Τρίτη 14 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Η φιλοεφοπλιστική πολιτική δημιουργεί τα προβλήματα

Τη λήψη μέτρων για τη λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών υπέρ των εργαζομένων ζήτησαν, χτες, με Επερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ

H φιλοεφοπλιστική πολιτική της κυβέρνησης, η οποία έχει οδηγήσει σε τραγικά αδιέξοδα τον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, βρέθηκε χτες στο στόχαστρο των βουλευτών του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή σχετικής Επερώτησης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κόμματος (Αναλυτικό ρεπορτάζ από τη συζήτηση θα δημοσιευτεί στο αυριανό φύλλο του «Ριζοσπάστη»).

Οι βουλευτές κάλεσαν την κυβέρνηση να πάρει θέση γιατί με την πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστών έχει οδηγήσει σε απομόνωση τους νησιώτες και στο περιθώριο τους ναυτεργάτες. Αποτέλεσμα της κατάστασης, είπαν, που θα συνεχίζεται όσο οι συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος, είναι να έχουν ξεσηκωθεί οι κάτοικοι των νησιών αφού βλέπουν τα εισιτήρια να αυξάνονται κατακόρυφα και το κόστος ζωής στα νησιά να είναι ήδη αβάσταχτο.

Ολα τα παραπάνω, τόνισαν, επιδεινώθηκαν με την απελευθέρωση του συγκεκριμένου τομέα, την οποία συνυπέγραψαν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ ενώ δεν είναι άμοιρος και ο ΣΥΝ που ασπάζεται τις θεωρίες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Υπογράμμισαν, βέβαια, ότι η οριστική λύση του προβλήματος θα δοθεί μόνο εάν αλλάξει η οικονομία με μια λαϊκή εξουσία και τη δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Κατά τη διάρκεια της Επερώτησης καταγγέλθηκε ότι η κυβερνητική πολιτική κόπτεται για τη λεγόμενη ανταγωνιστικότητα της ακτοπλοΐας, που στην ουσία αφορά μόνο στα εφοπλιστικά κέρδη. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ακόμα και τα λιμάνια έχουν παραδοθεί στα χέρια των εφοπλιστών, ενώ ήδη έχει εξαγγελθεί ότι θα χρησιμοποιούνται και ως ορμητήρια για τη μεταφορά ΝΑΤΟικού στρατιωτικού εξοπλισμού.

Οπως κατήγγειλαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, για το 2004 τα κέρδη των εφοπλιστών έτρεχαν με «τρελούς» ρυθμούς και ανήλθαν στα 12 δισ. ευρώ. Από την άλλη οι μισθοί των ναυτεργατών έμειναν καθηλωμένοι και η ανεργία στον κλάδο καλπάζει, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να χαθούν 20.000 θέσεις εργασίας. Επίσης, οργιάζουν τα δουλεμπορικά γραφεία ευρέσεως εργασίας και το ΝΑΤ βουλιάζει.

Κατά τη συζήτηση αποκαλύφθηκε ο κυβερνητικός εμπαιγμός αφού αντί για 3% αύξηση στα εισιτήρια τελικά επιβλήθηκε αύξηση 6,8%, γεγονός που αποδεικνύει ότι είναι μύθος τα όσα αναφέρονταν ότι δήθεν ο «ελεύθερος ανταγωνισμός» θα μείωνε τις τιμές των εισιτηρίων. Ως αποτέλεσμα του «ανταγωνισμού» είχαμε, εκτός από την αύξηση των εισιτηρίων, το αραίωμα των δρομολογίων παρά την ταυτόχρονη χορήγηση προκλητικών προνομίων στους εφοπλιστές και την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών.

Η κριτική των βουλευτών του ΚΚΕ συνοδεύτηκε και από την παρουσίαση προτάσεων που ανακουφίζουν κάπως τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση. Συγκεκριμένα, ζήτησαν:

-- Καθημερινή και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.

-- Ασφαλή και σύγχρονα πλοία που θα προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

-- Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50% χωρίς αυτό το κόστος να μετακυληθεί στον προϋπολογισμό.

-- Επίσης, τη στήριξη, με επιπλέον εκπτώσεις, των συνταξιούχων, των φοιτητών, των ΑμεΑ, των πολυτέκνων και των στρατιωτικών.

-- Πλήρη και σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες, μείωση του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου με επτάωρο, πενθήμερο και τριανταπεντάωρο.

-- Χορήγηση μισθών και συντάξεων που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας.

-- Αμεση βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσδεση των πλοίων στα νησιά.

-- Αποτροπή της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και πάλη για την ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.

Απαντώντας στην Επερώτηση ο αρμόδιος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, ήταν αποκαλυπτικός ως προς ποιους εξυπηρετεί η κυβερνητική πολιτική. Για εμάς, είπε, το κέρδος είναι υγεία γιατί δημιουργεί θέσεις εργασίας και μέσω της επιχειρηματικής δραστηριότητας κατακτούμε την κοινωνική δικαιοσύνη.

Ισχυρίστηκε ότι η ανεργία των ναυτικών έχει μειωθεί επειδή επί των ημερών της κυβέρνησής του «ενεργοποιήθηκε» η κρουαζιέρα, στην οποία βρήκαν δουλιά 400 ναυτικοί. Επικαλέστηκε την ΕΕ για να πει ότι αυτή επιβάλλει την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και είπε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η απρόσκοπτη πρόσβαση στα νησιά. Κατά τον υπουργό, φέτος δρομολογήθηκαν επτά νέα πλοία από τον Πειραιά προς τα νησιά, καθιερώθηκαν εναλλακτικές διαδρομές ενώ μελετάται η χορήγηση εισιτηρίου «ελευθέρας» για τις άγονες γραμμές. Ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για τις συντάξεις των ναυτικών ενώ για τους μισθούς είπε ότι αποτελούν αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ ναυτικών και εφοπλιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ