Σ' αυτήν την «εκπαίδευση» συνέβαλαν τα μέγιστα οι κατά καιρούς εργατοπατέρες, που σήμερα εμφανίζονται δήθεν έκθαμβοι να ανακαλύπτουν την Αμερική. Και να βάζουν κεντρικό στόχο τους την ήττα του ΠΑΜΕ. Σωστοί. Δεν μπορείς να υπερασπίσεις τα κέρδη του αφεντικού σου αν δε χτυπήσεις τον ταξικό του αντίπαλο. Αυτωνών ο ρόλος αποκαλύπτεται σχετικά εύκολα.
Το σύστημα χρειάζεται κάτι πιο ισχυρό, να δουλεύει σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Θέλει από νωρίς εκπαιδευμένη την εργατική τάξη στις αξίες του καπιταλισμού. Εδώ βρίσκεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού συστήματος. Πυρήνας και των σημερινών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, η ανταγωνιστικότητα. Σ' αυτήν εκπαιδεύονται καθημερινά τα παιδιά. Το ρουφιανιλίκι που πλασάρεται ως «αξιολόγηση των καθηγητών από τους μαθητές» είναι από τις επιμέρους επιπτώσεις. Το κεντρικό είναι η μάθηση στον ανταγωνισμό. Μόνο όταν έχεις περάσει μέσα σου ως δική σου αξία το «όλοι εναντίον όλων» μπορείς να δουλέψεις αποτελεσματικά για την ανταγωνιστικότητα του αφεντικού σου. Γι' αυτό είναι χαρούμενη η υπουργός που θα πάει στο Μπέργκεν με το νόμο για την αξιολόγηση στα χέρια. Εχει αναλάβει ιστορικό χρέος.
Κατά τ' άλλα, δικαίως, οι φροντιστηριάρχες έδωσαν πρώτοι την είδηση για τις εξετάσεις. Σε κάτι τέτοια φούμαρα βασίζεται το γόητρό τους.
Παρεμπιπτόντως, ας κάνει κάποιος το λογαριασμό: 80 εκατομμύρια ευρώ το πρόγραμμα. Το 60%, σύμφωνα με τον Κουκουλόπουλο της ΚΕΔΚΕ, πάει στα τρωκτικά, τι μένει για τους ανέργους; Σχήμα λόγου, βέβαια, οι άνεργοι, αφού κάθε μήνα κόβει κι εκατό χιλιάδες από δαύτους η στατιστική του υπουργείου Εργασίας. Σ' ένα πεντάμηνο δε θα υπάρχουν άνεργοι. Το χρήμα για τους άνεργους όμως;
Μεθαύριο, που ο κ. Μπαμπινιώτης θα παρουσιάσει τη νέα γραμματική της ελληνικής γλώσσας, ας περιλάβει στο λεξικό του το περιεχόμενο των λέξεων και τις έννοιες όπως περιγράφονται στα παρακάτω αποσπάσματα από το χτεσινό Τύπο.