Πέμπτη 25 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Ενοχλείται η κυβέρνηση από τον έλεγχο
  • Καμιά ουσιαστική απάντηση για τα αίτια των πρόσφατων αεροπορικών τραγωδιών δεν έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Αμυνας
  • Ορ. Κολοζώφ: Δε δίνει σαφείς απαντήσεις η κυβέρνηση

Το μοιραίο «Φάντομ» έχει συντριβεί, σπέρνοντας το θάνατο σε τέσσερις νέους ανθρώπους. Θα είναι το τελευταίο;
Το μοιραίο «Φάντομ» έχει συντριβεί, σπέρνοντας το θάνατο σε τέσσερις νέους ανθρώπους. Θα είναι το τελευταίο;
Ενοχλημένος από την κριτική του ΚΚΕ και απρόθυμος να απολογηθεί για τις πρόσφατες πτώσεις των πολεμικών αεροσκαφών, εμφανίστηκε χτες στη Βουλή ο υπουργός Αμυνας, όταν κλήθηκε να απαντήσει σε Επίκαιρη Ερώτηση του Ορ. Κολοζώφ για το θέμα.

Μάλιστα, ο Α. Τσοχατζόπουλος έφτασε στο σημείο να πει ότι ο πόνος από το χαμό τόσων ανθρώπων «δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης προς καμία κατεύθυνση», για να λάβει αμέσως την απάντηση από τον Ορ. Κολοζώφ: «Ως βουλευτής, είπε, πρέπει να ελέγχω την κυβέρνηση και δεν καπηλεύομαι τον πόνο κανενός. Πολύ περισσότερο, που έχω παρέμβει αρκετές φορές στη Βουλή, ζητώντας περισσότερα μέτρα προστασίας των νέων πιλότων που υπερασπίζουν την πατρίδα».

Ο Α. Τσοχατζόπουλος, κατά τα άλλα, είπε ότι το υπουργείο θα συμπαρασταθεί πλήρως στους συγγενείς των θυμάτων και θα παράσχει πλήρη υλική αποκατάσταση και στήριξη στις οικογένειες.

Εχουν ήδη, είπε, συγκροτηθεί τρεις επιτροπές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης και τα σχετικά πορίσματα θα ανακοινωθούν και στο Κοινοβούλιο. Η πτώση των τριών αεροσκαφών από την αρχή του έτους είναι συμπτωματική, είπε ο υπουργός και ο δείκτης ατυχημάτων για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία βαίνει συνεχώς μειούμενος, σε σύγκριση με τις αεροπορίες άλλων κρατών.

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι στην περιοχή των Αντικύρων δε γινόταν καμία άσκηση, αλλά ήταν απλώς χώρος διέλευσης των αεροσκαφών που κατευθύνονταν στη Χίο για να λάβουν εκεί μέρος σε άσκηση.

Αναφερόμενος δε στα θέματα συντήρησης των αεροσκαφών και εκπαίδευσης των πιλότων, είπε ότι υπάρχει η καλύτερη δυνατή μέριμνα και καταβάλλονται προσπάθειες να υπάρχει υψηλό επίπεδο ασφαλείας πτήσεων.

Ο Ορ. Κολοζώφ, στην τοποθέτησή του, υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ και στο παρελθόν είχε φέρει στη Βουλή το θέμα της ασφάλειας των πτήσεων, αλλά πάντα η κυβέρνηση έδινε ασαφείς απαντήσεις. Εξέφρασε δε την ανησυχία του, υπογραμμίζοντας πως οι στατιστικές δείχνουν ότι τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια υπάρχουν συνέχεια ατυχήματα και η κυβέρνηση δεν απαντάει πειστικά πού οφείλονται. Στη συντήρηση, στην εκπαίδευση, στις απαιτήσεις που έχουμε από τους πιλότους λόγω της κατάστασης που επικρατεί με την Τουρκία; είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ τονίζοντας, ότι το 1998 είχαμε πέντε ατυχήματα, το 1999 επίσης πέντε και φέτος τρία μέχρι τώρα.

Ενα άλλο σοβαρό θέμα, που έθεσε ο Ορ. Κολοζώφ, ήταν και το εάν τα αεροσκάφη εκτελούσαν άσκηση στη συγκεκριμένη κατοικημένη περιοχή και όχι απλή διέλευση. Εάν, είπε, εκτελούσαν απλή διέλευση, τότε θα έπρεπε να πετούσαν σε ασφαλές ύψος και όχι στα 500 μέτρα. Υπενθύμισε δε ότι οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών αρκετές φορές έχουν διαμαρτυρηθεί για συνεχείς πτήσεις αεροσκαφών σε πολύ χαμηλό ύψος.

Στη δευτερολογία του, ο υπουργός Αμυνας εμμέσως παραδέχτηκε ότι τα αεροσκάφη πραγματοποιούσαν άσκηση, λέγοντας ότι η διέλευση πάντα δίνει την ευκαιρία στους πιλότους να ασκηθούν σε χαμηλές πτήσεις.

Αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν προβλήματα στις όλες διαδικασίες, είπε ότι έχει ήδη εκδώσει απόφαση για την επανεξέταση των όρων τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας πτήσεων, όπως επίσης και των όρων εκπαίδευσης «ώστε να έχουμε την πλέον σύγχρονη προσέγγιση αυτών των δεδομένων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ