πεζών και ποιητικών).

Σημείωση: Η παραπάνω ύλη περιλαμβάνεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο υποψήφιος οφείλει:

1. Να γνωρίζει τα κυριότερα γεγονότα της Ελληνικής (Αρχαίας, Μεσαιωνικής, Βυζαντινής και Νεότερης εποχής), καθώς και της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες που τα διαμόρφωσαν, τις επιπτώσεις που είχαν, καθώς και τα βασικά πολιτιστικά και λοιπά χαρακτηριστικά των σημαντικότερων περιόδων του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.

2. Να είναι ικανός να συγκρίνει, να συσχετίζει, να αναλύει και να αξιολογεί ιστορικά γεγονότα που διαλαμβάνονται στην ύλη, η οποία διδάσκεται στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3. Να μπορεί να σχολιάσει ένα ιστορικό κείμενο και να αξιολογεί ιστορικές πηγές.

4. Να γνωρίζει το σκοπό, τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος της Ιστορίας, τις μεθόδους και τα εποπτικά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία του.

Σημείωση: Η παραπάνω ύλη περιλαμβάνεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου.

ΚΛΑΔΟΣ: ΠΕ3

Πτυχιούχοι Μαθηματικοί ΑΕΙ.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

1. Αλγεβρα

- Λογισμός στο σύνολο R των πραγματικών αριθμών, απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού, λογισμός με πολυώνυμα, ν/στη ρίζα πραγματικού αριθμού, επίλυση εξισώσεων - ανισώσεων και συστημάτων.

- Αριθμητική και γεωμετρική πρόοδος.

- Πίνακες, ορίζουσες, επίλυση γραμμικών συστημάτων.

- Τριγωνομετρικοί αριθμοί, βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις, τριγωνομετρικές συναρτήσεις, μετασχηματισμοί τριγωνομετρικών παραστάσεων, επίλυση τριγώνου.

- Λογισμός στο σύνολο C των μιγαδικών αριθμών, έννοια, πράξεις, συζυγίες, μέτρο μιγαδικού, τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού, πολυωνυμικές εξισώσεις στο C, επίλυση της Ζν = α, α C,

2. Ανάλυση

- Πραγματικές συναρτήσεις, όριο και συνέχεια συνάρτησης.

- Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση.

- Διαφορικός και ολοκληρωτικός λογισμός.

3. Στατιστική

- Κατανομή συχνοτήτων και σχετικών συχνοτήτων, γραφικές παραστάσεις, Παράμετροι θέσεως και διασποράς, συντελεστής συσχέτισης δύο μεταβλητών.

4. Πιθανότητες

- Βασική αρχή απαρίθμησης, μεταθέσεις - διατάξεις - συνδυασμοί.

- Δειγματικός χώρος - ενδεχόμενα, η έννοια της πιθανότητας, προσθετικός νόμος των πιθανοτήτων, Δεσμευμένη πιθανότητα, ανεξάρτητα ενδεχόμενα, κατανομή Bernoulli.

5. Γεωμετρία

- Αξιωματική θεμελίωση της Ευκλείδειας γεωμετρίας, η έννοια της απόδειξης, παραλληλία και καθετότητα.

- Ιδιότητες Τριγώνων, Παραλληλογράμμων και τραπεζίων, εγγράψιμα και Περιγράψιμα Τετράπλευρα.

- Θεώρημα του Θαλή, όμοια τρίγωνα, Πυθαγόρειο θεώρημα, μετρικές σχέσεις στο τρίγωνο και στον κύκλο.

- Εμβαδά πολυγώνων, κανονικά πολύγωνα, μέτρηση κύκλου.

- Ευθείες και επίπεδα στο χώρο, Κυρτά πολύεδρα, στερεά εκ Περιστροφής, μέτρηση στερεών.

6. Αναλυτική Γεωμετρία

- Διανύσματα, συντεταγμένες στο επίπεδο και στο χώρο, εσωτερικό και εξωτερικό γινόμενο διανυσμάτων.

- Εξίσωση ευθείας, γωνία δύο ευθειών, απόσταση σημείου από ευθεία, εμβαδόν τριγώνου.

- Εξίσωση κύκλου, Παραβολής, έλλειψης, υπερβολής, η εξίσωση:

Αχ+Bxy+Γy+Δχ+Εy+Z = 0


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ