Πέμπτη 14 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενοχοι και συνένοχοι

Η Σύνοδος Προέδρων των ΤΕΙ στις 4 του Μάρτη αποφάσισε να ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας την άμεση χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν συγκεκριμένα υπάρχοντα προβλήματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

Οι σπουδαστές γνωρίζουν πολύ καλά τα υπάρχοντα προβλήματα των ΤΕΙ κι αυτά είναι: Η έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας και εργαστηρίων. Η υποβάθμιση - κατάργηση των παροχών σίτισης και στέγασης. Η έλλειψη μόνιμων καθηγητών με τα απαραίτητα προσόντα. Η διανομή πρόχειρων σημειώσεων αντί για σύγχρονα συγγράμματα.

Ποιος ευθύνεται όμως για όλα αυτά;

- Μήπως οι κακοί καθηγητές, ο "Γιωργάκης" και το υπουργείο, τα κόμματα γενικά; Τέτοιες αιτιάσεις βρίσκει κανείς προεκλογικά στα φυλλάδια των άλλων παρατάξεων. Κανείς όμως δεν αναφέρει τους πραγματικούς ενόχους. Είναι συνολικά η κυβερνητική πολιτική,που οδηγεί τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους στην εξαθλίωση, αναγκάζει τους αγρότες να θάβουν την παραγωγή τους, τους κτηνοτρόφους να χύνουν το γάλα στις νομαρχίες και τους μικρομεσαίους να βάζουν λουκέτο στα μαγαζιά.

Οι υπουργοί της ίδιας κυβέρνησης, όμως, αρνούνται να βάλουν χέρι στα προνόμια βιομηχάνων, μεγαλοεκδοτών και εφοπλιστών, ενώ είναι ακόμα νωπή η άρνησή τους να εισπράξουν τα τέλη υπερημερίας από τις επιχειρήσεις "Μότορ Οϊλ" και ΠΕΤΡΟΛΑ, χαρίζοντας εκατοντάδες δισ. σε Λάτση και Βαρδινογιάννη.

Αυτή την ταξική πολιτική συγκαλύπτουν: Οσοι μιλάνε για "κακή διαχείριση" των κονδυλίων για τα ΤΕΙ, δηλαδή οι παρατάξεις ΠΑΣΠ και ΕΑΑΚ. Οσοι προτείνουν άλλες πηγές χρηματοδότησης εκτός του κρατικού προϋπολογισμού - επιχειρήσεις, χορηγούς κτλ. Οσοι συμφωνούν με το νόμο για το ΕΣΥΠ (ΠΑΣΠ, ΑΣΚ ("ΣΥΝ"), ΔΑΠ, ΝΕΟ), που θεσμοθετεί την εξάρτιση της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων από την αξιολόγησή τους από το μεγάλο κεφάλαιο. Οσοι αρνούνται να τοποθετηθούν στο ερώτημα "ποιος να πληρώσει" την αύξηση των δαπανών για την παιδεία γενικότερα, όπως έκαναν τα ανεξάρτητα και συντεχνιακά σχήματα.

Ολοι αυτοί αντιπαλεύουν συνειδητά το αίτημα για 15% στην παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Αυτή η πολιτική δεν είναι αυτόφωτη. Παίρνει γραμμή από τις Βρυξέλλες. Υλοποιεί κατά γράμμα την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για ριζικό επαναπροσδιορισμό της εκπαίδευσης, που αποσκοπεί στην πλήρη εξάρτηση και έλεγχό τους από το μεγάλο κεφάλαιο, την απροκάλυπτη εμπορευματοποίηση της γνώσης, που θα παρέχεται επί πληρωμή. Η "Λευκή Βίβλος" για την παιδεία είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική. Γι' αυτό και δε μας παραξενεύει ο υπουργός της Παιδείας, που χέρι χέρι με τους βιομηχάνους προπαγανδίζει τα νέα ευρωπαϊκά προγράμματα. Τέτοιο πρόγραμμα είναι το ΜΕΘΟΔΙΟΣ, που συνδυάζει την τυποποίηση της σκέψης και τον εθισμό της στην πρακτική, στις μεθόδους, στην άποψη και τη σκοπιά του κεφαλαίου, στην εργασία και σε κάθε πλευρά της κοινωνικής ζωής.

Οταν ζητάμε στα αμφιθέατρα από τις άλλες παρατάξεις να τοποθετηθούν στις νέες εξελίξεις, κάνουν πως δεν ξέρουν. Οταν τους καλούμε στα ΔΣ και την ΕΣΕΕ δεν έρχονται. Καταλαβαίνουμε την αγωνία τους να περάσουν χωρίς αντιστάσεις αυτές οι εξελίξεις. Καταλαβαίνουμε πολύ καλά και το γιατί προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τους σπουδαστές με την απάτη του 8ου εξαμήνου. Ρίχνουν στάχτη στα μάτια των σπουδαστών, καλλιεργώντας την αυταπάτη ότι αναβαθμίζονται οι σχολές, ενώ ακόμη και οι καθηγητές (ΣΔΟ Πειραιά) παραδέχονται πως δε θα πάρουν δραχμή για τα επιπλέον μαθήματα. Με το 8ο εξάμηνο δεν υπάρχει ούτε αλλαγή στα επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε στο πτυχίο. Εκεί που η απάτη αποκαλύφτηκε (Νοσηλευτική), οι σπουδαστές ακύρωσαν τη δήλωση παρακολούθησης του 8ου εξαμήνου.

Μπορεί όμως από μόνο του το σπουδαστικό κίνημα να αλλάξει την κατάσταση;

Αποτελεσματική αντίσταση δεν μπορεί να υπάρξει με αποσπασματικές πρωτοβουλίες και συντεχνιακές λογικές. Οι αγώνες πρέπει να συνεχιστούν, να συντονιστούν με τους αγώνες των εκπαιδευτικών και εργαζομένων στα Ιδρύματα. Ολη η εκπαιδευτική κοινότητα να εντάξει τις προσπάθειές της στον κοινό αγώνα του λαού μας για μια άλλη μορφωτική και κοινωνική προοπτική, σε αντίθεση με τις επιλογές της ΕΕ, της κυβέρνησης και των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου που τις υπαγορεύουν.

Ας μας απαντήσουν αυτοί που μιλάνε για "αυτονομία" του σπουδαστικού κινήματος, ποιον εξυπηρετεί η απομόνωση των σπουδαστών από τις άλλες κοινωνικές δυνάμεις που αγωνίζονται; Οι κινητοποιήσεις των φοιτητών στη Γαλλία έδειξαν τη δυναμική και αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει το κίνημα, όταν μπουν τμήματα των εργαζομένων στο δρόμο της πάλης.

Τις τελευταίες μέρες, πριν τις εκλογές, αναμένεται να ενταθεί η επίθεση ενάντια στις ΠΚΣ, ο αντικομμουνισμός. Ηδη παρατηρούνται τέτοια κρούσματα. Ανάλογη προσπάθεια θα γίνει για την εξαγορά ψήφων με ρουσφέτια και υποσχέσεις.

Αυτές τις μέρες που απόμειναν, χρειάζεται να ενταθεί η προσπάθεια από την πλευρά μας για να γίνει καταφανέστερη στις 29 του Μάρτη η αλλαγή των συσχετισμών στα ΔΣ των σχολών, με ενισχυμένη την παρουσία των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας.

Γρηγόρης ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Μέλος της Επιτροπής ΑΕΙ - ΤΕΙ του ΚΣ της ΚΝΕ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ