Παρασκευή 1 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΜΕΝΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΛΗΣ

Ολες μας οι δυνάμεις πρέπει να στραφούν με σταθερότητα και συνέχεια προς το χώρο της παιδείας και οι λόγοι είναι πολλοί και σημαντικοί. Είναι η οξύτητα των προβλημάτων, η κρισιμότητα της περιόδου, η σπουδαιότητα της επερχόμενης χρονιάς. Είναι η ένταση της ταξικής πολιτικής, πολιτικής ενταγμένης στα πλαίσια των εντολών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των άλλων ιμπεριαλιστικών κέντρων, την οποία υπηρετούν πειθήνια, και με το αζημίωτο, τόσο οι κυβερνώντες, όσο και κάθε συναινετική ηγεσία.

Είναι η σκληρότητα των στόχων που θέτουν και των μεθόδων που χρησιμοποιούν. Είναι η βαρύτητα της ταξικής αντιπαράθεσης, που διεξάγεται στο χώρο της παιδείας, η έκβασή της σε όλα τα επίπεδα, πολιτικό και ιδεολογικό, που καθιστά για όλους το μέτωπο παιδείας ίσως το πιο καθοριστικό των εξελίξεων.

Είναι μεγάλη η σημασία της στάσης που κρατούν, γενικά, οι εκπαιδευτικοί, η νεολαία, οι γονείς και οι εργαζόμενοι σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση. Εξίσου, όμως, είναι μεγάλη η σημασία της ανάληψης, πιο δυναμικά και πιο αποφασιστικά, από τις δικές μας δυνάμεις, των αναγκαίων αγωνιστικών πρωτοβουλιών. Πρωτοβουλιών, που θα ξεκινούν, βέβαια, από διαφορετικούς χώρους, θα βρίσκουν, όμως, την ουσιαστική πολιτική τους εμβέλεια, την αντοχή και σταθερότητα, άρα την προοπτική τους, όταν στηρίζουν και στηρίζονται στον ενιαίο, συντονισμένο αγώνα, στο κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών, νεολαίας και εργαζομένων.

Η περίοδος είναι κρίσιμη. Το κλίμα που δημιουργείται, με το ξεκίνημα της χρονιάς, μπορεί να παίξει θετικό και αποφασιστικό ρόλο. Ταυτόχρονα, είμαστε σε μια μετεκλογική περίοδο. Είναι, επίσης, αρχή της σχολικής χρονιάς, στην οποία αποκαλύπτονται, σε όλο τους το μεγαλείο, ο χαρακτήρας και οι στόχοι αυτής της πολιτικής, με μια κατάσταση διάλυσης, που επικρατεί στην εκπαίδευση. Μια κατάσταση, που, ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, εκτραχύνθηκε και όχι βέβαια τυχαία.

Είναι, επομένως, η περίοδος για να προωθήσουμε και να συντονίσουμε, πιο αποφασιστικά, την αγωνιστική απάντηση του λαϊκού κινήματος και του μετώπου παιδείας και, ταυτόχρονα, να διεκδικήσουμε τις πραγματικές ριζοσπαστικές λύσεις για την παιδεία. Είναι βάσιμη η πρόβλεψη πως η συγκεκριμένη πολιτική θα σκληρύνει ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν. Αν θα είναι μια κατά μέτωπον επίθεση - σοκ ή ο αγαπημένος "εκσυγχρονιστικός", δηλαδή εξαπατώντας και υποσκάπτοντας το έδαφος σιγά σιγά, ώστε να δώσουν το αποφασιστικό χτύπημα, την κατάλληλη στιγμή. Ασφαλώς, ο προϋπολογισμός θα δώσει δείγμα γραφής για την ένταση των μέτρων, που θα προωθήσουν στο επόμενο διάστημα.

***

Για τους στόχους, όμως, και το τελικό ζητούμενο αυτής της πολιτικής δεν πρέπει να υπάρχει σε κανένα, καμιά αυταπάτη. Το συνδικαλιστικό κίνημα, ωστόσο, μπορεί να αντιμετωπίσει την αντιδραστική αυτή επίθεση, μόνο αν βρίσκεται σε ενεργοποίηση και δράση.

Οι βασικές κατευθύνσεις, που διατρέχουν όλα τα μέτρα που παίρνουν και που πρέπει να αποκαλύπτονται και να αντιμετωπίζονται σταθερά, είναι:

1. Απόσπαση ολόκληρων τμημάτων από τη δημόσια εκπαίδευση. Ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση.

2. Υπονόμευση και αποσάθρωση του δημόσιου, δωρεάν και ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

3. Ελεγχος και αξιοποίηση από τον ιδιωτικό παράγοντα, κάθε καινούριου οργάνου ή ιδρύματος στο χώρο της παιδείας.

4. Διαμόρφωση αντιλήψεων και συμπεριφορών σε όλο και πιο αντιδραστική κατεύθυνση, με βάση τη λεγόμενη "ευρωπαϊκή διάσταση", την "ελεύθερη αγορά", την "κοινωνία της γνώσης" και τη "νέα τάξη πραγμάτων".

5. Αναγνώριση της πρωτοκαθεδρίας του μεγάλου κεφαλαίου και στην εκπαίδευση. Ακόμη και η ίδια η παρουσία των επιχειρήσεων, να γίνεται αισθητή στα ιδρύματα και στα σχολεία.

6. Προσπάθεια, ώστε να επιβληθεί η περιορισμένη και μικρής χρονικής ισχύος κατάρτιση, αντί της ολοκληρωμένης και ουσιαστικής μόρφωσης. Αντίληψη, που επιδιώκει να προσαρμόσει την εκπαίδευση στην επιβαλλόμενη στο χώρο εργασίας κατάσταση, μερικής και παροδικής απασχόλησης, αντί της μόνιμης και πλήρους. Επομένως, αποθάρρυνση από την ουσιαστική γενική και ενιαία μόρφωση, λυκειακή και πανεπιστημιακή, με ταυτόχρονη αποσύνδεση του τίτλου σπουδών από τη θέση εργασίας.

7. Υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου και του ρόλου των εκπαιδευτικών, αποδιάρθρωση των εργασιακών τους σχέσεων. Το μέτωπο παιδείας έχει σημασία να θεωρεί δική του υπόθεση την κατηγορηματική αντιπαράθεση και με αυτή την κατεύθυνση. Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό παράγοντα αντίστασης, διεκδίκησης και σημαντικό εμπόδιο στα σχέδια αυτής της πολιτικής. Γι' αυτό άλλωστε οι υπηρέτες αυτής της πολιτικής στοχεύουν στην εξουδετέρωσή του.

***

Μεγάλη είναι η σπουδαιότητα της επερχόμενης συνδικαλιστικής χρονιάς.

Είναι φανερό ότι για να αναπτυχθούν αποτελεσματικοί αγώνες, για να μπει το συνδικαλιστικό κίνημα και το μέτωπο παιδείας εμπόδιο στην αντιδραστική και συναινετική πολιτική, για να αποκτήσει πολιτικά χαρακτηριστικά και να διεκδικήσει αποτελεσματικά πραγματικές λύσεις για την παιδεία, απαραίτητη προϋπόθεση είναι, μέσα από τους αγώνες, να αλλάξουν οι συσχετισμοί, υπέρ της ριζοσπαστικής αντίληψης και πρακτικής.

Ιδιαίτερα κρίσιμο, επομένως, ζήτημα στο χώρο των εκπαιδευτικών, είναι οι σημαντικές αρχαιρεσίες αυτής της χρονιάς και στις οποίες είναι ανάγκη να ενισχυθεί η ΔΕΕ αποφασιστικά, σε ψήφους και σε παρουσία, στα συνδικαλιστικά όργανα. Να ενισχυθεί ο ενιαίος πανελλαδικός της χαρακτήρας, η επαφή με τη βάση, η μαζικότητα και ο συντονισμός. Σε κάθε πρωτοβάθμιο σωματείο να κατέβει ψηφοδέλτιο της παράταξης. Ανάλογη, βέβαια, εξέλιξη πρέπει να υπάρξει και στους άλλους χώρους του κινήματος παιδείας.

Η σταθερή και συνεχής ανάπτυξη του προωθημένου αυτού μετώπου παιδείας αφορά τη νεολαία με τον πιο άμεσο τρόπο και συνδέεται με την προοπτική της οικοδόμησης και της δυναμικής του ίδιου του αντιιμπεριαλιστικού αντιμονοπωλιακού δημοκρατικού μετώπου πάλης και τη λαϊκή εξουσία.

Οι κομμουνιστές, οι φίλοι του ΚΚΕ, οι ΚΝίτες, σε όποια θέση και να βρίσκονται, πρέπει να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για την επιτυχία και αυτής της κρίσιμης μάχης.

Δήμος ΣΤΑΜΑΤΕΛΑΤΟΣ

Σ' αυτήν την κρίσιμη περίοδο, πρέπει να προωθήσουμε και να συντονίσουμε πιο αποφασιστικά την αγωνιστική απάντηση του λαϊκού κινήματος και του μετώπου παιδείας

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (2008-09-11 00:00:00.0)
«Μέτωπο για Λαϊκή Παιδεία» (2006-09-13 00:00:00.0)
Αγώνας για το δικαίωμα στην Παιδεία (2002-09-11 00:00:00.0)
Τα ειδικά σχολεία στο έλεος της αδιαφορίας (2000-09-20 00:00:00.0)
Αντιεκπαιδευτικός κρίκος (1997-08-12 00:00:00.0)
Βλέπουν τον δάσκαλο με το κιάλι (1996-10-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ