Σάββατο 7 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕ ΑΧΑΪΑΣ ΚΑΙ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Συμβολική «απελευθέρωση» από τα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου

Απαίτησαν να καταργηθούν τα οδικά χαράτσια

«Να καταργηθούν όλα τα διόδια»! Αυτό ήταν το ηχηρό μήνυμα που έστειλαν, χτες το βράδυ, οι κομμουνιστές από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου με την αγωνιστική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των ΝΕ Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ. Ειδικότερα, οι κομμουνιστές, προασπίζοντας το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των εργαζομένων και του λαού για ελεύθερη διέλευση παντού στους εθνικούς δρόμους και τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, σε μια συμβολική και συνάμα ουσιαστική κίνηση επέτρεψαν με την κινητοποίησή τους επί μία ώρα στους οδηγούς να περνούν ελεύθερα από τη γέφυρα και χωρίς να πληρώνουν το πανάκριβο «χαράτσι» των 10,90 ευρώ.

Η κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια των ανάλογων πολύμορφων δραστηριοτήτων και κινητοποιήσεων που αναπτύσσει το ΚΚΕ, όπως για παράδειγμα στην Αττική Οδό και στις «μαντρωμένες» πλαζ της Αττικής, θέτοντας στο επίκεντρο τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα, που αφορούν την καθημερινή ζωή των εργαζομένων. Το ΚΚΕ καλεί με τις κινητοποιήσεις αυτές τους εργαζόμενους και γενικότερα το λαό να αντισταθούν στην πολιτική εμπορευματοποίησης των πάντων, και να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους για φθηνή, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση, για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές και τις παραλίες, το δικαίωμά τους στην αναψυχή που έχουν γίνει αντικείμενο κερδοσκοπίας από το μεγάλο κεφάλαιο, με ευθύνη της πολιτικής των κυβερνήσεων του δικομματισμού(ΠΑΣΟΚ και ΝΔ), που το εξυπηρετεί.

Κόντρα στο δυσβάσταχτο χαράτσι των διοδίων που αναγκάζονται να καταβάλλουν οι διερχόμενοι οδηγοί και που αποτελεί μια ακόμη πηγή λεηλασίας των συρρικνωμένων λαϊκών εισοδημάτων και παραπέρα κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, προβλήθηκε η ανάγκη πάλης και καταδίκης της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής που μέσα από τις «συμβάσεις παραχώρησης» παραδίδει προς εκμετάλλευση στα μεγαλοκατασκευαστικά και τραπεζικά συμφέροντα το εθνικό οδικό δίκτυο και λιμάνια (Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, Ιόνια Οδός, Αττική Οδός κ.ά.), έργα που υποχρεώνεται ο λαός να χρυσοπληρώνει και για την κατασκευή και για τη χρήση.

Κλασικό παράδειγμα αποτελεί και η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, κόστους 770 εκατ. ευρώ, για το οποίο η γαλλοελληνική κοινοπραξία, χωρίς να καταβάλει ούτε το 10% του κόστους κατασκευής (κι αυτό υπερκαλύφθηκε από την προκαταβολή που της έδωσε το Δημόσιο) θα εκμεταλλεύεται το έργο για 35 ολόκληρα χρόνια, εισπράττοντας τα τεράστια διόδια που θα αναπροσαρμόζονται μάλιστα κάθε χρόνο. Πέρσι τα έσοδα του ομίλου έφτασαν τα 43 εκατ. ευρώ και τα καθαρά του κέρδη στα 5,5 εκατ. ευρώ...

Σημειώνουμε ότι η αγωνιστική πρωτοβουλία των κομμουνιστών συνάντησε την ευρεία αποδοχή και ανταπόκριση των διερχόμενων οδηγών, οι οποίοι ξαφνιάστηκαν ευχάριστα και με κορναρίσματα εξέφραζαν την επιδοκιμασία τους σ' αυτήν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ