Σάββατο 12 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Η κυβέρνηση να πάρει πίσω τον αντιεκπαιδευτικό νόμο

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ συναντήθηκε χτες με το προεδρείο της ΟΛΜΕ

Να πάρει πίσω τον αντιεκπαιδευτικό νόμο, κάλεσε για άλλη μια φορά χτες την κυβέρνηση η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα,σε δηλώσεις της προς τους δημοσιογράφους, αμέσως μετά τη συνάντησή της με το Προεδρείο της ΟΛΜΕ που έγινε στον Περισσό. Ταυτόχρονα, επανέλαβε ότι το ΚΚΕ όχι μόνο στηρίζει τους αγώνες μαθητών, σπουδαστών και εκπαιδευτικών, αλλά θα κάνει ό,τι μπορεί, για να διατηρήσουν την ενότητά τους, αλλά και να διασφαλίσουν την ενεργητική συμπαράταξη του ελληνικού λαού. Σημείωσε δε την ανάγκη πολύ μεγάλης επαγρύπνησης, για να αντιμετωπιστούν τόσο οι παραπλανητικοί κυβερνητικοί ελιγμοί, όσο και συκοφαντική προσπάθεια που γίνεται σε βάρος του δίκαιου αγώνα. Συγκεκριμένα η Αλ. Παπαρήγα δήλωσε:

"Ειδικός σκοπός του νέου νόμου της κυβέρνησης, είναι η παραγωγή ενός απασχολήσιμου, φτηνού εργατικού δυναμικού, με εντελώς χειραγωγημένη και τυποποιημένη σκέψη. Κάτω, λοιπόν, από αυτό το πρίσμα, θεωρούμε ότι ο νόμος αυτός όχι μόνο δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί στη συνείδηση της νεολαίας, των εκπαιδευτικών, αλλά και γενικότερα των εργαζομένων, αλλά θα πρέπει ο αγώνας να είναι επίμονος, ώστε να μην περάσει και να καταργηθεί. Διαφορετικά τα πράγματα θα είναι πάρα πολύ δύσκολα, δεδομένου ότι διαμορφώνει εξαιρετικά αρνητικές καταστάσεις, δύσκολα αντιστρέψιμες αν δεν υπάρχει συνειδητή και οργανωμένη αντίσταση.

Η θέση μας είναι, η κυβέρνηση να πάρει πίσω το νόμο. Το ΚΚΕ έχει ολοκληρωμένη άποψη για την αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού προβλήματος, που στην ουσία είναι πολιτικό πρόβλημα. Στηρίζουμε και είναι και δικό μας αίτημα, την καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης χωρίς αυτούς τους τεχνικούς και τεχνητούς διαχωρισμούς ανάμεσα στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

Ταυτόχρονα, πιστεύουμε ότι για να γίνεται λόγος για δημόσια παιδεία και μόνο, πρέπει να υπάρξει πολιτική επιλογή και απόφαση κατάργησης κάθε μορφής ιδιωτικής παιδείας. Η συνύπαρξη αυτή, είναι στην πραγματικότητα ετεροβαρής και σε βάρος της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν έχει δείξει μια τέτοια πρόθεση, αλλά πιστεύουμε ότι ανοίγει το δρόμο και για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, της τυπικά πια δημόσιας παιδείας. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η χρησιμοποίηση των κοινοτικών πόρων, ιδιαίτερα στα πανεπιστήμια για να προωθείται η ιδιωτική έρευνα των βιομηχάνων και άλλων ιδιωτικών συμφερόντων.

Είμαστε, επίσης, πεπεισμένοι ότι το ενιαίο 12χρονο σχολείο πρέπει να έχει αυτοτελή αξία. Το απολυτήριο να έχει ένα πραγματικό αντίκρισμα στη ζωή και θεωρούμε ότι πρέπει να απεξαρτηθεί το Λύκειο από τη διαδικασία επιλογής για τα ΑΕΙ. Είναι και ένας τρόπος που δείχνει ότι μπορεί και πρέπει να δικαιώσει την αποστολή του.

Το ΚΚΕ, όχι απλώς στηρίζει τους αγώνες, αλλά θα κάνει όποια προσπάθεια εξαρτάται από αυτό, οι αγώνες να διατηρήσουν την ενότητα, τη συσπείρωσή τους και να διασφαλίσουν όχι απλώς την αλληλεγγύη της κοινής γνώμης, αλλά την ενεργή συμπαράταξη. Γιατί, το πρόβλημα της παιδείας δεν είναι μόνο πρόβλημα των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Είναι πρόβλημα της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού ιδιαίτερα των λαϊκών στρωμάτων. Θεωρούμε, ότι πρέπει, ιδιαίτερα τις επόμενες μέρες, να υπάρχει πολύ μεγάλη επαγρύπνηση και από τους παραπλανητικούς ελιγμούς της κυβέρνησης, αλλά και από την υπόγεια και όχι μόνο συκοφαντική προσπάθεια που γίνεται σε βάρος του δίκαιου αγώνα των μαθητών, των σπουδαστών και των εκπαιδευτικών".

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Την αντίθεση της ΟΛΜΕ στο νόμο 2525/97 εξέφρασε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ν. Τσούλιας,τονίζοντας ότι αυτό που χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είναι αλλαγές στο περιεχόμενό του και όχι στο εξεταστικό σύστημα.

"Βασικός πολιτικός στόχος της ΟΛΜΕ, είπε, είναι η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με τη στήριξη της πολιτείας, ενώ ο στόχος του 15% για την παιδεία πρέπει να γίνει κατάχτηση του εκπαιδευτικού κινήματος και των εργαζομένων".

Η στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, με δυνατότητα εξέλιξης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι συμπτύξεις τμημάτων οι οποίες, όπως είπε, έχουν επίπτωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση, οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και η μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από 35 σε 25, είναι ζητήματα αιχμής που θέτει η εκπαιδευτική κοινότητα και η ΟΛΜΕ και ζητά την άμεση έναρξη διαλόγου με το υπουργείο Παιδείας.

Αναφερόμενος στο εξεταστικό σύστημα, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, εξέφρασε την αντίθεσή του στον πολλαπλασιασμό των εξετάσεων, τονίζοντας: "Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα στη Β Λυκείου. Για το μεταβατικό στάδιο, η πρόταση της ΟΛΜΕ είναι να υπάρχουν εξετάσεις μόνο στη Γ Λυκείου και να μετράνε οι σχολικές επιδόσεις του μαθητή στη Β - Γ Λυκείου κατά ένα μικρό ποσοστό", κάνοντας λόγο για "παραλογισμό" της παραπαιδείας που οφείλεται, όπως είπε, στον ανταγωνισμό που προκαλεί το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

Τέλος, κάλεσε όλους τους φορείς της εκπαίδευσης να συμμετέχουν στις ενημερωτικές συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις που προγραμματίζει η ΟΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στην απεργιακή κινητοποίηση στις 15 Δεκέμβρη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα αδιέξοδα της εκπαίδευσης παραμένουν (2007-03-11 00:00:00.0)
Σοβαρά τα προβλήματα σε Λύκεια και ΤΕΕ (2001-11-24 00:00:00.0)
Αποδεικνύεται ξανά το δίκαιο του μαθητικού αγώνα (2000-07-26 00:00:00.0)
Ασυμμάζευτη η μεταρρύθμιση (1999-08-03 00:00:00.0)
"Ενιαίο Λύκειο" ή Ενιαίο 12χρονο σχολείο; (1999-05-22 00:00:00.0)
Το νέο σύστημα οξύνει τις αντιθέσεις (1998-09-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ