Παρασκευή 6 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΗΣ ΞΕΝΙΑΣ ΓΙΩΓΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ 15ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ 4ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Συνειδητά παλεύουμε για ό,τι μας ανήκει

- Και το φετινό κομμάτι του προϋπολογισμού για την παιδεία, απέχει πάρα πολύ από το αίτημα για 15%. Τι σημαίνει αυτό για τους μαθητές;

- Οπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η παιδεία βρίσκεται πάλι στο στόχαστρο των μεγάλων συμφερόντων της ΕΕ, των ντόπιων και ξένων τοποτηρητών τους. Το πάγιο αίτημα των μαθητών για 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, με το πέρασμα των χρόνων φαντάζει όλο και πιο άπιαστο και εξωπραγματικό. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να εφαρμόζει την καθιερωμένη πια αντιλαϊκή πολιτική της, υποβαθμίζει ολοένα την παιδεία αυξάνοντας το ποσοστό (6,7% πέρσι) σε 7% έχοντας την ψευδαίσθηση, ότι ρίχνει έτσι στάχτη στα μάτια των μαθητών.

Και όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η κατάσταση στον χώρο της παιδείας έχει φτάσει στο απροχώρητο. Μεγάλος αριθμός καθηγητών λείπει, μαθητές στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες στις σχολικές αίθουσες είναι σύνηθες φαινόμενο, σχολεία - πολυκατοικίες - φυλακές, αποτελούν πια κάτι το τετριμμένο. Σπασμένα τζάμια και κλειστά καλοριφέρ (λόγω βλάβης και έλλειψης πετρελαίου), είναι πια χαρακτηριστικό στοιχείο του σχολικού χειμώνα. Βιβλία, που διδάσκονταν οι γονείς μας, με ασάφειες, αναχρονισμούς, επιστημονικά λάθη, αποτελούν τον οδηγό μας στη ζωή και από την άλλη θέλοντας να δείξουν το πόσο ενδιαφέρονται για την παιδεία, σκαρφίζονται διάφορες φαεινές ιδέες - νομοσχέδια π. χ. Νομαρχιακή Αποκέντρωση, Εθνικό και Διεθνές Απολυτήριο, ΚΕΚ που δήθεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα. Μα καλά, μας δουλεύουν;

- Αυτόν τον καιρό και άλλα κοινωνικά στρώματα βρίσκονται σε κινητοποιήσεις. Πώς συνδέεται με αυτούς ο αγώνας των μαθητών;

- Η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης όπως είναι φυσικό δεν πλήττει μόνο την παιδεία. Αγγίζει όλο το φάσμα του λαού. Ετσι, ωθεί μεγάλα τμήματα του λαού στον αγώνα. Οι κινητοποιήσεις όλων δεν αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις αντίδρασης ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης, αλλά εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο διεκδίκησης και αγώνα, που τείνει να συσπειρώσει ολόκληρο τον λαό. Ενας αγώνας που κλιμακώνεται και δυναμώνει. Το μέτωπο είναι ένα, τα αιτήματα κοινά, οι συνέπειες της ΕΕ καθολικές. Ας ελπίσουμε πως φέτος η σύγκρουση θα είναι πιο σκληρή, άρα και τα αποτελέσματα περισσότερο κερδοφόρα.

- Αναπτύσσεται αυτόν τον καιρό μια προσπάθεια με στόχο τη συκοφάντηση των αγώνων. Τι απαντούν οι μαθητές στις θεωρίες του τύπου "κινητοποιούνται γιατί θέλουν να χάσουν μάθημα";

- Είναι πια συνηθισμένο το φαινόμενο της συκοφάντησης των αγώνων, της απόκρυψης αυτών από τα ΜΜΕ, της αλλοίωσης του νοήματος και διαστρέβλωσης των στόχων τους. Ετσι και οι μαθητικοί αγώνες δε θα μπορούσαν παρά να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης. Προσπαθούν να μας αποτρέψουν από τη συμμετοχή στους αγώνες, προβάλλοντάς τους ως γελοίους, χωρίς νόημα και αποτελέσματα, που γίνονται μόνο και μόνο για να χάσουμε μάθημα. Και όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Εμείς συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε πως συνειδητά κατεβαίνουμε στους δρόμους, συνειδητά φωνάζουμε για τα δικαιώματά μας, συνειδητά χρεωνόμαστε τις συνέπειες. Συνειδητά παλεύουμε για αυτά που μας ανήκουν. Δεχόμαστε που δεχόμαστε την κριτική, ότι είμαστε δήθεν η γενιά του εφησυχασμού, της έλλειψης οραμάτων και ιδανικών. Ας μας αφήσουν να αποδείξουμε ότι ξέρουμε να αγωνιζόμαστε. Χρόνο για να οργανωθούμε χρειαζόμαστε.

Μ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ