Πέμπτη 14 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Καταλυτικό" νέφος

"Καταλυτικό" νέφος εκπέμπουν πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, των οποίων οι καταλύτες έχουν φθαρεί ή έχουν παλιώσει. Το στοιχείο αυτό έδωσαν στη δημοσιότητα χτες οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Μηχανικών - Ηλεκτρολόγων και Τεχνιτών Εξαερωτήρων Αττικής. Επίσης ζήτησαν τη μείωση ή κατάργηση του ΦΠΑ (18%), στην περίπτωση αγοράς νέου καταλύτη για αντικατάσταση του παλιού και την αναπροσαρμογή της τιμής της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 800.000 καταλυτικά αυτοκίνητα περίπου. Ενα ποσοστό από αυτά, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, θα χρειαστεί άμεσα αντικατάσταση του καταλύτη, γιατί έχουν αρχίσει να συμπληρώνουν το όριο ζωής. Η μακροχρόνια χρήση στερεί από τον καταλύτη τη δυνατότητα να φιλτράρει τα καυσαέρια που περνούν από αυτόν και να τα μετατρέπει σε αβλαβή. Ετσι ο κινητήρας του οχήματος συμπεριφέρεται σαν να είναι συμβατικός. Αποβάλλει δε ακόμα χειρότερα καυσαέρια από έλλειψη μολύβδου. Το κόστος όμως της αντικατάστασης είναι 150.000 με 400.000 δραχμές.

Επειδή στη χώρα μας είναι ασύμφορη η δημιουργία ολοκληρωμένης μονάδας ανακύκλωσης και ανάκτησης των ευγενών μετάλλων από τους μεταχειρισμένους καταλύτες, προτείνουν τη δημιουργία συστήματος συλλογής, στο οποίο τα συνεργεία με τη βοήθεια της πολιτείας μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο. Επίσης υπογράμμισαν την ανάγκη να επιμορφωθούν οι τεχνίτες των συνεργείων, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμιά ενέργεια προς την κατεύθυνση αυτή από την πολιτεία.

Μέχρι τον περασμένο Δεκέμβρη είχαν αντικατασταθεί 11.000 καταλύτες σε ολόκληρη τη χώρα. Ο αριθμός αυτός ανταποκρίνεται στις προβλέψεις της μελέτης σχετικά με την ανακύκλωση καταλυτών που έχει εκπονήσει ο ΟΔΔΥ. Σύμφωνα με αυτή προβλέπεται ότι 15.000 καταλύτες πρέπει ν' αντικατασταθούν φέτος, 90.000 το 1997, 150.000 το 1998, 170.000 το 1999 και 200.000 το 2000. Στη συνέντευξη Τύπου τονίστηκε ότι οι εισαγωγείς δε διαθέτουν έγκριση τύπου για τους καταλύτες που εισάγονται, με αποτέλεσμα να μπαίνουν στην αγορά καταλύτες που δεν εκπληρώνουν τις αναγκαίες προδιαγραφές. Επισήμαναν δε την ανάγκη ύπαρξης του απαιτούμενου ελέγχου από την πλευρά της πολιτείας και ζήτησαν να καθοριστεί το πλαίσιο διακίνησής τους. Οι εκπρόσωποι των τριών συλλόγων πρότειναν να καθοριστούν προδιαγραφές για τους εισαγόμενους νέους καταλύτες, ώστε "να διασφαλίζεται η σωστή συνεργασία με το συγκεκριμένο κινητήρα και επομένως η απόδοσή τους". Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστούν τα φαινόμενα εισαγωγής καταλυτών αμφίβολης ποιότητας. Σύμφωνα, επίσης, με μελέτη που παρουσιάστηκε στη συνέντευξη, οι μειώσεις των ρύπων των βενζινοκίνητων οχημάτων ήταν 22% στο μονοξείδιο του άνθρακα, 15% στους υδρογονάνθρακες και 3,5% στην κατανάλωση καυσίμου. Μειώθηκε η κατανάλωση καυσίμου κατά 6,5 εκατομμύρια δολάρια (35.000 τόνοι βενζίνης). Κατά τη μελέτη "το περιβαλλοντικό όφελος από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του θεσμού της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και παρά τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη φάση αυτή κρίνεται σημαντικό".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ