Σάββατο 22 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Στη λαιμητόμο των διεθνών συμφωνιών

Τις γενικές συμφωνίες του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις συνακόλουθες δεσμεύσεις της χώρας μας επικαλέστηκε χτες στη Βουλή η υφυπουργός Ανάπτυξης Αννα Διαμαντοπούλου, για να απαντήσει στην ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Στρ. Κόρακα, σχετικά με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, σύμφωνα με τα 26 σημεία που πριν δεκαπέντε μήνες είχε δεσμευτεί να υλοποιήσει η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Συγκεκριμένα ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτούσε πότε η κυβέρνηση:

  • Θα διαμορφώσει το κατάλληλο θεσμικό - χρηματοδοτικό πλαίσιο για τη στήριξη των κατασκευών και εκτεταμένων μετασκευών πλοίων στη Ζώνη;
  • Θα προχωρήσει, μέσα από την υπογραφή διακρατικών συμφωνιών, στην προσέλκυση εργασιών στα ναυπηγεία και στη Ζώνη;
  • Θα παρέμβει στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού και τουριστικού στόλου για την κατασκευή νέων σκαφών στη χώρα μας;
  • Σκοπεύει να δώσει λύση στο θέμα των δεξαμενισμών των πλοίων, που είναι καίριο ζήτημα για την προσέλκυση εργασιών στη Ζώνη;
  • Θα εγκατασταθούν στη Ζώνη τουλάχιστον δύο πλωτές δεξαμενές μεγάλου μεγέθους, που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες κάθε κατηγορίας πλοίων και αν ναι, μέχρι να γίνει αυτό θα χρησιμοποιηθούν οι υπάρχουσες στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;

Επίσης, στην ερώτησή του ο Στρ. Κόρακας επισήμανε ότι η κατάσταση στη Ζώνη μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται, με αποτέλεσμα η ανεργία να έχει εκτιναχτεί στο 80%, ενώ στην πόλη του Περάματος έχει φτάσει στο 25% και στους νέους στο 35%.

Η Αννα Διαμαντοπούλου

Η υφυπουργός Ανάπτυξης, αφού παρατήρησε ότι οι ερωτήσεις του ΚΚΕ "αφορούν ένα κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας που δε συμβαίνει στη χώρα μας", σημείωσε: "Είμαστε στις γενικές συμφωνίες του ΟΟΣΑ και δεσμευόμαστε από αυτές. Η επαναστατική προτροπή να μην ακολουθούμε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης καλό θα είναι να βλέπει και τις επιπτώσεις. Οποια χώρα δεν τηρεί τις συμφωνίες αυτές, παίρνει την κόκκινη βούλα και δεν πηγαίνει σε αυτήν κανένα πλοίο των υπολοίπων χωρών του ΟΟΣΑ", προσθέτοντας: "Περιμένουμε την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ενωση για στήριξη και χρηματοδότηση στις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις". Ακολούθως ισχυρίστηκε: "Οι παραγγελίες από τις χώρες δε γίνονται μόνο με βάση τις διακρατικές συμφωνίες, αλλά και με τους κανόνες της αγοράς. Το πού βρίσκεται φθηνότερη δυνατότητα ναυπήγησης πλοίων". Αναφερόμενη, στη συνέχεια, στους Ελληνες εφοπλιστές είπε: "Πάνε σε άλλα ναυπηγεία, γιατί το κόστος της ανθρωποώρας εκεί και μάλιστα στης Πολωνίας, Ουκρανίας κλπ. είναι στο 1/10 του κόστους της ανθρωποώρας που έχουν τα ελληνικά και ευρωπαϊκά ναυπηγεία". Μετά από αυτά για την ανεργία στο Πέραμα και στη Ζώνη η Αννα Διαμαντοπούλου είπε: "Τα ποσοστά που δίνετε δε μου είναι καθόλου γνωστά και δεν ξέρω από ποιες πηγές τα έχετε και επί τίνων αρχικών ποσών εκφράζονται!! Για τις πλωτές δεξαμενές, τέλος, υποστήριξε ότι έγινε η πλωτή στο χώρο του ΟΛΠ και δύο μόνιμες, ενώ επισκευάζεται η μικρή πλωτή. Δεν είπε τίποτα, για το αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχουσες δεξαμενές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα ότι "σε παγκόσμιο επίπεδο υπαγόμασταν σε δεσμεύσεις για το αν μπορούμε να μπούμε σε επενδύσεις στο χώρο των ναυπηγείων".

Ο Στρατής Κόρακας

"Από τις σημερινές απαντήσεις της κυρίας υφυπουργού καταλήγω στο συμπέρασμα ότι πραγματικά έχουν δίκιο οι εργαζόμενοι, και όχι μόνο, να αγανακτούν", τόνισε στην αρχή της παρέμβασής του ο ερωτών βουλευτής του ΚΚΕ, και πρόσθεσε: "Είναι γεγονός ότι δεκάξι μήνες μετά τις μεγαλειώδεις και πρωτοφανείς σε μαζικότητα και αγωνιστικότητα εκείνες κινητοποιήσεις που υπέστησαν τη σκληρή, χωρίς προηγούμενο επίσης, καταστολή, η κυβέρνηση έρχεται σήμερα και - παρά το ότι είχε αναγκαστεί τότε να εξαγγείλει τα 26 σημεία - ουσιαστικά παραδέχεται ότι ή δεν έγινε τίποτα ουσιαστικά, ή είμαστε ακόμα στο "θα" για ορισμένα".

Αναφερόμενος στη συνέχεια στην ουσία της απάντησης της υφυπουργού Ανάπτυξης ο Στρ. Κόρακας παρατήρησε: "Το κύριο είναι αν υπάρχει θέληση από την κυβέρνηση να στηρίξει τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, μη πειθαρχώντας στις διαταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Και δεν είναι αλήθεια αυτό που ειπώθηκε περί "διεθνούς αγοράς και κανόνων ανταγωνισμού". Τα ναυπηγεία μας ήταν από τα ανταγωνιστικότερα στον κόσμο, και σίγουρα πιο ανταγωνιστικά από αυτά της Γερμανίας και της Δανίας, για τα οποία επιδοτούνται οι εφοπλιστές με λεφτά του ελληνικού λαού, για να κατασκευάσουν εκεί τα πλοία τους. Το θέμα είναι τι θα γίνει, για να κατασκευάζονται εδώ τα πλοία, αντί να επιδοτεί η κυβέρνηση τους εφοπλιστές να τα κατασκευάζουν στο εξωτερικό. Δε φαίνεται να υπάρχει από την κυβέρνηση πρόθεση".

Για τους ανέργους, εξάλλου, τόνισε: "Επιβάλλεται να επιδοτηθούν όλοι. Να αλλαγούν οι προϋποθέσεις επιδότησης. Να πάνε από τα 125 ημερομίσθια στα 80 το χρόνο. Επίσης, το όριο συνταξιοδότησης να πάει στα 55 από τα 60. Ετσι θα μειωθεί η ανεργία".

Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ