Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΠΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Δάσος 500 στρεμμάτων ιδιωτικό πάρκο!

Το Σχέδιο Δράσης προτείνει τρεις άμεσες ενέργειες για την παράκτια ζώνη από Ελευσίνα μέχρι Κερατσίνι,"προκειμένου να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος της παράκτιας ζώνης", καθώς κρίνεται "ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος για εξάπλωση των οικιστικών χρήσεων".

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται όμορφα, ωστόσο, μια πιο προσεκτική ανάγνωση των προτάσεων, αποκαλύπτει και το πραγματικό περιεχόμενο. Χαρακτηριστική είναι μια από τις προτάσεις, σύμφωνα με την οποία μια δασική έκταση 500 στρεμμάτων μετατρέπεται σε πάρκο αναψυχής. Μάλιστα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τον "Χωροταξικό Σχεδιασμό και Αειφόρο Ανάπτυξη", που τις επόμενες θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, τέτοιου είδους πάρκα σε ολόκληρη τη χώρα, θα τα διαχειρίζονται και θα εκμεταλλεύονται ιδιώτες.

Οι τρεις άμεσες ενέργειες που προτείνονται για τη συγκεκριμένη ζώνη είναι:

1. Η αποκατάσταση της εικόνας των βασικών οδικών αξόνων και του λιμανιού του Νέου Ικονίου, που ήδη λειτουργεί ως εμπορικό. Το λιμάνι κρίνεται απαραίτητο να αντιμετωπιστεί προτού οι επιπτώσεις στο περιβάλλον καταστούν μη αναστρέψιμες.

2. Η διαμόρφωση του παράκτιου δασικού χώρου σε πάρκο αναψυχής. Θεωρείται ότι επείγει λόγω των ισχυρών πιέσεων για οικοπεδοποίηση.

3. Η αποκατάσταση της εικόνας των οδικών αξόνων και κυρίως της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου.Θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Συγκεκριμένα:

  • Δασική έκταση 500 στρεμμάτων στην περιοχή της Ελευσίνας δίπλα από τη"Χαλυβουργική", μετατρέπεται σε πάρκο αναψυχής. Η έκταση αυτή καλύπτει τη ζώνη μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου και της ακτής και είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος. Παρ' όλα αυτά το Σχέδιο Δράσης προβλέπει τον αποχαρακτηρισμό ουσιαστικά της έκτασης, για να μετατραπεί σε ιδιωτικό πάρκο...!

Για να γίνει αυτό απαιτείται μελέτη και κατασκευή που θα περιλαμβάνει: Περίφραξη, φύτευση, χάραξη μονοπατιών, σχεδιασμό χώρων στάσης, περιπτέρου, παγκακιών κλπ. Το κόστος μελέτης και έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 215 εκατομμύρια δραχμές (15 η μελέτη + 200 το έργο). Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής είναι 8 μήνες από την ανάθεση.

  • Ο οδικός άξονας μήκους 5 χιλιομέτρων, που συνδέει το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά με το Σχιστό βρίσκεται υπό κατασκευή και προβλέπεται να αναλάβει αρκετά σημαντικό μερίδιο των κυκλοφοριακών φόρτων. Αφορά παρέμβαση στον εξοπλισμό του οδικού άξονα, με καθορισμό και πλακόστρωση πεζοδρόμων, περιποίηση και φύτευση νησίδων και πεζοδρομίων, επεξεργασία συστήματος κινήτρων για αναβάθμιση ιδιωτικών χώρων.

Οι περιοχές που διατρέχει είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, καθώς κατά κύριο λόγο περιλαμβάνουν βιομηχανικές χρήσεις που έχουν σταματήσει να λειτουργούν ή υπολειτουργούν. Το περιβάλλον του οδικού άξονα είναι δυνατόν να θεωρηθεί ως προέκταση της Δυτικής Πύλης της πόλης, ιδίως για τους κατευθυνόμενους προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Φαληρικού μετώπου και απαιτεί αναβάθμιση. Το κόστος των σχετικών μελετών ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια και τα αναγκαία επόμενα βήματα είναι: η σύνταξη προδιαγραφών από το ΥΠΕΧΩΔΕ, η προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης - πρόγραμμα ανάπλασης βάσει του άρθρου 10 του νόμου 2508/97 - πολεοδομική μελέτη ανάπλασης και τυχόν ειδικές μελέτες - έγκριση - εφαρμογή. Μέγιστο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου είναι τα δύο χρόνια.

  • Η ανάπλαση της περιοχής του νέου εμπορικού λιμανιού του Ικονίου είναι- σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης - απαραίτητη και θα βοηθήσει στην ενσωμάτωση των απαραίτητων χώρων στάθμευσης στην περιοχή. Θα πρέπει να γίνουν οι εξής ειδικές παρεμβάσεις: Διευθέτηση ροών μεταφορών (νταλίκες, άλλα αυτοκίνητα), διευθέτηση χώρων στάθμευσης, θέσπιση ζωνών προστασίας και πρασίνου, παρεμβάσεις στη μορφή και αισθητική των κοινόχρηστων χώρων. Το κόστος της μελέτης θα φτάσει τα 50 εκατομμύρια με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα δύο χρόνια.
  • Εκτός αυτών, προβλέπεται η ανάπλαση περιοχής του εργοστασίου των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας.Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Το εργοστάσιο Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα αποτελεί εξαιρετικό δυνητικό απόθεμα αξιοποιήσιμης παράκτιας γης. Παρά το ότι σχετικές προσπάθειες μέχρι σήμερα δεν έχουν ευοδωθεί, θεωρούμε ότι η σημασία μιας σχετικής παρέμβασης για την απομάκρυνση του εργοστασίου, καθώς και των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, έχει μείζονα σημασία, εν όψει τόσο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όσο και της αναβάθμισης της Αθήνας. Πρέπει να γίνει αναλυτική τεχνικο-οικονομική μελέτη σκοπιμότητας - εφικτότητας".
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στην εμπορευματοποίηση της παραλιακής ζώνης (2023-01-05 00:00:00.0)
Συζήτηση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου (2020-02-14 00:00:00.0)
Επιχειρηματικός οργασμός στην αγορά ακινήτων (2011-05-15 00:00:00.0)
«Κλειστόν» για τους Αθηναίους! (2002-12-15 00:00:00.0)
Μελλοντική "ανάσα" ή στάχτη στα μάτια; (1998-12-06 00:00:00.0)
Ενα δάσος γεννιέται (1997-12-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ