Παρασκευή 9 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΦΑΡΜΑΚΑ
Επανακοστολόγηση, μετά κοροϊδίας των χαμηλοσυνταξιούχων

"Δε θα κοπεί κανένα φάρμακο", υποστηρίζει η κυβέρνηση, αλλά η απόφαση για ενιαία λίστα, είναι ειλημμένη απόφαση

Την εμμονή της κυβέρνησης στις "νέες" ρυθμίσεις για την πολιτική φαρμάκου, επανέλαβαν χτες τόσο η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου,όσο και ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα εμπορίου Μ. Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Η απόφαση της κυβέρνησης, είπαν και οι δύο, είναι να προχωρήσει σε αλλαγή του τρόπου κοστολόγησης των φαρμάκων που θα ξεκινήσει μέσα σε πέντε μήνες. Σύμφωνα με την Β. Παπανδρέου αναμένεται η εξοικονόμηση 55 δισ. δραχμών στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου, τα οποία θα διατεθούν, όπως πρόσθεσε η ίδια, "αποκλειστικά για την ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής και για την ενίσχυση των χαμηλών εισοδημάτων".

Οπως δήλωσε ο Μ. Χρυσοχοϊδης από την επόμενη βδομάδα θα έχει νέο κύκλο επαφών με τους φαρμακοβιομήχανους, εισαγωγείς και φαρμακοποιούς στα πλαίσια του καθορισμού της νέας πολιτικής, ενώ δήλωσε πως έστειλε εκ των προτέρων σαφές μήνυμα στους φαρμακοβιομήχανους ότι "θα παρθούν μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της εγχώριας παραγωγής". Ο ίδιος επέμενε ότι με τα νέα μέτρα για το φάρμακο "δεν κόβεται κανένα φάρμακο", παρά το γεγονός ότι η ενιαία λίστα για όλα τα ασφαλιστικά ταμεία είναι πια σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις κυβερνητική απόφαση, και είναι βέβαιο ότι θα στερήσει από τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους γενικότερα των ταμείων, απαραίτητα φάρμακα.

  • Η αρχή της "μισής αλήθειας" εφαρμόζεται στις διαφημίσεις φαρμάκων προς τους γιατρούς. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα την οποία επικαλείται το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) σε χτεσινή ανακοίνωσή του, όπου αναφέρεται ότι η σχέση επιστολικής διαφήμισης με τα ιατρικά περιοδικά είναι 13% σε βάρος της αντικειμενικότερης θεωρητικά πληροφόρησης την οποία παρέχουν τα δεύτερα. Επίσης, προκύπτει ότι το 65% των διαφημίσεων φαρμάκων δεν προβάλλει εξίσου τις θεραπευτικές ιδιότητες με τις αντίστοιχες παρενέργειες, καθώς και ότι το 45% των διαφημίσεων μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένη συνταγογραφία. Τέλος, το 42% των τίτλων, συνθημάτων, επικεφαλίδων των διαφημίσεων φαρμάκων είναι παραπλανητικό, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ