Παρασκευή 1 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΑΒΡΑΜΙΔΗ, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ"
"Οχι" στις παρκο-εταιρίες

- Πολλοί δήμοι προχωρούν στην εκχώρηση της υπηρεσίας της στάθμευσης σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, στο όνομα, μάλιστα, της επίλυσης του κυκλοφοριακού. Τι συνεπάγεται αυτό για το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Κατά πόσο λύνεται, έστω έτσι, το κυκλοφοριακό πρόβλημα;

- Σαν δημοτική Κίνηση έχουμε καταγγείλει το συγκεκριμένο μέτρο, ως ένα ακόμη μέσο εφαρμογής της φορομπηχτικής πολιτικής, που προωθείται από την κυβέρνηση στους δήμους. Εχουμε καταγγείλει τη μεταφορά δημοτικών αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, μεταφορά που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με ολέθριες συνέπειες για την πόλη, τους εργαζόμενους και τους κατοίκους. Το κυριότερο, όμως, μέσα από αυτή τη διαδικασία είναι πώς επιτυγχάνεται αυτό που οι κυβερνήσεις του δικομματισμού προωθούν, να χάσει, δηλαδή, σιγά σιγά η Τοπική Αυτοδιοίκηση το λαϊκό της χαρακτήρα και να μετατραπεί σε απλό διαχειριστή των δημοτικών υποθέσεων. Στην Καλλιθέα και αλλού, το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης εφαρμόστηκε, με την αιτιολογία ότι θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που στην πόλη μας είναι όντως οξυμένο. Ωστόσο, αυτό δε συνέβη. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ένα οικοδομικό τετράγωνο στην Καλλιθέα, με περίμετρο 400 μέτρα, "χωρά" 50 με 60 θέσεις στάθμευσης, για 150 - 200 οικογένειες. Με το συγκεκριμένο μέτρο, οι θέσεις δεν αυξάνονται. Αυξάνουν, αντίθετα, τα έσοδα στις τσέπες των ιδιωτών που κερδοσκοπούν σε βάρος των δημοτών.

- Ποιες είναι οι συνέπειες από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή του μέτρου πληρωμένης στάθμευσης, στους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Καλλιθέας;

- Οι συνέπειες είναι μόνο αρνητικές και αυτό φαίνεται και από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων. Οι κλήσεις μοιράζονται αφειδώς, καλώντας τους πολίτες να πληρώσουν για την έλλειψη υποδομής στο θέμα της στάθμευσης, την ευθύνη, για την οποία φέρουν άλλοι. Ο δημότης, για τις όποιες μετακινήσεις, θα επιβαρύνεται μέχρι και 200 δραχμές την ώρα, ενώ το δεύτερο ΙΧ στην οικογένεια θα βαρύνεται με 2.000 δραχμές το μήνα. Ο δημότης που εργάζεται στην πόλη θα βαρύνεται με 20.000 δραχμές το μήνα, το ίδιο θα βαρύνεται και ο εργαζόμενος που δεν κατοικεί, αλλά εργάζεται στην πόλη. Παράλληλα, η εμπορική κίνηση θα συρρικνωθεί, καθώς η επίσκεψη στην πόλη για αγορές θα κοστίζει ακριβά.

- Τι απαντάτε, ως επικεφαλής δημοτικής παράταξης και κάτοικος Καλλιθέας στην πολιτική, που ασκείται στο θέμα της στάθμευσης; Πώς θα αντιδράσετε σ' αυτήν;

- Απαιτούμε την κατάργηση του συγκεκριμένου μέτρου και την έναρξη διαλόγου, με στόχο το όφελος και όχι την επιβάρυνση των δημοτών, οι οποίοι καλούνται να πληρώνουν ολοένα και για περισσότερες υπηρεσίες. Πρέπει να αντισταθούμε όλοι σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης δημοτικών υπηρεσιών και δημοσίων χώρων. Παράλληλα, πρέπει να παλέψουμε για απόδοση των 720 δισεκατομμυρίων δραχμών παρακρατηθέντων, από την κυβέρνηση, πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να κινητοποιήσουμε το λαό προς αυτήν την κατεύθυνση. Παράλληλα, να διεκδικήσουμε τα έσοδα της εταιρίας του δημοσίου, ΕΤΕΡΠΣ, που έπρεπε να έχουν αποδοθεί στους δήμους για έργα υπογείων γκαράζ. Τα έσοδα αυτά - που προέρχονται από την εξαγορά της υποχρέωσης δημιουργίας χώρων στάθμευσης - από το 1979, οπότε και ιδρύθηκε το ΕΤΕΡΠΣ, ανέρχονται σε τρισεκατομμύρια, ωστόσο δεν έχει δοθεί ούτε μια δραχμή στους δήμους.

Χ. Δ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εβαλε τέλος στο χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης (2014-09-10 00:00:00.0)
Δυναμική συγκέντρωση της «Συνεργασίας Αλλαγής» (2002-10-12 00:00:00.0)
Στα δικαστήρια το χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης (2000-01-12 00:00:00.0)
Ταμπούρλο στην πλάτη των δημοτών (1998-12-09 00:00:00.0)
Δεν είναι νόμιμη (1997-05-17 00:00:00.0)
"Τρικυμία εν κρανίω" στο ΥΠΕΧΩΔΕ (1997-01-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ