Πέμπτη 22 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Κι όμως μπορούν να έχουν "φτερά στα πόδια"

Υπερασπίζοντας ένα δημόσιο ταχυδρομείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού, απέργησαν για δεύτερη μέρα χτες οι ταχυδρόμοι

Αφησαν για λίγο το βάρος της ταχυδρομικής τσάντας, που σηκώνουν καθημερινά οι ταχυδρόμοι, και επάξια σήκωσαν το βάρος του αγώνα για να αποτραπεί η περιθωριοποίηση των ΕΛΤΑ. Χτες με τη δεύτερη εικοσιτετράωρη απεργία τους, στην οποία η συμμετοχή ξεπέρασε το 85%, οι ταχυδρόμοι της Αθήνας και του Νομού Αττικής, απαίτησαν από κυβέρνηση και διοίκηση να μπει φρένο στην ολισθηρή πορεία του δημόσιου ταχυδρομείου, που ταλαιπωρεί το κοινωνικό σύνολο και τους εργαζόμενους σ' αυτό.

Μετά τη συγκέντρωση στην αίθουσα Ηπειρωτών και την ενημέρωση που έκαναν στους απεργούς τα μέλη του ΔΣ του σωματείου, ακολούθησε μαχητική πορεία στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με τα συνθήματα "Το ταχυδρομείο ανήκει στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό", "Οι ταχυδρόμοι δε σκύβουν το κεφάλι με το σωματείο αντίσταση και πάλη", οι απεργοί μοίρασαν προκηρύξεις στους περαστικούς και ζήτησαν την κατανόηση και τη συμπαράσταση του αθηναϊκού λαού. Γιατί, όπως εξηγούν και στην προκήρυξή τους - θα μοιραστεί σε εκατό χιλιάδες νοικοκυριά της Αθήνας - στην απεργία τους οδήγησαν η επιδίωξη για "καλύτερη ταχυδρομική εξυπηρέτηση, το συμφέρον του δημόσιου ταχυδρομείου, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, αλλά και η αδιαφορία των διοικούντων και κυβερνώντων".

Με "άδεια χέρια" έφυγαν οι εκπρόσωποι του σωματείου μετά τη συνάντηση που είχαν με το γγ του υπουργείου Μεταφορών, Π. Μπενετάτο, αφού και αυτός δήλωσε αναρμόδιος για το θέμα, και τη μόνη δέσμευση που ανέλαβε ήταν να μεταφέρει στον υπουργό τα αιτήματα των ταχυδρόμων.

"Η απάντηση των ταχυδρόμων στην αδιαφορία κυβέρνησης και διοίκησης των ΕΛΤΑ, ήταν η καθολική τους συμμετοχή στη δεύτερη απεργία" - τόνισε στο "Ρ" ο Βασίλης Βήττος, μέλος του ΔΣ του σωματείου και εκπρόσωπος της παράταξης "Δημοκρατική Συνεργασία". "Ενα μόνο έχουμε να πούμε: Δε θα μας αναγκάσουν να κρεμάσουμε τις τσάντες. Δε θα επιτρέψουμε να ρίξουν τους ταχυδρόμους στον εργασιακό Καιάδα. Θα συνεχίσουμε τον ενωμένο αγώνα μας, μέχρι να αντιληφθούν οι αρμόδιοι, ότι αν δε δώσουν ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα του κλάδου και των ΕΛΤΑ, θα μας βρίσκουν μπροστά τους. Ο δικός μας "διάλογος" είναι ο αγώνας με τη νέα σαρανταοχτάωρη απεργία στις 4 και 5 Ιούνη".

Σχολιάζοντας τη φιλολογία της κυβέρνησης για το περιβόητο πρόγραμμα "εκσυγχρονισμού" των ΕΛΤΑ και την επένδυση των 36 δισεκατομμυρίων δραχμών, ο πρόεδρος του σωματείου, Μηνάς Τζαγκαράκης, υπογράμμισε ότι το πρόβλημα του ταχυδρομείου δεν είναι τα 36 δισ. και πολλές φορές αυτή η συζήτηση αποπροσανατολίζει. Αν έριχναν, είπε, στο δίκτυο 3 - 4 δισ. η επιστολή θα μπορούσε να πηγαίνει σε ένα εικοσιτετράωρο! Ομως οι διοικήσεις, έδιωξαν οδηγούς, αποψίλωσαν από προσωπικό τα EXPRESS και την υπηρεσία "Πόρτα - Πόρτα". Χρειάζεται να ενισχυθεί το δίκτυο με προσωπικό και αυτοκίνητα και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανισοκατανομής. Αλλά, όπως είπε και στους ταχυδρόμους, κάποιοι "Θέλουν να μετατρέψουν τα ΕΛΤΑ, σε επικουρικό Οργανισμό που θα εξυπηρετούν τα ιδιωτικά ταχυδρομεία".

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις των ταχυδρόμων, ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας κατέθεσε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση και ζητά από τον αρμόδιο υπουργό, Χ. Καστανίδη, να απαντήσει για το τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την άμεση αντιμετώπιση των χρόνιων και οξυμένων προβλημάτων. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο βουλευτής, στην υπερωριακή απασχόληση που εξαναγκάζονται να κάνουν οι ταχυδρόμοι, στην ανάγκη πλήρωσης των 200 κενών που υπάρχουν στην Αττική, στο αίτημα να χαρακτηριστεί η δουλιά τους βαριά και ανθυγιεινή και στην ανάγκη να παρθούν μέτρα για τη λειτουργία των νέων υπηρεσιών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ