Σάββατο 11 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ
Αποποιείται των ευθυνών της η κυβέρνηση
  • Ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε στη Βουλή ότι την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση στην Πανεπιστημίου την έχει η κατασκευάστρια εταιρία
  • Μπ. Αγγουράκης: Μεγάλες οι ευθύνες της κυβέρνησης, που αφήνει ανεξέλεγκτες τις εταιρίες

Εναγώνια προσπάθεια να αποφύγει τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση για τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες στην Πανεπιστημίου, κατέβαλε χτες στη Βουλή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, απαντώντας σε Επίκαιρες Ερωτήσεις που υπέβαλαν βουλευτές του ΚΚΕ, της ΝΔ και του ΔΗΚΚΙ.

Ο υπουργός είπε ότι οι μέθοδοι κατασκευής του μετρό (μετροπόντικες) καθορίστηκαν το 1991 και δήλωσε ότι μπορούν να πληρωθούν ζημιές που δημιουργούνται, "γιατί η κατασκευάστρια κοινοπραξία έχει συμβληθεί με μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες, οι οποίες από τη σύμβαση έχουν υποχρέωση να αποκαθιστούν τις ζημιές". Είπε δε ότι οι καταστηματάρχες και οι περίοικοι μπορούν να τεκμηριώσουν τα αιτήματά τους και, σύμφωνα με το νόμο που υπάρχει για τα δημόσια έργα και τον ειδικό νόμο για το μετρό της Αθήνας, να αποζημιωθούν. Οσον αφορά τις ευθύνες για τα όσα συνέβησαν στην Πανεπιστημίου, ο Κ. Λαλιώτης έριξε "την αποκλειστική και μοναδική ευθύνη" στην κατασκευάστρια εταιρία "Ολυμπιακό Μετρό", τονίζοντας ότι το συμβάν στην Πανεπιστημίου είναι μικρής έκτασης.

Σχολιάζοντας τις απαντήσεις του υπουργού, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης υπογράμμισε ότι δεν ακούστηκε κάτι συγκεκριμένο "όσον αφορά κάποια μέτρα ασφαλείας, ώστε να μην επαναληφθούν μελλοντικά παρόμοιες καταστάσεις" και συνέχισε:

"Δεν είναι σωστό να λέγεται ότι είναι μικρής έκτασης το συμβάν στην Πανεπιστημίου. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει νωρίτερα. Πολύ νωρίτερα είχαν κλείσει κάποιες λωρίδες, πολύ νωρίτερα είχαν εμφανιστεί προβλήματα όσον αφορά το έδαφος στη συγκεκριμένη περιοχή και φυσικά με μία μεγάλη αναστάτωση όσον αφορά την κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας. Εμείς έχουμε τη γνώμη ότι τη βασική ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε την έχει η κυβέρνηση. Εχει σχέση με την αρχική σύμβαση, έχει σχέση με την τροποποιημένη σύμβαση, έχει σχέση με το ότι την αποκλειστική ευθύνη για την επίβλεψη του έργου την έχει η εταιρία "Αττικό Μετρό" και μόνο. Δεν καταλαβαίνουμε πώς είναι δυνατόν μετά από ό,τι έχει συμβεί η κυβέρνηση να επιμένει ότι δεν έχει και η ίδια την ευθύνη, δεν πρέπει και η ίδια να πάρει κάποια επιπλέον μέτρα ώστε να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον".

Ο Μπ. Αγγουράκης αναφέρθηκε και στην αμερικανική εταιρία "Μπέχτελ" που είναι σύμβουλος του έργου, λέγοντας: "Ακούγονται πολύ μεγάλα ποσά που εισπράττει αυτή η εταιρία για να επιβλέψει το έργο. Μας δημιουργήθηκε μία εικόνα ότι τα γεγονότα που συνέβησαν ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα. Και αναρωτιόμαστε: Ετσι θα προχωρήσουμε; Ετσι θα πάμε παραπέρα;".

Καταλήγοντας τόνισε: "Υπάρχουν πολύ μεγάλες ευθύνες, οι οποίες απορρέουν ακριβώς από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος έλεγχος, δεν υπάρχει απαιτούμενη παρέμβαση και εν πολλοίς η εταιρία κάνει ό,τι εκείνη νομίζει, όποτε εκείνη νομίζει και με τους όρους που εκείνη νομίζει. Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση βλέπουμε ότι θα συνεχιστεί. Οσον αφορά τις αποζημιώσεις, θα ήθελα απλά και μόνο να πω ότι αν δεν είχαν καταφύγει οι κάτοικοι της περιοχής σε ασφαλιστικά μέτρα, ακόμα θα έψαχναν να βρουν το δίκιο τους".

Ο Κ. Λαλιώτης ανακοίνωσε ότι μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί το 60% του συνολικού έργου και είπε ότι η κατασκευάστρια εταιρία δεν μπορεί να επικαλεστεί άγνοια και απρόβλεπτες γεωλογικές συνέπειες για την οδό Πανεπιστημίου, γιατί είχαν προηγηθεί οι σχετικές μελέτες. Δήλωσε ότι οι συντελεστές ασφαλείας του έργου είναι "υψηλότατοι". Οσον αφορά τα έργα στον Κεραμεικό και τη διασφάλιση των αρχαίων ευρημάτων της περιοχής, είπε ότι έχουν παρθεί όλα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου να μην πειραχτούν τα σύμβολα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ