Πέμπτη 6 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ
Δεν αποκλείεται οριστική ρήξη

Οι εργολάβοι εμμένουν στις παράλογες οικονομικές απαιτήσεις τους, που οι ίδιοι υπολογίζουν σε 145 δισ. δρχ.!

Οι εργολάβοι του μετρό της Αθήνας εξακολουθούν να εμμένουν στις τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις τους (πάνω από 140 δισ. δρχ.) με αποτέλεσμα το έργο να βρίσκεται για μια ακόμη φορά μετέωρο. Η κρισιμότητα της κατάστασης φαίνεται και από το ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, μετατέθηκε η τελική συνάντηση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ και των εκπροσώπων των εργολάβων για την επόμενη βδομάδα (ίσως την Τετάρτη), αντί στις 7 Μάρτη που είχε αρχικά οριστεί και σ' αυτήν δεν αποκλείεται να επέλθει οριστική ρήξη. Η μετάθεση έγινε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ώστε να μη συμπέσει η ημερομηνία συνάντησης με την επιλογή, στη Λωζάνη, των πόλεων που θα προκριθούν για την Ολυμπιάδα του 2004, μιας και το μετρό αποτελεί συστατικό στοιχείο του φακέλου υποψηφιότητας της Αθήνας...

Οπως αποκαλύπτεται, οι εργολάβοι του μετρό εμμένουν στις οικονομικές απαιτήσεις τους, οι οποίες ανέρχονται σε ένα νέο "πανωπροίκι" 102 δισ. δρχ. Η τιμολόγηση αυτή των απαιτήσεων των εργολάβων περιλαμβάνεται σε απόρρητο υπόμνημά τους, το οποίο έχει ήδη διαβιβαστεί στη διοίκηση της "Αττικό Μετρό ΑΕ" (που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου) και αφορά δομικές εργασίες, μελέτες, τροχαίο υλικό, επισκευαστική βάση, σιδηροδρομική επιδομή κ.ά. Πρόκειται συγκεκριμένα για ένα κονδύλι 41 δισ. δρχ. σε τιμές 1988, το οποίο όμως επικαιροποιημένο φτάνει τα 102 δισ. δρχ. σε σημερινές τιμές.

Ομως, στο ποσόν αυτό δε συμπεριλαμβάνονται οι οικονομικές απαιτήσεις των εργολάβων για τις καθυστερήσεις των οποίων την ευθύνη έχει το ελληνικό δημόσιο και οι οποίες υπολογίζονται σε 3 δισ. δρχ. το μήνα. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι οι καθυστερήσεις αυτές υπολογίζονται από τους ίδιους σε 12 με 13 μήνες, το συνολικό ποσόν των απαιτήσεών τους ανεβαίνει σε ένα "πανωπροίκι" 145 δισ. δρχ.!

Αλλά ακόμη και αν γίνουν δεκτές οι απαράδεκτες αυτές απαιτήσεις των εργολάβων, το έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί σε καμία περίπτωση μέσα στη νόμιμη προθεσμία, που είναι ο Νοέμβρης του 1998. Οπως έχει ήδη γράψει ο "Ρ", ο χρόνος αυτός παράδοσης του έργου έχει μετατεθεί άτυπα για το Μάη του 1999 και τώρα οι εργολάβοι προτείνουν ως χρόνο ολοκλήρωσης του έργου το τέλος Δεκέμβρη του 1999. Και έτσι όμως, το σύστημα του μετρό που θα παραδοθεί στην ημερομηνία αυτή θα είναι ημιτελές, δηλαδή θα παραδοθούν μόνο τα τμήματα Πεντάγωνο - Σύνταγμα και Σεπόλια - Σύνταγμα!

Η στάση των εργολάβων έχει φέρει σε αμηχανία την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία όμως φέρει ακέραια την ευθύνη, αφού με τη συμπληρωματική σύμβαση που υπέγραψε το 1994 έδωσε "πανωπροίκι" 64 τουλάχιστον δισ. δρχ., ανοίγοντας την όρεξη των εργολάβων να έχουν τώρα πρόσθετες απαιτήσεις."Οχι άλλα πανωπροίκια"

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο έργο με τις καθυστερήσεις και τις υπερβάσεις έθιξε χτες κατά την περιοδεία του στα εργοτάξια του Συντάγματος και των Σεπολίων ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος.

Μιλώντας στους εργαζομένους, ο κομμουνιστής βουλευτής τόνισε ότι πρέπει να τηρηθούν οι συμβάσεις και ως προς το οικονομικό κόστος και ως προς το χρονοδιάγραμμα, υπογραμμίζοντας ότι ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να δώσει και άλλα "πανωπροίκια" στους εργολάβους.

Ο Μ. Κωστόπουλος ανέλυσε επίσης τις θέσεις του ΚΚΕ για τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και για την κρίση στην Αλβανία.

Ν. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ