Σάββατο 2 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΛ. ΑΣ.
Ολοκαίνουρια, αλλά καθηλωμένα από βλάβες

Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού είναι καθηλωμένα λόγω βλάβης και τα δύο νεοαποκτηθέντα ελικόπτερα της Ελληνικής Αστυνομίας. Τα ελικόπτερα, αξίας περίπου δύο δισ. δραχμών, πριν καλά καλά ενταχθούν στην εναέρια αστυνόμευση τέθηκαν εκτός μάχης.

Τα προβλήματα εμφανίστηκαν πριν από μερικούς μήνες στο ένα ελικόπτερο και συγκεκριμένα στο σύστημα περιστροφής του κεντρικού έλικα. Στο στρόφαλο του ελικοπτέρου εμφανίστηκαν ρινίσματα τα οποία έκαναν τους τεχνικούς να ανησυχήσουν. Η κατασκευάστρια εταιρία αντικατέστησε κάποια εξαρτήματα, το πρόβλημα ξεπεράστηκε, αλλά στη συνέχεια παρουσιάστηκαν άλλα. Μετά απ' αυτήν την εξέλιξη αποφασίστηκε η ακινητοποίηση και του δεύτερου ελικοπτέρου.

Με επείγον σήμα ο διοικητής της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων, Κ. Μαντάς, ενημέρωσε στις 20/2/1996 τον αρχηγό της Αστυνομίας για την κατάσταση του ελικοπτέρου SX HPA και ζήτησε να μην χρησιμοποιείται από την Αμεση Δράση ούτε το άλλο ελικόπτερο με στοιχεία SX HPB, αφού πρέπει και αυτό να περάσει από τεχνικό έλεγχο για λόγους προληπτικούς και ασφάλειας πτήσεων. Στο ίδιο σήμα αναφέρεται επίσης ότι τα αίτια της βλάβης ερευνώνται από τους τεχνικούς της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας" σε συνεργασία με την προμηθεύτρια εταιρία "Eurocopter". Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων είχε υπογραφεί στα τέλη του 1994 από τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης, Στ. Παπαθεμελή. Στο μειοδοτικό διαγωνισμό συμμετείχαν οι εταιρίες ELTRON AE και ΠΡΟΜΟΤ Ε.Ι.- "Λαϊνόπουλος" που εκπροσωπούν αντίστοιχα τις εταιρίες "Agusta" και "Eurocopter".

Πέρα όμως από τα τεχνικά προβλήματα, που παρουσιάστηκαν στο συγκεκριμένο ελικόπτερο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ίδιοι οι χειριστές των ελικοπτέρων χαρακτηρίζουν την απόφαση του υπουργείου για τη συνεχή πτήση ελικοπτέρων πάνω από την Αθήνα ως παρακινδυνευμένη. Τα ελικόπτερα αυτού του τύπου βέβαια διαθέτουν διπλούς κινητήρες, αλλά σε περίπτωση βλάβης η πόλη δεν προσφέρει ελεύθερους χώρους για αναγκαστικές προσγειώσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του πληρώματος, όσο και για τη ζωή των κατοίκων της Αθήνας.

Υπενθυμίζουμε ότι το ένα από τα δύο ελικόπτερα διαθέτει ηλεκτρονικό εξοπλισμό αξίας περίπου 600.000.000 δραχμών, που παρέχει τη δυνατότητα στην Αμεση Δράση να έχει εικόνα (ακόμα και τη νύχτα) ατόμων, αυτοκινήτων ή χώρων που παρακολουθούνται με αισθητήρες υπέρυθρης απεικόνισης και από απλές κάμερες βιντεοσκόπησης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ